در دیدار با رییس سازمان سینمایی مطرح شد؛ ساماندهی و رونق شبکه سینمای خانگی با بهره گیری از توان صنفی

منبع: سینما پرس

45

1398/4/16

17:26


سینماپرس: در دیدار اعضای هیات مدیره اتحادیه شرکت های ویدیو رسانه با رییس سازمان سینمایی بر واگذاری امور غیر نظارتی و غیر مرتبط با دولت به صنف و تشکل واحد تاکید شد.

حسین انتظامی

سینماپرس: در دیدار اعضای هیات مدیره اتحادیه شرکت های ویدیو رسانه با رییس سازمان سینمایی بر واگذاری امور غیر نظارتی و غیر مرتبط با دولت به صنف و تشکل واحد تاکید شد.

به گزارش سینماپرس، در دیدار روز گذشته شنبه ۱۵ تیرماه اعضای هیات مدیره و چند تن از مدیران موسسات شبکه نمایش خانگی با حسین انتظامی رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر واگذاری امور غیر نظارتی و غیر مرتبط با دولت به صنف و تشکل واحد تاکید شد.

حمیدرضا نوروزی رییس اتحادیه شرکت های ویدیو رسانه (سینمای خانگی) ایران، در این دیدار گفت: نخستین نشست حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی با اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران موسسات سینمای خانگی صبح روز شنبه ۱۵ تیرماه جاری در محل سازمان سینمایی برگزار شد و در زمینه مسائل و مشکلات مختلف این حوزه با رییس سازمان سینمایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گفته نوروزی، در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از تاریخچه بیست ساله شبکه سینمای خانگی در ایران و سوابق و فعالیت موسسات حاضر در نشست به رییس سازمان سینمایی، برخی از چالش ها و نگرانی های موسسات سینمای خانگی در زمینه تصدی گری سازمان سینمایی بر اموری که درحوزه وظایف آن سازمان نبوده و عدم بکارگیری و بی توجهی مدیران پیشین از تجربه، توان اجرایی و نقش مشورتی  صنف در امور غیر نظارتی سازمان سینمایی مانند ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری، تایید اصالت رایت آثار غیر ایرانی، ترکیب شوراهای بازبینی و ارزشیابی، ساماندهی مجوز ساخت و انتشار سریال ها و نقش و جایگاه موسسات در حوزه تولید فیلم های ویدیویی و «وی او دی» که در طول چند سال اخیر مشکلات و آسیب های متعددی را به فعالیت موسسات دست اندرکار حوزه سینمای خانگی  و در نهایت لطمات فراوان اقتصادی به کلیت سینما وارد ساخت، تاکید شد.

رییس اتحادیه شرکت های ویدیو رسانه (سینمای خانگی) ایران با اشاره به صحبت ها و دیدگاه های رییس سازمان سینمایی در این نشست اظهار کرد: ایشان ضمن استقبال از واگذاری امور غیرنظارتی و غیرمرتبط با دولت به صنف و تشکل واحد، نسبت به پیگیری موضوعات و مشکلات مربوطه از واحدها، معاونت ها و ادارات ذیربط تاکید کرد.

وی در پایان تصریح کرد: دکتر انتظامی بر لزوم وفاق موسسات ویدیو رسانه با شرکت های سرویس دهنده و دست اندرکار «وی او دی» تاکید و درباره تسریع و تسهیل تولید محتوا و سریال سازی از سوی موسسات و شرکت های ارزشیابی شده نکاتی را بیان کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو