واکنش دیوید لینچ به نظریه مشهور هواداران «تویین پیکس»: مزخرف است!

منبع: آی سینما

147

1398/4/13

02:12


واکنش دیوید لینچ به نظریه مشهور هواداران «تویین پیکس»: مزخرف است!

آی سینما: دیوید لینچ کارگردان و هنرمند مشهور آمریکایی دو سال بعد از پخش فصل سوم سریال «تویین پیکس» هنوز با سوال‌ها و نظریه‌های هواداران مواجه است. او اخیرا در مصاحبه‌ای با گاردین یکی از مشهورترین نظریه‌های هواداری درباره پایان «تویین پیکس» را رد کرده است.

بر اساس این نظریه دو قسمت هفدهم و هجدهم فصل سوم این سریال که در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ پخش شد، اگر به شکل همزمان دیده شوند، به فهم خط زمانی گیج کننده داستان کمک می‌کند.

برخی از طرفداران سریال این دو قسمت را همزمان دیده‌اند، می‌گویند لحظه‌ای که در قسمت هفدهم شخصیت نایدو به دایان تبدیل می‌شود، به بازگشت دو شخصیت دایان و کوپر از دنیای ریچارد/لیندا در قسمت هجدهم اشاره می‌کند. (اگر این نظریه و توصیف گیج کننده است، به این دلیل است که داستان همینقدر مبهم و گیج کننده است).

وقتی خبرنگار گاردین این نظریه را برای دیوید لینچ مطرح می‌کند، او فقط یک کلمه پاسخ می‌دهد: «مزخرف.»

او در ادامه البته می‌گوید از برداشت‌های متفاوت از اثرش استقبال می‌کند: «اگر ۱۰۰ مخاطب باشند، آدم ۱۰۰ تفسیر و تعبیر متفاوت می‌گیرد، بخصوص وقتی همه‌چیز انتزاعی شود. این زیباست. همه کارآگاه هستند و به هر نتیجه‌ای برسند، برای من معتبر است.»

او در بخش دیگر این گفت‌وگو به ستایش از جیم جارموش پرداخته است. جارموش گفته بود باید به لینچ هرقدر پول لازم دارد بدهند تا کارهایش را بسازد. لینچ در واکنش به این اظهار نظر گفته: «من جیم را دوست دارم. هیچوقت از نزدیک او را ندیده‌ام اما کارش را دوست دارم. او لحن و صدایی منحصربفرد دارد. این که بیاید و از کارگردان دیگری تعریف کند، شخصیت بزرگی لازم دارد. اما اگر ایده نداشته باشیم، پول به هیچ کاری نمی‌آید. درواقع فقط فشار را زیاد می‌کند. پس اگر فکر و ایده داشته باشم، پول چیز خوبی خواهد بود.»

لینچ در این مصاحبه به این پرسش که آیا ما در دوران سیاهی زندگی می‌کنیم، پاسخ منفی می‌دهد: «نه، حس می‌کنم ما در دوران بسیار سیاهی بودیم و اوقات بسیار بهتری در راه است. ماجرا این است که اخبار بد بیشتر فروش دارد، چیزهای وحشتناک بیشتر فروش دارد، احساسات گرایی بیشتر فروش دارد. بنابراین ما اخبار خوبی را که در جریان است نمی‌شنویم چون یک جورهایی خسته کننده به نظر می‌رسد. اما من فکر می‌کنم اتفاق‌های خیلی خوبی در حال وقوع است. مردم در حال فکر کردن و ابداع هستند. فکر می‌کنم آینده خیلی روشن است.»

9417

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو