علت گرایش به رابطه جنسی خشن چیست؟

منبع: ستاره

956

1398/4/13

20:11


بعضی افراد به رابطه جنسی خشن گرایش دارند، اما این تمایل لزوما نشانه بیماری روانی یا اختلال نیست. در صورتی که هر دو طرف موافق با این نوع رابطه باشند، با رعایت حد و مرزها می‌توانند از این نوع رابطه جنسی لذت ببرند.

رابطه جنسی خشن


ستاره | سرویس زناشویی - علاقه‌مندی‌های افراد در رابطه جنسی متفاوت است، برخی افراد برخلاف ظاهر آرام خود از رابطه جنسی خشن لذت می‌برند. امروزه به دلایل مختلفی گرایش به این نوع رابطه افزایش یافته و ممکن است باعث نگرانی افراد در روابط شود. بسیاری این روش را مرتبط با اختلالاتی از قبیل مازوخیسم و سادیسم می‌دانند، اما آیا تمایل به رابطه خشن الزاما نشانگر یک بیماری یا اختلال است؟ در ادامه به این سوال و بسیاری از سوالات دیگر در مورد این نوع رابطه پاسخ خواهیم داد.

در صورتی که بخش خاصی از این مطلب مدنظر شماست، با انتخاب عناوینی که در فهرست موضوعی زیر ارائه شده‌اند، به بخش دلخواه خود برسید.


رابطه جنسی خشن

همانقدر که ویژگی‌های شخصیتی و سلیقه افراد در همه‌ زمینه‌ها متفاوت است، تمایلات و سلیقه‌ جنسی افراد نیز می‌تواند تفاوت داشته باشد. از اینرو همانطور که برخی رابطه جنسی آرام و رومانتیک را دوست دارند، بعضی نیز گرایش به رابطه جنسی خشن دارند.
اینکه چه عملی در این نوع رابطه بکار گرفته می‌شود، دقیقا مشخص نیست، اما فرض را بر آن می‌گذاریم که در طی این رابطه هیچگونه آسیبی به طرفین نمی‌رسد. در غیر این صورت مسئله کاملا متفاوت است و هیچ یک از موارد این مقاله درمورد شما ونوع ارتباطی که دارید صدق نمی‌کند.
زمانی که با توافق همسرتان شروع به تجربه این رابطه می‌کنید، باید چند قانون را رعایت کنید:
۱. هرگز در طول رابطه نخندید.
۲. هرگز در طول رابطه معذرت خواهی نکنید.
۳. هرگز به حالت مهربان و آرام معمول خود بازنگردید.
۴. به یکدیگر آسیب نزنید.
 

تفاوت رابطه جنسی خشن با اختلال روانی

رابطه جنسی خشن الزاما نشان دهنده اختلالات شخصیتی نیست. هیچ قانونی در رابطه با طبیعت انسانی وجود ندارد که شیوه صحیح برقراری عشق بازی با همسر را تعیین کند. 
درصورتی که رابطه جنسی برای هریک از شرکای جنسی دردناک باشد و لذت بردن یکی از طرفین به قیمت آسیب رسیدن به دیگری باشد، این رابطه صحیح نخواهد بود. زیرا به محض اتمام آن، نفر دوم احساس خواهد کرد که مورد سوء استفاده قرار گرفته است. بنابراین برای تشخیص مرز اختلال جنسی و یک گرایشی طبیعی به این نوع رابطه خشن باید موارد زیر را در نظر گرفت:
۱. یک رابطه سالم شامل احترام، علاقه و عشق متقابل است. هیچ کس نمی‌خواهد در رابطه خشنی دخیل باشد که همسرش با زنان بد رفتاری می‌کند یا بالعکس، یا از آسیب زدن به دیگران لذت می‌برد. زیرا این تمایلات دقیقا مساوی با سادیسم هستند.
۲. فردی که به سادیسم یا مازوخیسم مبتلا باشد، تنها از طریق آزار رساندن یا آزار دیدن می‌تواند به اوج لذت جنسی برسد. در نتیجه داشتن این نوع رابطه خشن برای او یک ضرورت است.
رابطه جنسی باید مثبت باشد. این رابطه راهی برای بیان علاقه، میل و محبت است و نباید از آن برای آزار رساندن به انسان دیگر استفاده شود. بنابراین در صورتی که هر دو نفر شما از وجود مقداری خشونت در رابطه جنسی خود با همسرتان لذت می‌برید، اصلا جای نگرانی نیست. این تمایلی است که شما دارید و باید به آن احترام بگذارید.
یک قانون کلی را در مورد روابط جنسی خود به یاد داشته باشید، مهمترین چیزی که در مورد این نوع رابطه خشن یا هرنوع دیگری از رابطه جنسی وجود دارد این ضرورت است که هر دو نفر باید از آن لذت ببرند.
 

 رابطه جنسی خشن

 

آموزش صحیح رابطه جنسی خشن

اگر به تازگی با رابطه جنسی خشن آشنا شده‌اید و برای بار اول می‌خواهید آن را تجربه کنید، چند نکته‌ زیر را در نظر داشته باشید:

۱. درخواست کنید

اگر برای اولین بار قصد مطرح کردن این موضوع را دارید، صبر کنید تا در موقعیتی مناسب این کار را انجام دهید. مثلا زمانی که درمورد رابطه جنسی صحبت می‌کنید یا وقتی که صحنه‌ای مشابه را در یک فیلم می‌بینید، آنگاه از همسرتان بپرسید که نظرش در مورد این ایده چیست؟

۲. حد و حدود را تعیین کنید

اگر همسرتان با تجربه رابطه جنسی خشن موافق است، قبل از انجام آن ابتدا روی حد و مرز‌های ایمن توافق کنید. بدون حد و مرز هیچ یک از شما نخواهید دانست که دیگری از چه چیز لذت می‌برد.
همچنین می‌توانید با همسر خود بر سر یک کلمه توافق کنید که اگر در طول رابطه هر کدام از شما آن را بیان کرد، سریعا همه چیز متوقف شود. بنابراین اگر در جایی از رابطه یکی از شما احساس ناراحتی کردن عمل در حال انجام متوقف خواهد شد.

۳. آرام باشید

آرام گرفتن قبل از رابطه جنسی به خصوص از نوع خشن آن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. به هر طریقی که می‌توانید ابتدا خود و همسرتان را ریلکس کنید تا در حین سکس دچار تنش یا اضطراب نشوید.

۴. کشیدن مو‌ها

کشیدن مو‌ها می‌تواند حس خوبی در این نوع رابطه خشن ایجاد کند. دست‌ها را داخل مو‌های همسر خود ببرید و بکشید، این کار اگر به درستی انجام شود می‌تواند بسیار تحریک آمیز باشد. دقت کنید که باید تعادل را رعایت کنید، باید با کشیدن مو‌های او احساس دردی خوشایند ایجاد کنید.
 

آموزش صحیح رابطه جنسی خشن


۵. از دندان هایتان استفاده کنید

به آرامی گردن او را گاز بگیرید، سپس کم کم به سمت پایین بروید و سینه و شکم را با دندان‌های‌تان تحریک کنید. همچنین اگر خانم هستید، بسیاری از مردان دوست دارند که با ناخن به کمر آن‌ها بکشید. بنابراین در مورد خواسته‌های همسر خود در رابطه جنسی خشن سوال کنید.

۶. ضربه بزنید

بله، وانمود کنید که او دختر بچه‌ کوچک بدی است، او را با این عنوان صدا بزنید. سپس او را روی زانوان خود خم کنید و به پشت او ضربه بزنید. می‌توانید با این کار رد انگشتان خود را روی بدن او ببینید. این اتفاق یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نوع رابطه خشن است.
درخواست کنید، به او بگویید چه کار باید بکند و چه کار نباید بکند، با صدای بلند با او حرف بزنید، گاهی دستور بدهید. این کار لحظات را داغ‌تر می‌کند. بعضی پوزیشن‌های رابطه جنسی برای رابطه خشن مناسب هستند، زیرا در آن‌ها یک نفر دستور می‌دهد و دیگری فرمان می‌پذیرد. بنابراین در پوزیشن‌هایی قرار بگیرید که یک نفر مدیریت می‌کند و همزمان دستور بدهید، سیلی بزنید، مو‌های او را بکشید و ....
 

سوالات رایج در رابطه با رابطه جنسی خشن

۱. همسر من برخلاف ظاهر آرامش در طول نزدیکی خشن عمل می‌کند؛ آیا این بیانگر تمایلات او برای تجاوز یا آزار رساندن است؟

خیر، بسیاری از افراد در قبل یا هنگام رابطه جنسی از سکس فانتزی‌های جنسی دارد. این فانتزی‌ها هیجان آن‌ها را افزایش می‌دهد و گاهی نیز ممکن است شامل اعمال خشونت آمیزی باشد. اما هموار مرزی میان خشونتی طبیعی و تمایل به آسیب رساندن، تحقیر کردن و تجاوز وجود دارد. بنابراین تا زمانی که شما با اعمال همسر خود در طول رابطه جنسی مشکلی ندارید، از آن‌ها لذت می‌برید و البته اجبار یا زوری در کار نیست، این تمایلات علائم اختلال روانی محسوب نمی‌شوند. با همسر خود در رابطه با  علایق، باید‌ها و نباید‌های رابطه صحبت کنید.
 

۲. با همسری که رابطه خشن می‌خواهد چه کنم؟

با همسر خود در رابطه با تمایلات خود صحبت کنید. اگر به این نوع رابطه علاقه‌مندید، می‌توانید با تعیین حد و مرز‌هایی آن را به تجربه‌ای متنوع و لذت بخش تبدیل کنید، اما در غیر اینصورت عدم تمایل خود را با همسرتان حتما در میان بگذارید. هرگز نگران از بین رفتن صمیمیت و علاقه متقابل به علت رد درخواست او نباشید. زیرا هیچ فرد سالمی تنها از یک روش انجام رابطه جنسی لذت نمی‌برد و شما می‌توانید در کنار هم روش‌های دیگری را امتحان کنید که هر دو از آن لذت ببرید.
 

سخن پایانی

همانطور که گفته شد همه‌ افرادی که به رابطه جنسی خشن گرایش دارند، الزاما از اختلالات جنسی رنج نمی‌برند. بنابراین قبل از اینکه بترسید، با همسر خود در مورد تمایلی که دارد صحبت کنید. اگر هر دو از این نوع رابطه لذت می‌برید، با توجه به مواردی که در این مقاله ذکر شد، حد و مرزها را مشخص کنید و از این تجربه لذت ببرید.

برگرفته از: psychologytoday ،askmen ،mentalhelp

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو