غرق‌شدگی ۸۳ درصد افزایش یافت

87

1398/4/18

11:43


غرق‌شدگی ۸۳ درصد افزایش یافت

سلامت نیوز:سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: میزان مرگ‌ها به‌دنبال غرق‌شدگی در دوماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳.۱درصد افزایش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه آرمان نوشت: به گزارش دیروز سازمان پزشکی قانونی کشور، در دوماهه نخست امسال ۲۲۷نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار غرق‌شدگی ۱۲۴نفر بود، ۸۳.۱درصد افزایش یافته است. از غرق‌شدگی‌ها در دوماهه امسال، ۱۷۹نفر مرد و ۴۸نفر زن بودند.براساس این گزارش استان‌های فارس با ۴۰، خوزستان با ۲۱ و سیستان و بلوچستان با ۱۸فوتی بیشترین آمار غرق‌شدگی را طی دوماهه نخست امسال داشتند.

این استان‌ها به دلیل وقوع سیل در فروردین‌ماه امسال در صدر آمار تلفات غرق‌شدگی استان‌ها قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد رشد ۸۳درصدی این تلفات در دوماهه امسال نیز به دلیل وقوع سیل در برخی استان‌های کشور اتفاق افتاده است. در این مدت استان‌های مازندران و گیلان به ترتیب ۱۲ و ۷فوتی ناشی از غرق‌شدگی داشتند.

بیشترین تلفات در رودخانه‌ها

مطابق آمارهای موجود آمار تلفات غرق‌شدگی در فروردین امسال ۱۱۵ و در اردیبهشت ماه ۱۱۲نفر بود و همچنین از کل غرق‌شدگی دوماهه امسال، ۱۰۹نفر در رودخانه‌ها، ۶ نفر در دریا (یک نفر محدوده مجاز شنا و ۵ نفر خارج طرح سالم‌سازی)، ۲۰نفر در استخرهای کشاورزی، ۱۲نفر در کانال‌ها، ۱۰نفر در استخرهای شنا، ۸نفر در دریاچه مصنوعی و سد، ۸نفر در چاه، ۵نفر در حوض و حوضچه و ۵نفر در دریاچه‌های طبیعی جان باختتد و ۴۴نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان خود را از دست داده‌اند.

با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش سفر به مناطق تفریحی، سازمان پزشکی قانونی کشور به هموطنان توصیه کرده است حتما مناطق ایمن‌سازی‌شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه‌های لازم توجه کافی داشته باشند و همچنین فراموش نکنیم که بر اساس آمارهای موجود بیشترین موارد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم‌عمق اتفاق می‌افتد و بنابراین رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق‌شدگی را جدی بگیریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو