مدل های ویژهٔ کارما رِوِرو برای ادای احترام به هواپیمای جنگندهٔ موستانگ

منبع: نوداد

158

1398/4/10

14:05


شرکت کارما دو مدل ویژه از سدان هیبریدی رِوِرو GT را برای ادای احترام به هواپیمای جنگندهٔ P-۱۵ موستانگ معرفی کرده است. این هواپیما یک جنگندهٔ تک موتوره بود که در سال ۱۹۴۰ در کالیفرنیا ساخته می شد. این خودروها در اصل دو نمونهٔ پیش تولید از رورو GT هستند. کارما می خواهد رورو GT مثل جنگندهٔ P-۱۵ سرعت عالی و بُرد زیادی داشته باشد. هردو مدل ویژهٔ این خودرو رنگ خاصی دارند که از رنگ های زرد، خاکستری و نقره ای هواپیماهای موستانگ الهام گرفته است. این دو سدان هیبریدی آخر هفتهٔ گذشته در هتل مشهور Fontainebleau Miami در فلوریدا به نمایش درآمدند و سپس در رالی ۴۸۰۰ کیلومتری GoldRush شرکت کردند.

این رالی از میامی در فلوریدا آغاز شده و در آستین تگزاس به پایان می رسد. در این رالی، دو رورو GT ویژه مجموعاً نُه روز در راه هستند. این سدان هیبریدی به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارند. انرژی موردنیاز این موتورها نیز توسط یک پکیج باطری لیتیوم یون ۲۸ کیلووات ساعتی تأمین می شود که در میانهٔ خودرو نصب شده اند. با هر بار شارژ کامل این باطری ها، رورو GT می تواند تا ۱۳۰ کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند؛ اما در کنار موتورهای الکتریکی، یک پیشرانهٔ سه سیلندر توربوشارژ جدید هم قرار دارد که از ب ام و گرفته شده است.

مدل های ویژهٔ کارما رِوِرو برای ادای احترام به هواپیمای جنگندهٔ موستانگ

این پیشرانه در اصل نقش یک ژنراتور را دارد که بُرد کلی خودرو را افزایش می دهد به گونه ای که با استفاده از موتور بنزینی، مجموع بُرد ماشین به ۵۸۰ کیلومتر می رسد. رورو GT که جایگزینی برای فیسکر کارما محسوب می شود، به لطف این قوای محرکه ظرف تنها ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد که تقریباً یک ثانیه از سلف خود سریع تر است. شرکت کارما قصد دارد رورو GT را به عنوان رقیبی برای تسلا مدل S راهی بازار کند. البته قوای محرکهٔ این خودرو تمام الکتریکی نیست اما کارما می گوید با استفاده از یک موتور درون سوز به عنوان افزایش دهندهٔ بُرد، خریداران خودرو، بهترین ویژگی های دو جهان یعنی قابلیت های یک خودروی الکتریکی را بدون اضطراب به خاطر بُرد در اختیار خواهند داشت.

مدل های ویژهٔ کارما رِوِرو برای ادای احترام به هواپیمای جنگندهٔ موستانگ



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو