باورتان می شود این میوه خوشمزه فرنگی سرشار از ویتامین C باشد!؟

منبع: کولاک

81

1398/4/15

08:57


مجله اینترنتی کولاک: مطالعات نشان داده توت‌فرنگی با داشتن ماده شیمیایی گیاهی به نام اسید پی- کوماریک (P-Coumaric acid) از تشکیل مواد سرطان‌زای نیتروزآمین در معده جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش می‌دهد.

سرپرست آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: روز اظهار داشت: توت‌فرنگی میوه‌ای اشتهاآور و ملین است و ویتامین C فراوان آن در پیشگیری از خونریزی لثه‌ها و بیماری اسکوربوت (بیماری ناشی از کمبود ویتامین C) مؤثر است.

وی تاکید کرد: مصرف زیاد توت‌فرنگی در افراد حساس، سبب ایجاد علائم حساسیت (کهیر، خارش و اگزما) می‌شود.

مینا کاویانی به خواص توت‌ها اشاره کرد و افزود: توت‌ها با داشتن مقدار زیادی آنتوسیانیدین (رنگدانه گیاهی)، نقش مؤثری در پیشگیری از ابتلاء به واریس و تخریب دیواره سرخرگ‌ها و مویرگ‌ها ایفا می‌کنند که به نظر می‌رسد فلاونوئید موجود در توت‌ها مانع از تخریب پروتئین کلاژن که مسئول ساختار دیواره عروق خونی است، می‌شود.

وی افزود: مطالعات نشان داده، مصرف چندین هفته روغن دانه نوعی توت، به دلیل داشتن اسید‌های چرب ضروری گامالینولنیک اسید (GLA) و آلفا لینولنیک اسید (ALA) به درمان آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) کمک می‌کند.

سرپرست آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افزود: توت‌ها از جمله میوه‌های کم کالری هستند که می‌توانند در رژیم غذایی کنترل وزن توصیه شوند، توت‌ها با افزایش تدریجی قند خون مانع از ترشح زیاد انسولین شده و به احساس سیری کمک می‌کنند.

وی گفت: توت‌ها با داشتن مقدار زیادی فیبر به افزایش حجم مدفوع و تسریع در دفع کمک می‌کنند که این امر موجب کاهش خطر ابتلاء به سرطان کولون می‌شود.

منبع:ایرانا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو