تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو + عکس

تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو + عکس


منبع: زیبامون

874

1398/4/15

13:52


در این مطلب به تفاوت ظاهری و کاربردی دو مدل لباس رسمی مردانه، کت و شلوار و تاکسیدو میپردازیم با زیبامون همراه باشید.

تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو + عکس

هنگام خرید کت و شلوار ممکن است فروشنده با توجه به اطلاعاتی که از شما برای دلیل خرید کت و شلوار می گیرد تاکسیدو را معرفی کند. متداول ترین سوال که پیش می آید، تفاوت تاکسیدو با کت و شلوار در چیست؟ در این پست با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی تر در این باره بدانید.

 

تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو

 

تاکسیدو چیست ؟

تاکسیدو، کت و شلوار خیلی رسمی، شیک و نسبتا کلاسیک است که با کت شلوار معمولی در چند مورد تفاوت دارد. تاکسیدو بیشتر مناسب مراسم های رسمی ست، و بیشتر در رنگ مشکی دیده می شود ولی در رنگ های تیره ی سرمه ای و طوسی هم موجود است.

 

تفاوت کت و شلواربا تاکسیدو

 

تفاوت تاکسیدو و کت و شلوار

تفاوت ظاهری و بارز تاکسیدو در استفاده ی پارچه ی ساتن در آن است. تا چندی قبل، از پارچه ی ساتن خیلی بیشتر در تاکسیدوها استفاده می شد، اما امروزه اکثرا به یقه، جیب، دکمه و یا خط کنار شلوار محدود شده است. اما در کت و شلوار، اکثرا از یک نوع پارچه استفاده می شود و دکمه های آن اغلب پلاستیکی ست.و تفاوت کاربردی آن، که این دو مدل لباس را از هم متمایز می کند، میزان رسمی بودن شان است.

 

تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو

 

نکاتی که باید در پوشیدن تاکسیدو به آن ها توجه شود:

• پیراهن

پیراهنی که با تاکسیدو ست و پوشیده می شود، حتما باید سفید باشد با این تفاوت که با کت و شلوار هر مدل و هر رنگ پیراهنی را می شود ست کرد.

 

تاکسیدو

 

کفش

 باید با تاکسیدو کفش رسمی مشکی براق، درخشان و یا چرم پوشیده شود و از ست کردن کفش راحت و کالج های رنگی بپرهیزیم، و حتی سراغ کفش هایی با تزئینات خاص نروید. با این که در خیلی مواقع با کت شلوار کالج های راحت هم ست می شود.

 

کفش چرم براق

 

اکسسوری پاپیون و شال کمری

تاکسیدوها اکثرا همراه با پاپیون دیده می شوند و کمربند های براق مشکی؛ که در مراسم های خاص مانند فرش قرمز، از شال کمری برای دیده نشدن کمربند استفاده می کنند. بهتر است با تاکسیدو جلیقه پوشیده شود تا کمربند دیده نشود. اما کت و شلوار را اکثرا با کروات ست می کنند.

 

اکسسوری تاکسیدو

 

انتخاب مدل شلوار

اولین نکته ای که باید در انتخاب شلوار مناسب تاکسیدو توجه شود تناسب آن با سایز است ولی نه به صورتی که خیلی تنگ شود که حالتی غیر رسمی به خود بگیرد و از طرفی هم نباید قد شلوار خیلی بلند باشد تا پایین آن چین بیفتد و نه خیلی کوتاه که بالای مچ قرار گیرد. مناسب ترین قد شلوار تا روی کفش است. انتخاب قد مناسب شلوار کمک می کند که با نشستن فرد، خیلی کوتاه نشود و بالا نرود. مورد بعدی که باید به آن توجه شود فاق شلوار است که نه خیلی کوتاه باشد و زیر ناف قرار گیرد و نه خیلی بلند که ظاهر بدی ایجاد کند.

 

تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو

 

انتخاب تاکسیدو

انتخاب پوشیدن تاکسیدو به نوع مراسم بستگی دارد. برای مثال در روز های خاص مانند (دامادی)، مراسم های رسمی و بزرگ مانند (جشنواره های فیلم، فرش قرمز و..) ، کنسرت های رسمی مانند (اپرا و جشن های عروسی افراد نزدیک).

تاکسیدو را نمی توان برای رفتن به سرکار یا خرید انتخاب کرد در حالی که بسیاری از آقایان با کت و شلوار به سر کار می روند.

 

تفاوت کت و شلوار با تاکسیدو

 

مدل آرایش سلبریتی ها در فرش قرمز جشنواره کن 2019 + عکس

استایل دامادی، ایده های شیک و جذاب با کت شلوار آبی

کفش دامادی، منتخب جدید ترین کفش مجلسی و رسمی تابستان 96

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو