فرزاد باقری: باورم نمیشد اولین فیلمم را به زبان مادری بازی کنم

119

1398/4/10

21:32


فرزاد باقری بازیگر فیلم «خسته نباشید» تأکید کرد باورش نمی شده اولین فیلم سینمایی اش را با لهجه مادری در شهر خودش بازی کند.

فرزاد باقری: باورم نمیشد اولین فیلمم را به زبان مادری بازی کنم

۵ ساعت پیش
فرزاد باقری بازیگر فیلم «خسته نباشید» تأکید کرد باورش نمی شده اولین فیلم سینمایی اش را با لهجه مادری در شهر خودش بازی کند.

فرزاد باقری: باورم نمیشد اولین فیلمم را به زبان مادری بازی کنم

به گزارش سلام سینما به نقل از مهر، فرزاد باقری بازیگر فیلم سینمایی «خسته نباشید!» با تاکید بر اینکه هیچوقت تصور می‌کرد نخستین حضورش در سینما را در شهر خود و با لهجه مادری‌اش تجربه کند، اظهار کرد: هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که چنین اتفاقی برای من بیفتد و بتوانم در شهر خودم فیلمی را با لهجه کرمانی بازی کنم. در واقع پیشنهاد بازی در این فیلم برایم یک اتفاق خوب بود و شانس زیادی به من رو کرد چراکه هنرمندان تئاتر در شهرستان با حضور در صحنه خود را در حرفه‌شان قوی می‌کنند و مدام منتظرند کسی بیاید و از آنها تست بگیرد و بتوانند بازی در سینما را هم تجربه کنند.

وی افزود: این اتفاق سر فیلم «محمد رسول الله(ص)» هم برای من افتاد و گرچه در تست قبول شدم اما کسی به من زنگ نزد. درباره این فیلم هم ابتدا مرا برای نقش دیگر فیلم که حسام محمودی آن را بازی می‌کند می‌خواستند، بعدها به عنوان مشاور لهجه به من زنگ زدند و سرانجام نقش حسین را بازی کردم. خدا را شکر من با تئاتر تجربه‌های خوبی به دست آوردم و از آقا عباسی گرفته تا آرش دادگر و نادر فلاح کار کردم بنابراین اعتماد به نفس داشتم و می‌دانستم چیزی برای ارائه دارم.

ایفاگر نقش حسین در فیلم «خسته نباشید» اضافه کرد: شانس من این بود که یکی از کارگردان های ما تئاتری بود و ما حرف هم را می فهمیدیم. از سوی دیگر محسن قرایی و افشین هاشمی طوری فضا را شکل داده بودند که ما احساس می کردیم تمرین تئاتر می کنیم. خوشبختانه رضا میرکریمی هم گهگاه سر صحنه می آمد و تقریبا در یک سوم کار حضور داشت و من با او بده بستان بازیگری و تحلیل نقش داشتم و از اینکه از بازی ام راضی است خوشحال بودم. در واقع این تیم به من که مثل یک هندوانه سربسته بودم اعتماد کردم. در حالی که پیش از کار از حسام تئاتر دیده بودند اما از من ندیده بودند.

باقری در این خصوص که آیا فیلم در کرمان هم اکران شده یا خیر؟ افزود: خود من به شخصه دنبال این هستم که فیلم در کرمان اکران شود. متاسفانه حوزه هنری در کرمان سینما ندارد اما من رییس سینمای اصلی کرمان را پیدا کردم و او راضی شده فیلم را در سالن اصلی سینما اکران کند. منتظر نسخه کپی فیلم هستیم.

این بازیگر که در عرصه تئاتر تجربه دارد،‌ یادآور شد: مطمئنم حداقل تمامی تئاتری‌های کرمان «خسته نباشید» را می‌بینند. لااقل هزار نفری منتظر هستند تا ببینند فیلم چطور از آب درآمده است و اگر تبلیغ درستی در سطح شهر صورت بگیرد مطمئنم کار فروش خوبی خواهد داشت.

باقری که به همراه چند بازیگر دیگر و برخی از عوامل فیلم از جمله هنرمندان بومی این فیلم محسوب می‌شوند، ادامه داد: برخی از این افراد را خودم به افشین هاشمی و محسن قرایی معرفی کردم.

وی در این خصوص که برایش اهمیت نداشت اولین تجربه‌اش کنار سوپراستارها باشد؟ تصریح کرد: وقتی برای بازی در یک فیلم آن هم برای اولین بار انتخاب می‌شوی دیگر هیچ چیز مهم نیست. مهم اولین فیلم را بازی کردن است. آن هم اثری مثل «خسته نباشید» که فکر نمی‌کنم تا سال‌های آینده فیلمی با این کیفیت تولید شود و خود من که کار را دیدم غافلگیر شدم. من فیلم را از بازی خودم بالاتر می‌دانم.

بازیگر شخصیت حسین با بیان اینکه او فاصله زیادی با نقشی که بازی می‌کرده داشته است، گفت: من با جنس آدم‌هایی مثل حسین ارتباط داشتم و در میان بچه‌های پایین شهر اینطور افراد را دیده بودم.

باقری در این باره که آیا همشهری‌های او مثل مرتضی به فکر سوءاستفاده از توریست‌ها هستند یا خیر؟ تأکید کرد: اتفاقا برعکس کرمانی‌ها خیلی مهمان‌نواز هستند و در اواخر فیلم می‌بینید که مرتضی جا می‌زند و حسین از توریست‌ها پذیرایی می‌کند. خود من گرچه بیشتر در تهران هستم تا کرمان، روی کرمان تعصب دارم و معتقدم این شهر جزو سه شهر توریستی ایران است. جیرفت که مهد تمدن بشریت به حساب می‌آید و نخستین جایی است که بشر در آن زندگی کرد و تاریخ عجیب و غریبی دارد.

این بازیگر که در جشنواره‌های تئاتر فجر و تئاتر دانشجویی حضور داشته است،‌ خاطرنشان کرد:‌ بعد از «خسته نباشید» دو کار به من پیشنهاد شد که یکی را من دوست نداشتم و با عوامل دیگری به توافق نرسیدم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو