ذالنور: صداوسیما نگران هیاهو و جنجال‌ها نباشد

منبع: برترین ها

107

1398/4/12

11:36


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که حمله به صداوسیما پس از روشنگری‌های رسانه ملی صورت گرفته است.

خبرگزاری فارس:حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هجمه‌های اخیر به صداوسیما به دلیل روشنگری‌های رسانه ملی، است، گفت: صداوسیما سطحی از وظایف را انجام می‌دهد و یکسری اطلاع رسانی‌ها و روشنگری‌هایی می‌کند که برخی مرجع ضمیر می‌شوند و تحملش برای آنها سخت است لذا شروع به انتقام جویی ناشیانه و غیرحرفه‌ای و غیر منصفانه می‌کنند.

وی افزود: صداوسیما باید به رسالت خود عمل کند و اگر عمل نکرد دچار نگرانی شود. اگر صداوسیما در جایی به رسالت خود عمل می‌کند از هیاهو و جنجال‌ها نباید نگران باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره انتشار فیلم و گزارش فروش نفت ایران در یکی از شبکه‌های سیما تصریح کرد: اولا تصاویر این فیلم و گزارش به صورت ماهواره‌ای گرفته شده است که بارگیری، مسیر تردد و محل تخلیه نفتکش را نشان می‌دهد و پیش از آن هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. ثانیا این فیلم از رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی بیان شده شده بود و روی آن مانور داده بودند و چیز مخفی نبوده که شبکه سه سیما بخواهد افشا یا برملا کند ولی این شبکه از یک نفت ریخته چراغی را روشن کرده است.

وی افزود: در حقیقت چیزی که دیگران آن را مطرح کردند سندی بر ناتوانی دشمن است که ما قادر هستیم نفت خود را بفروشیم. ضمن اینکه هجمه‌هایی که صورت می‌گیرد ناشی از ناراحتی‌های ناشی از خالی کردن عقده‌هاست.

ذوالنور با بیان اینکه چرا سطوح بالاتر سکوت می‌کنند و چیزی نمی‌گویند اظهار داشت: آقای رئیس جمهور گفت آمریکا یک کانال فروش نفت ما را کشف کرده، ما 5 کانال دیگر برای فروش نفت داریم. این نوع حرف زدن آقای رئیس جمهور چه پیامی را منتقل می‌کند؟ دانسته یا نادانسته وقتی عدد دادید آنها تمرکز می‌کنند تا 5 کانال را پیدا کنند.

وی گفت: رئیس جمهور می‌تواند بگوید ما راه‌های متعددی داریم، مسیرهای متنوعی داریم که نفت خود را صادر کنیم. چرا آقای رئیس جمهور عدد می‌دهند؟ وقتی یک گزارش بازپخش شده، در صداوسیما مطرح می‌شود این طور موضعگیری می‌کنند ولی وقتی رئیس جمهور خیلی شفاف و روشن و برجسته حرفی می‌زند که دیگران از آن پیام‌هایی دریافت می‌کنند کسی حرفی نمی‌زند و سکوت می‌کنند؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: آقای روحانی امنیتی‌ترین رئیس جمهور و سال‌ها رئیس پدافند و چندین سال رئیس شورایعالی امنیت ملی کشور بودند ضمن اینکه وی دبیر شورای عالی امنیت ملی و 2 دوره 4 ساله یعنی 8 سال رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس بودند؛ من سوال می‌کنم این اظهارنظر و فرمایش اخیرشان، امنیتی است و با اصول رازداری در جمهوری اسلامی و حفظ اسرار نظام سازگاری دارد؟! چرا کسی اینجا حساس نمی شود و کسی حرفی نمی زند؟ این استاندارد دوگانه در قضاوت و موضعگیری به نفع منافع ملی کشور نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو