برای پرپشت شدن موی جنین چه اقداماتی انجام دهیم؟

منبع: آرگا

154

1398/2/31

17:46


تغذیه مادر باردار یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در پر پشت شدن موی جنین می باشد، بنابراین هرچه مادر در طی این دوران از غذا های سالم استفاده نماید، در آینده کودک زیبا و سالم تری خواهد داشت.

پرپشت شدن موی جنین ممکن است، دغدغه بسیاری از مادران باردار باشد، زیرا موی نوزاد تاثیر زیادی در زیبایی آنها دارد و شاید اولین چیزی که توجه مادر و اطرافیان نوزاد را در بدو تولد جلب می نماید، میزان موهای نوزاد تازه متولد شده باشد، از این رو در این مطلب می توانید با روش هایی برای پرپشت شدن مو های جنین آشنا شوید.

پرپشت شدن موی جنین و رابطه آن با تغذیه مادر

یکی از مهمترین مسائل در رابطه با تغذیه در طول دوران بارداری، مصرف غذاهای سالم و پرهیز از خوردن غذاهای مضر و ناسالم می باشد، از آنجا که تغذیه نقش مهمی در رشد و نمو کودک و نیز سلامت و زیبایی وی دارد، بنابراین خانم های باردار باید نسبت به رژیم غذایی خود در این دوران بی توجه نباشند و برای این موضوع اهمیت بیشتری قائل شوند.

پرپشت شدن موی جنین

شنبلیله

مواد غذایی زیادی وجود دارند که در زیبایی و پرپشت شدن موی جنین تاثیر می گذارند، به عنوان مثال خوردن میوه هایی از قبیل سیب و به در دوران بارداری به زیبا تر شدن نوزاد کمک زیادی خواهد کرد و نیز مصرف شنبلیله در این دوران، موجب پر مو شدن نوزاد خواهد شد، بنابراین از خواص شنبلیله نباید غافل شد و توصیه می شود تا خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری  از برگ ها و ساقه شنبلیله به صورت خام مصرف نمایند؛ شنبلیله علاوه بر اینکه در افزایش و بهبود موی جنین مؤثر است، از ایجاد موخوره نیز جلوگیری خواهد کرد، به طور کلی مصرف بسیاری از میوه ها و سبزیجات در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین  و نیز رشد و زیبایی جنین مفید می باشد.

پرپشت شدن مو و زیبایی جنین

فلفل دلمه ای

یکی دیگر از مواد غذایی مؤثر در پر پشتی موی جنین، خوردن فلفل دلمه ای توسط زنان باردار می باشد. فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف سرشار از مواد مغذی بوده و مصرف آن به تقویت عضلات و سیستم عصبی کمک کرده و فیبر موجود در آن، موجب لاغری و تناسب اندام خواهد شد. این ماده غذایی مفید، خاصیت دارویی داشته و برای درمان سردرد و رفع تشنگی شدید مؤثر است. یکی دیگر از خواص فلفل دلمه ای، کاهش فشار خون، تسکین گلو درد و نیز درمان سرماخوردگی در بارداری می باشد. همچنین مصرف یک عدد آن به صورت روزانه برای افزایش طول عمر توصیه شده است.

پرپشت شدن مو در جنین

ضمن سپاسگزاری از شما عزیزان در همراهی مطالب آرگا، امیدواریم این مطلب، توجه علاقمندان به این بخش را جلب کرده باشد. برای خواندن مقالات بیشتر در این زمینه، توصیه می کنیم بر روی لینک کودک و والدین کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو