10 روش برای افزایش طول عمر باتری گوشی های هوشمند

10 روش برای افزایش طول عمر باتری گوشی های هوشمند


منبع: آسمونی

154

1398/4/17

16:40


گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی در بحث طراحی، دوربین، و قدرت پردازنده داشته اند. در نقطه مقابل در بخش باتری با پیشرفت چشمگیری رو به رو نبودیم. باتری به یک نیاز اساسی برای گوشی های هوشمند امروزی با توجه به صفحه نمایش های بزرگ آن ها تبدیل شده است. ده روش پیشه رو به شما در بحث مهم و حیاتی باتری گوشی های هوشمندتان کمک می کنند.

ما در اینجا ده ترفند کمتر شناخته شده را برای افزایش طول عمر باتری گوشی های هوشمند شما بیان می کنیم.

1/10 ؛

ویبره و بازخورد لمسی گوشی خود را غیر فعال کنید.

همه ی ما ویبره ی کیبورد گوشی و بازخورد لمسی در هنگام تایپ کردن را دوست داریم ولی بازخورد لمسی ( Haptic Feedback) باتری بسیار زیادی از شما می گیرد پس بهتر است در گام اول این ویژگی و ویبره را در گوشی خود غیر فعال کنیم. واقعیت این است که صدای زنگ در هنگام دریافت نوتیفیکیشن ها ( Notifications)  به نسبت این که با ویبره دریافت کنیم باتری بسیار کمتری مصرف می کنند.

 

2/10 ؛

ویژگی Always On در تشخیص کلمات کلیدی سرویس گوگل را خاموش کنید.( دستیار صوتی گوگل را خاموش کنید)

خاموش کردن این ویژگی نیز می تواند عمر گوشی هوشمند اندرویدی شما را افزایش دهد.

برای غیر فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید ؛

Apps > Settings > Google Services > Search & Now > Voice.

Click  ‘OK Google detection’

Turn Off Always on

 

3/10؛

از تصاویر سیاه و سفید به جای رنگی در عکس پس زمینه استفاده کنید.

اگر گوشی  هوشمند شما دارای صفحه نمایش AMOLED می باشد پس از تصاویر سیاه در عکس پس زمینه استفاده کنید تا عمر باتری شما افزایش یابد. این به این دلیل است که در صفحه نمایش های آمولد پیکسل ها فقط برای روشن کردن رنگ ها استفاده می شود که انرژی زیادی می خواهد. پس برای عکس های سیاه نیازی به مصرف انرژی و کاهش باتری نمی باشد.

به زبان ساده هر چه از پیکسل های سیاه و تیره استفاده کنید، در نتیجه انرژی کمتری برای روشن کردن آن ها صرف می کنید که این خود باعث کاهش مصرف باتری می شود.

 

 

4/10؛

به طور دلخواه دسترسی به مکان شما ( locations) و ( GPS) بر روی اپلیکیشن های مختلف را تنظیم کنید.

بیشتر اپ هایی که بر روی گوشی های هوشمند شما نصب هستند مرتبا در حال ردیابی مکان جغرافیایی شما می باشند. شما برای برنامه هایی مثل Waze یا  Google Maps  بایستی که اجازه به این دسترسی را بدهید. ولی برای برنامه هایی مثل Instagram  یا Whats-app  نیاز همیشگی برای روشن بودن مکان یابی ندارید.

در هر صورت روشن بودن این ویژگی در تمام طول روز به راحتی باتری گوشی شما را نابود می کند!

در هنگام فرستادن ایمیل یا تماشای ویدیو یا در هنگام استفاده از برنامه هایی که نیازی به این دسترسی ندارند این ویژگی را غیر فعال کنید.

 

 

5/10؛

به روزرسانی سیستم عامل و نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی خود را فراموش نکنید.

به روزرسانی نرم افزارها شاید به نظر باعث سنگین شدن گوشی شود ولی در واقعیت به عملکرد کلی گوشی شما و باتری آن کمک می کند. زیرا توسعه دهندگان به وسیله به روز رسانی نرم افزار خود به دنبال بهینه سازی باتری و حافظه دستگاه شما می باشند.

 

6/10؛

حالت هواپیما (Airplane) را روشن کنید.

این یک راه حل روزانه نیست ولی می تواند میزان مصرف باتری شما را کاهش دهد. حالت هواپیما ارتباط شما را با محیط بیرون قطع می کند ولی باتری شما را برای ویدیو دیدن یا گوش دادن به موسیقی یا بازی کردن که نیاز به ارتباط با محیط بیرون ندارد حفظ می کند.

 

7/10؛

میانبرها و ویجت ها (Widgets) پاک کنید.

سیستم عامل اندروید وابستگی زیادی به ویجت ها دارد که اطلاعات زیادی برای شما به نمایش می گذارد. باتری گوشی شما برای به روز نگه داشتن این ویجت ها نیاز به مصرف مقدار زیادی از انرژی دارد. ویجت هایی که نیاز اساسی به آن ها ندارید از صفحه اصلی پاک کنید و اطلاعات مربوط به آب و هوا و اخبار روز و بورس را از مرورگر خود بدست بیاورید.

 

 

8/10؛

همگام سازی اتوماتیک ( Auto Sync) را غیر فعال کنید.

برنامه هایی مثل Gmail , Twitter, تاریخ نگار و .. دایما در حال به روز رسانی خود برای بدست آوردن آخرین اطلاعات هستند. برای غیر فعال کردن این ویژگی در گوشی های اندرویدی گام های زیر را طی کنید:

settings>Google account>turn off auto-sync

 

9/10؛

Doze mode (برای کاربران مارشمالو)

حالت doze آخرین چیزی می باشد که به سیستم عامل اندروید اضافه شده است و روی دیوایس هایی که از اندروید نسخه 6 ( مارشمالو) بهره می برند اجرا می شود .شما برای استفاده از این ویژگی نیاز نیست که کاری انجام دهید و قسمتی نیز برای فعال یا غیر فعال کردن آن در تنظیمات دستگاه وجود ندارد. حالت doze به راحتی در پس زمینه دستگاه هایی که از اندروید 6 بهره می برند کار می کند و گوشی شما را در حالت خواب (Hibernate) قرار می دهد در زمان هایی که شما برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده نمی کنید.

 

 

10/10؛

روشن بودن GPS, Bluetooth و NFC خود را چک کنید.

آخرین مورد ولی نه کم اهمیت ترین آنها !!

GPS,NFC,Bluetooth,Wi-Fi و اینترنت موبایل خود را چک کنید و اگر ار آن ها استفاده نمی کنید غیر فعالشان کنید. اگر ار اینترنت همراه استفاده می کنید وای فای را خاموش کنید و بالعکس . ویژگی NFC نیز با هر بار خاموش روشن کردن دستگاه دوباره به صورت پیش فرض روشن می شود که باید آن را چک کنید.

در کنار همه ی این موارد در صورتی که باتری گوشی شما به پایین ترین حد خود رسیده بود حالت کم مصرف (low Power Mode) را فعال کنید.

 

 

 

 

0/5 ( 0 نظر )


منبع : asemooni

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو