در مورد جراحی تامی تاک یا جراحی لاغری شکم و پهلو چه می دانید؟ آیا می دانید با انجام مراقبت های لازم قبل از جراحی و بعد از آن، می توانید بهترین نتیجه را بگیرید؟ قبل از انجام جراحی تامی تاک چه تغذیه ای باید داشته باشید و چه کارهایی را باید انجام دهید؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی مراقبت های لازم قبل و بعد از جراحی تامی تاک یا جراحی لاغری شکم و پهلو  می پردازیم. در این مقاله راهنمای 6 ماهه ای را ارائه می دهیم که می تواند در رسیدن به بهترین نتیجه پس از تامی تاک به شما کمک کند.

جراحی تامی تاک یا جراحی لاغری شکم و پهلو

یک ابدومینوپلاستی، که بیشتر به عنوان تامی تاک یا جراحی لاغری شکم و پهلو شناخته می شود، یک روش جراحی است که به برنامه ریزی و نیز مراقبت بعد از عمل دقیق برای دستیابی به بهترین نتایج نیاز دارد. دانستن مراحل قبل از انجام ابدومینوپلاستی شما، باعث روند بهبودی بهتر خواهد شد.

تامی تاک

در حالت ایده آل، شما باید از چند ماه پیش، آمادگی جراحی لاغری شکم و پهلو خود داشته باشید. توصیه می کنم اکثر افراد شش ماه کامل را برای آماده شدن در نظر بگیرند که به آن ها این فرصت را می دهد تا جراح مناسب را پیدا کرده، به وزن ایده آل برسند یا وزن ایده آل خود را حفظ کنند. و برای مراقبت بعد از عمل نیز برنامه ریزی کنند.

در بعضی از افراد ممکن است به 6 ماه کامل برای آماده سازی قبل از عمل جراحی نیاز نباشد و این مشکلی ندارد. هنوز می خواهید مطمئن باشید که زمان کافی برای تحقیق، برنامه ریزی و آماده سازی را داشته اید. هرچه بهتر آماده باشید برای روز بزرگ جراحی، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. از اطلاعات زیر به عنوان راهنما جهت برنامه ریزی جراحی شکم و پهلو استفاده کنید.

4-6 ماه قبل از جراحی تامی تاک

به محض این که شما تصمیم به جراحی لاغری شکم می گیرید، وقت آن است که به طور جدی در مورد رژیم غذایی و عادات ورزشی خود توجه کنید. باید تمرکز شما بر روی تغذیه خوب، نوشیدن آب بیشتر و فعال ماندن باشد. اگر سیگار می کشید، شروع به ترک آن کنید  و در صورتی که الکل می نوشید، مصرف آن را محدود کنید. این دو عامل می توانند بر روی بهبودی شما اثر گذاشته و از عفونت جلوگیری کند. مدیریت استرس همچنین مورد مهمی است که باید در نظر گرفته شود زیرا استرس مزمن می تواند سلامت شما و پاسخ ایمنی را تحت تاثیر قرار دهد.

در این دوره زمانی، شروع به تحقیق و یافتن جراحان پلاستیک برای مشاوره کنید. به دنبال جراحان دارای گواهی بورد تخصصی با تجربه در روش جراحی Tummy Tuck و مقدار زیادی عکس قبل و بعد از عمل بیماران ابدومینوپلاستی در وب سایت آن ها باشید.

4 ماه قبل از جراحی

در این زمان، باید وزن و سطح آمادگی جسمانی ایده آل خود را داشته باشید. این به جراح در مورد ارزیابی کاندید شدن شما برای عمل جراحی و همچنین فراهم آوردن موقعیت خوب برای بهبودی سریع شما، کمک می کند. حدود چهار ماه قبل از اینکه شما بخواهید عمل جراحی انجام دهید، باید شروع به برنامه ریزی برای مشاوره و دیدار با جراحان پلاستیک سطح بالا کنید. در بسیاری از جاها، بهترین جراحان سه  تا چهار ماه و حتی گاهی بیشتر را برای بهبودی در نظر می گیرند. در طول این مدت، شما باید بهترین جراح را انتخاب کنید. شما باید از بحث کردن  در مورد اهداف، انتظارات و نگرانی هایتان، و همچنین احساس اعتماد به اینکه توصیه های آن ها با آنچه شما در نظرتان است، سازگار است، احساس راحتی داشته باشید.

تامی تاک -0

3 ماه قبل از جراحی تامی تاک

در طی ماه سوم آماده سازی، پس از اینکه شما جراح را انتخاب کردید و وقت جراحی گرفتید، باید به شکلی برنامه ریزی شده کارتان، مراقبت از کودک و مراقبت از حیوانات  را ترک کنید و سیستم حمایتی خود را برای کمک به حمل و نقل و مراقبت در دوره بهبودی بعد ازعمل را تنظیم کنید.

این چیزی است که شما و جراحتان باید در مورد آن صحبت کنید و آماده سازی انجام دهید. از الان، شما باید به طور کامل سیگار را ترک کنید. شما باید رژیم بهداشتی و سلامتی را ادامه می دهید و به شکل امیدوارکننده ای احساس خوبی در مورد زندگی داشته و از تحولات آینده لذت ببرید.

1 ماه قبل از جراحی

چند هفته قبل از جراحی شما باید لوازم مورد نیاز برای بهبودی را در نظر گرفته و جزئیات عملتان را نهایی کنید. در مرحله اولیه بهبودی تا حد امکان راحت باشید و هدف نهایی شما برای مراقبت در خانه باشد، بنابراین اکنون زمان شروع جمع آوری لوازم مورد نیاز است. با کمک جراحتان لیستی از موارد مورد نیاز برای خرید را فراهم کنید. برخی از لوازم اضافی که افراد آن ها در روند بهبودی مفید و موثر می دانند عبارتند از:

  • بالش اضافی
  • پد های پانسمان
  • لباس و لباس زیر راحت که به آسانی در می آید.
  • بسته های یخ و داروهای بدون نیاز به نسخه برای دردها
  • فشرده سازی لباس اگر تجویزشده باشد

یک برنامه غذایی آماده کنید و غذا را بپزید و برای بعد فریز کنید. این کار، نگرانی درباره آنچه که چه بخورید را کم کرده و از اینکه غذاهای ناسالم بخورید، جلوگیری می کند و به شما در حفظ عادات غذایی جدید و مناسب کمک می کند. در روز جراحی، راحت لباس بپوشید و مطمئن شوید که چک لیستی که توسط جراح شما آماده شده را عمل کرده اید.  شما باید زمانی را برای چک شدن توسط جراحتان در روز جراحی در نظر بگیرید، بنابراین اگرهرگونه سوالی که در لحظه آخر دارید، اطمینان حاصل کنید که آنها را نیز همراه داشته باشید.

آیا شما هم تا به حال تامی تاک انجام داده اید؟ پزشک شما چه توصیه های مراقبتی برای شما داشته است؟ تجربیات و پیشنهادات خود را با دیگر کاربران دکتر سلام به اشتراک بگذارید.