کابینت های قدیمی رو با چی و چه جوری رنگ کنیم؟

منبع: آسمونی

99

1398/4/10

16:37


قبل از اینکه تصمیم به رنگ آمیزی کنید ، نگاه کامل و عمیق به کابینت هایتان بکنید . اگر سطح کابینت هایتان صاف باشد ، تنها به رنگ آمیزی نیاز دارند و اگر سطح کابینت هایتان پوست پوست شده باشند (یک یا دو عدد از کابینت ها)، در این صورت می توانید این تعداد اندک را سفارش دهید و آن ها را جایگزین نمایید و دیگر کابینت ها را رنگ کنید .

تغییر دادن رنگ راحت‌ترین روش برای این است که به کابینت های قدیمی آشپزخانه تان ظاهری جالب و جدید بدهید. تنها چیزی که نیاز دارید مقداری زمان آزاد و چند نکته کارشناسی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه رنگ کردن و نو کردن کابینت های قدیمی این بخش آسمونی را مطالعه نمایید چرا که اطلاعات مفیدی در همین مورد تهیه کرده ایم.

کابینت های قدیمی رو با چی  و چه جوری رنگ کنیم؟

کابینت های قدیمی رو با چی و چه جوری رنگ کنیم؟

کابینت های قدیمی رو با چی  و چه جوری رنگ کنیم؟

قبل از رنگ آمیزی و شروع به رنگ کردن کابینت های چوبی آشپزخانه

قبل از اینکه تصمیم به رنگ آمیزی کنید ، نگاه کامل و عمیق به کابینت هایتان بکنید . اگر سطح کابینت هایتان صاف باشد ، تنها به رنگ آمیزی نیاز دارند و اگر سطح کابینت هایتان پوست پوست شده باشند (یک یا دو عدد از کابینت ها)، در این صورت می توانید این تعداد اندک را سفارش دهید و آن ها را جایگزین نمایید و دیگر کابینت ها را رنگ کنید .

سفارش دادن کابینت های پوست پوست شده ، یکی از آسانترین و بهترین راه ها برای نو نورا کردن کابینت ها می باشد و برای دیگر کابینت ها اگر امکانش باشد خودتان رنگ کنید و یا اگر نتوانستید می توانید یک نقاش را برای اتمام این کار استخدام کنید . با این حال اگر کابینت های شما بسیار قدیمی باشند ، شما نمی توانید از پس آنها بر بیایید و باید آنها را یک شخص ماهر انجام دهد . اگر بودجه شما برای جایگزین کردن کابینت ها کافی باشد ، می توانید کابینت هایی با طراحی ساده سفارش دهید و دیگر این مشکلات را نداشته باشید .

آماده سازی کابینت های آشپزخانه برای رنگ کردن

پس از نگاه مختصر و عمیق به کابینت ها ، کابینت هایی که نیاز به رنگ آمیزی دارند را اگر خودتان می خواهید رنگ کنید ، شروع به رنگامیزی کنید و اگر خودتان نمی توانید رنگامیزی نمایید ، کابینت هایتان را به شرکت های مخصوص رنگامیزی کابینت بسپارید و با هزینه مناسب آنها را رنگامیزی نمایند .

پس از ارزیابی وضعیت کابینت ها ، اینک زمان حذف اتصالات بین کابینت ها می باشد و باید آنها را کاملا از کابینت جدا کنید و در نهایت پروژه شما تکمیل می شود و فقط رنگامیزی آن باقی می ماند .

رنگ کردن کابینت چوبی

قبل از شروع رنگامیزی ، اطمینان حاصل کنید که فضایی کافی برای اجرا پروژه داشته باشید تا مشکلی برای دیگر قسمت های خانه ایجاد نشود . همچنین اگر خودتان رنگامیزی کابینت ها را بر عهده گرفته اید ، باید از پوشاک مناسب استفاده کنید (برای مثال از لباس های کهنه استفاده نمایید) . قبل از رنگامیزی ، پس از تعیین قسمتی برای رنگامیزی ، قسمتی را که برای نگامیزی در نظر گرفته اید را ابتدا کاملا تمییز کنید تا ذره ایی گرد و غبار در کف آن بخش نباشد .

سنباده زدن کابینت ها کار مهم قبل از رنگ کردن آنهاست

اگر خودتان می خواهید وظیفه رنگامیزی کابینت ها را در دست بگیرید ، ابتدا قبل از انجام هرکاری ، برای اینکه کابنت ها به بهترین نحو رنگامیزی شوند ، باید آنها را با سنباده کاملا صاف و یک دست نمایید تا در هنگام رنگ زدن کابینت ها مشکلی ایجاد نشود و رنگ کاملا روی کابینت بنشیند .

برای سنباده زدن ، می توانید تعدادی سنباده نو و تازه مستطیلی شکل را تهیه نمایید و از گوشه های کابینت شروع به سنباده زدن نمایید و پس از سنباده زدن کاملا تکه های رنگ کنده شده را با ابر تمیز کنید و هیچ تکه رنگ باقی نماند .

آموزش مرحله اصلی رنگامیزی و رنگ کردن کابینت های چوبی آشپزخانه

اکنون تمام کاهایی که باید قبل از رنگامیزی انجام می داید را انجام داده اید و باید در این مرحله شروع به رنگامیزی نمایید . برای انتخاب رنگ ما به شما پیشنهاد می دهیم که از رنگ های مدرن استفاده نمایید و تنوع رنگی در میان این نوع رنگ ها زیاد است و لازم به ذکر است که قبل از انتخاب رنگ به این نکته توجه نمایید رنگی که انتخاب می نمایید با دیگر وسایل آشپزخانه هماهنگ باشد و بایکدیگر متفاوت نباشند . انتخاب رنگ نیز به بودجه شما بستگی دارد.

انواع رنگهای مناسب برای رنگ کردن کابینت ام دی اف

رنگ گچ :

این نوع رنگ بسیار ساده است و کار کردن با ان بسیار اسان است و قبل از استفاده کمی باید کابینت ها را سنباده بزنید و نیازی به سنباده کامل ندارند و سنباده جزیی کافیست .

همچنین برای استفاده از این نوع رنگ شما نیاز به یک قلم مو نیاز دارید .

اسپری رنگ :

این نوع رنگ دارای طیف گسترده ایی از رنگ ها می باشد و شما می توانید از انواع مان ، براق و .. این نوع رنگ خریداری نمایید و روی کابینت ها اعمال نمایید . برای استفاده از این رنگ شما نیازی به قلم مو ندارید ولی به فضایی گسترده با محفظه تهویه نیاز دارید .

رنگ آکریلیک :

رنگ های آکریلیک امروزه برای مجموعه وسیعی از وسایلی که رنگ می شوند استفاده می شود و یک نوع ایده ال است . برای رنگامیزی این نوع رنگ شما نیاز به یک غلتک رنگ دارید و برای استفاده از این نوع قلم باید ابتدا کاملا آنرا تمیز کنید و سپس با رنگ آغشته نمایید و سپس بر روی کابینت قرار دهید . ما به شما استفاده از رنگ آکریلیک براق را پیشنهاد می کنیم چرا که می توانند باعث مدرن شدن آشپزخانه تان شوند .

رنگ لعاب مبتنی برآب :

به دلیل فرمول ژل برای این نوع رنگ ، باعث شده است که استفاده از این نوع رنگ آسان شود و برای استفاده از این نوع رنگ به یک قلم مو نیاز دارید .

بهترین رنگ را برای پروژه خود انتخاب کنید و آنها را روی کابینت ها اعمال کنید . در انتخاب رنگ عجله نکنید و کمی تامل نمایید تا طرح بدست آمده ، مطابق خواسته شما باشد .

در صورت لزوم ممکن است که شما فریم های کابینت را برای هم رنگی درب ها ، رنگ کنید و درنهایت با استفاده از دستگیره های زیبا و جذاب طرح خود را به پایان برسانید .

0/5 ( 0 نظر )


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو