عامل قطع درختان پارک جوان ورامین دستگیر شد

منبع: برترین ها

62

1398/4/11

18:19


دادستان ورامین گفت: یکی از متهمان قطع درختان پشت مسجد جامع ورامین بازداشت شد و برای دیگر متهم این پرونده نیز حکم جلب صادر شده است.

خبرگزاری فارس: علیرضا شمس دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین گفت روز سه شنبه در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ، در خصوص قطع درختان پشت مسجد جامع ورامین و بوستان جوان ورامین اظهار داشت: یکی از متهمان قطع درختان پشت مسجد جامع بازداشت شد و برای دیگر متهم این پرونده نیز حکم جلب صادر شده است.

وی گفت: دادستانی شهرستان ورامین به محض اطلاع یافتن از موضوع قطع درختان در مجاورت سالن شهید گلعباسی، دستورات اولیه جهت بررسی موضوع را صادر کرد.

دادستان ورامین افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد زمین مورد نظری که در آن درختان قطع شده، به منظور احداث پروژه ورزشی، برابر قرارداد منعقده از سوی شهرداری در اختیار پیمانکار قرار گرفته و شهرداری قبل از هرگونه انجام عملیات اجرایی، طبق نامه رسمی در مورخه چهارم تیرماه سال ۹۸، به پیمانکار پروژه به صورت کتبی و شفاهی اعلام و ابلاغ می‌دارد که با توجه به وجود اشجار در محل اجرای عملیات، ضروری است پس از اخذ مجوز از کمیسیون قطع اشجار شهرداری، با هماهنگی ناظر مربوطه، نسبت به عملیات اجرایی اقدام کنید.

شمس تصریح کرد: پیمانکار این پروژه بدون توجه به اخطارهای شفاهی و کتبی شهرداری، به یکباره در مورخ ششم تیرماه سال جاری بدون اطلاع شهرداری شروع به عملیات اجرایی گودبرداری و خارج کردن درختان می‌کند که شهرداری نیز به محض اطلاع از این اقدام، در همان روز به صورت کتبی به پیمانکار اعلام و عواقب ناشی از این اقدام را متذکر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور دادستانی، از ادامه عملیات اجرایی این پروژه تا تعیین تکلیف نهایی جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش فارس، پیمانکار شهرداری ورامین به منظور اجرای پروژه ورزشی در حاشیه بوستان جوان، در ضلع جنوبی مسجد جامع تاریخی ورامین اقدام به قطع 8 اصله درخت کرده بوده که این اقدام با اعتراض بسیاری از مردم و دوستداران محیط زیست منجر شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو