بیوگرافی آتنه فقیه‌ نصیری + ماجرای ازدواج و طلاق + عکس های او و همسر سابق

بیوگرافی آتنه فقیه‌ نصیری + ماجرای ازدواج و طلاق + عکس های او و همسر سابق


منبع: تاپ ناز

1,258

1398/4/17

15:25


آتنه فقیه‌ نصیری

آتنه فقیه نصیری را به دلیل بازی در سینما می شناسند. او چند سالی با فریبرز عرب نیا ازدواج کر و از هم جدا شدند. همسر سابق او هم بازیگر است. در این بخش های عکس های آتنه فقیه نصیری را به همراه بیوگرافی کامل او گردآوری کرده ایم.

خلاصه بیوگرافی فقیه نصیری

بیوگرافی آتنه فقیه نصیری زن کم حاشیه و آرام سینما:

زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون
تولد: ۲۳ آبان ۱۳۴۷
۱۴ نوامبر ۱۹۶۸ تهران
ملیت: ایرانی
پیشه: بازیگر
همسر:  فریبرز عرب‌نیا (همسر سابق)
مدرک تحصیلی: فارغ‌التحصیل زبان اسپانیایی

 

آتنه فقیه‌ نصیری

زندگینامه آتنه فقیه نصیری

آتنه فقیه نصیری بازیگر سینمای ایران است او متولد 23 ابان سال 1347 در شهر تهران است. او در رشته زبان اسپانیایی در دانشگاه ازاد اسلامی تحصیل کرده است.

او تا دو سالگی به دلیل کار پدرش در خوزستان زندگی کرده است و سپس به شهر تهران رفته اند. یک سال و نیم هم در چالوس زندگی کرده اند.

 

آتنه فقیه‌ نصیری

فعالیت بازیگری

نخستین فیلم او در تابستان سال 1368 به نام جیب برها به بهشت نمی روند بود که در آن زمان چهره ای جدید به حساب می امد و با بازی خوبی که داشت توانست توجه کارگردانان را به خود جلب کند.

برای بازی در فیلم در کمال خونسردی کاندیدای بهترین بازیگر زن شد. در سال 1382 داور جشنواره بود. او بین سالهای 70تا75 جزء پر کارترین بازیگران بوده است.

آتنه فقیه نصیری به دلیل بازی در سریال خاله سارا و خانه سبز در نقش لیلی مشهور شد.

 

آتنه فقیه‌ نصیری

 

داستان سریال خاله سارا

خاله سارا نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «فرامرز باصری» است که در سال ۱۳۷۱ تولید و از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.

«سارا» یک پزشک جوان است که در کودکی و بر اثر حادثه‌ای، از خانواده خود جدا افتاده و آنها را گم کرده است. وی پس از فارغ‌التحصیلی، به منظور یافتن آنها، تقاضا می‌کند محل خدمت پزشکی‌اش را در برازان و گل‌کلات تعیین کنند. سارا در گل‌کلات موفق می‌شود خواهرش را بیابد اما برادر ناتنی‌اش «صفدر» برایش مشکلاتی بوجود می‌آورد. سارا همه تلاش خود را به کار می‌بندد تا به روستاییان محروم یاری رساند و سرانجام….

 

آتنه فقیه‌ نصیری

 

داستان سریال خانه سبز

خانه سبز نام مجموعه تلویزیونی مشهور دههٔ هفتاد خورشیدی بود که در سال ۱۳۷۵؛ چهارشنبه‌شب‌ها از شبکهٔ ۲ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد. این سریال، کار مشترک بیژن بیرنگ و مسعود رسام از تهیه کنندگان تلویزیونی ایران است و در زمان پخش خود از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی بود، به‌طوری که حتی رکورد مخاطبان اثر قبلی بیرنگ و رسام به نام همسران را نیز شکست.

داستان این مجموعه در مورد ساکنین یک خانه است که همه با هم فامیل هستند و در کنار یکدیگر ماجراهای گوناگونی را تجربه می‌کنند.

 

علایق و سرگرمی هایش

او بیشتر اوقات تنهایی اش را شعر می نویسد و به مطالعه هم علاقه مند است و کتاب می خواند. او گاهی قالی بافی هم می کند و به این رشته علاقه دارد. او ترجیح می دهد گاهی مواقع تنها باشد و کسی این تنهایی را بهم نزند. به خواندن مجله و مطبوعات علاقه ای ندارد و بر این عقیده است که مطبوعات باعث درگیر شدن ذهن به مطالب بیهوده می شود و باعث می شود که فرد روی هدفش تمرکز نتواند کند. همیشه به خانواده علاقه داشته است و به دلیل کا در سینما از خانواده اش دو نشده است.

 

آتنه فقیه‌ نصیری

همسر سابق آتنه فقیه نصیری

او دو بار ازدوج کرد که هر بار به طلاق ختم شده است. او با فریبرز عرب نیا ازدواج کرد و جدا شدند. او زمانی هم با رفیف پیتز کارگردان ازدواج کرده بود که این ازدواج هم دوام نیافت. او خودش می گوید که من با آقای پیتز ازدواج نکرده بودم و این شایعه است.

او با فریبرز عرب نیا در فیلم های سال های بیقراری، کاکادو، من زمین را دوست دارم و آهوش وحشی همکاری داشته است.

 

آتنه فقیه‌ نصیری

بیماری

این بایگر در فروردین سال 1395 اعلام کرد که دچار بیماری ام اس شده است. او با اشاره به این بیماری گفت : مبتلا به ام اس شده ام ولی خوشبختانه بیماری ام پیشرفته نیست و در حال درمان هستم.

چطور متوجه شد که مبتلا به ام اس شده است؟

او در سریال شمعدونی به کارگردانی سروش صحت به دلیل مشکلات جسمی که برایش پیش آمد متوجه شد که بیماری ام اس دارد و حالا چند سالی میشود که در حال درمان این بیماری است و البته می تواند راه برود و کارهای روزانه را هم به خوبی انجام دهد.

وی ادامه داد:بدلیل شرایط بیماری و اینکه پزشکان تاکید کردند نباید عصبی بشوم و فعالیتی هم نداشته باشم که دچار خستگی شوم؛ فعلا فعالیتهای هنری را تعطیل کرده ام. فقیه نصیری افزود:امیدوارم با ادامه درمان و کسب سلامتی کامل بتوانم بزودی به فعالیت های فرهنگی بازگردم.

آتنه فقیه نصیری در مورد انتشار خبر بیماری اش در رسانه های خبری می گوید:«اصلا دوست نداشتم خبر بیماری من رسانه ای شود و واقعا نمی دانم در چه شرایطی قرار داشتم که این خبر را دادم. همین امروز که به آن فکر می کنم، نمی دانم به کدام خبرگزاری و خبرنگاری این خبر را دادم؛ شاید به این خاطر که از دروغ خوشم نمی آید و دوست داشتم توضیح منطقی برای ناتوان بودنم در راه رفتن داشته باشم. هر چند که واقعیت این است که علاقه ای به این فضای ترحم و دل سوزی نداشتم و دوست نداشتم توجه ها را به سمت خودم جلب کنم.»

 

ویشکا آسایشبهرام رادان

امیدواریم این بیوگرافی از خانم آتنه فقیه نصیری بازیگر زن ایرانی مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

تعداد رای: 0 و امتیازات: 0

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو