سامانه «S-۴۰۰» برای تحویل به ترکیه آماده شد

منبع: برترین ها

111

1398/4/14

13:49


نخستین بخش از سیستم‌های دفاع موشکی روسی که آنکارا آنها را خریداری کرده، قرار است در روزهای آتی در داخل هواپیماها بارگیری شده و به ترکیه منتقل شوند.

ایسنا نوشت: نخستین بخش از سیستم‌های دفاع موشکی روسی که آنکارا آنها را خریداری کرده، قرار است در روزهای آتی در داخل هواپیماها بارگیری شده و به ترکیه منتقل شوند.

شبکه خبرتورک گزارش داد، واشنگتن گفته که تحریم‌های این کشور همزمان با ورود این سامانه‌های دفاع هوایی روسی به ترکیه اعمال می‌شود.

نخستین محموله از این سامانه‌های دفاعی قرار است روز یکشنبه با دو هواپیمای باری از یک پایگاه نیروی هوایی ارتش روسیه به ترکیه ارسال شود.

همچنین گزارش شده که یک گروه فنی روسی نیز بر استقرار این سامانه‌ها که انتظار می‌رود در روز دوشنبه در ترکیه صورت گیرد، نظارت خواهد داشت.

ترکیه و آمریکا در مقابل تصمیم آنکارا برای خرید این سامانه‌های دفاع موشکی اختلاف نظر داشته و واشنگتن می‌گوید این سامانه‌ها با دفاع ناتو و جنگنده‌های اف -۳۵ آمریکا مغایرت دارند.

دولت آمریکا به صورت رسمی اقدامات خارج کردن ترکیه را از برنامه ساخت مشترک جنگنده‌های اف -۳۵ آغاز کرده است.

تحریم کردن ترکیه و خارج کردن آن از این برنامه می‌تواند یکی از مهمترین پس‌رفت‌های آشکارا در تاریخچه اخیر روابط بین دو کشور محسوب شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو