آشنایی با خواص بی شمار گیاه شوید برای بدن و درمان بیماری ها

منبع: نمکستان

116

1398/4/18

17:08


شوید برای بدن چه فوایدی دارد؟

شوید برای بدن چه فوایدی دارد؟

نمکستان : شوید یک گیاه است که معمولا عمر آن بین یک سال تا دو سال میباشد. این گیاه معمولا در تمام دنیا یافت میشود و مربوط به یک بخش و یا منطقه ی خاصی از دنیا نمیباشد. این گیاه دارای یک ریشه ی سفید است و معمولا دارای ساقه و برگ های ریز خیلی خیلی زیادی است. گیاه شوید به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد میتواند مصارف دارویی و خوراکی بسیاری داشته باشد. شوید را هم به صورت تر و هم به صورت خشک میتوان قابل استفاده قرار داد. با ما همراه باشید تا با برخی از فواید بی نظیر شوید آشنا شوید :

همان طور که میدانید خیلی از افراد به کم خونی مبتلا هستند. معمولا کم خونی با کمبود آهن نیز همراه است. خوردن شوید یاعث تولید و فازایش سلول های خونی میگردد. و همچنین با خوردن شوید شما میتوانید به صورت طبیعی پنجاه درصد از آهن بدن خود را تامین نمایید.

شوید یک گیاه ضد التهاب شناخته شده است. شوید میتواند به راحتی درد آرتریت را کاهش داده و از بروز بیماری های مفصلی مانند نقرص جلوگیری کند. در بافت شوید مقداری روغن وجود دارد که باعث تولید صفرا میشود. تولید صفرا شیره های گوارشی را فعال میکند. همچنین جالب است بدانید که خوردن شوید باعث باز شدن اشتها نیز میگردد. بنابراین اشخاصی که به دنبال چاق شدن هستند میتوانند از این گیاه برای باز شدن اشتهایشان استفاده نمایند.

شوید ادرار آور بوده و همین ویژگی آن باعث میشود که سموم بدن با خوردن این گیاه از بدن دفع شود. سوء هاضمه و فعالیت میکروبی دو دلیل اصلی ابتلای افراد به اسهال میشود. شوید در درمان سو هاضمه بسیار تاثیر گذار میباشد. بنابراین میتوانید برای درمان خانگی اسهال از خوردن شوید کمک بگیرید. به دلیل وجود مونوترپن ها و فلاونوئیدها که در روغن معطر شوید، باکتر و در نتیجه فعالیت های میکروبی از بین میروند.

خواص شوید برای درمان افسردگی و سرع و بیماری دهان و دندان

فلاونوئید و ویتامین ب کمپلکس موجود در روغن شوید آنزیم و هورمون های خاصی را تولید میکند که آرام بخش بوده و باعث خواب میشود. در واقع شما میتوانید با روغن شوید بدنتان را ماساژ دهید و حس خوبی را بعد از ماساژ در رابطه با سلامت بدن خود تجربه نمایید. همچنین استفاده از روغن شوید باعث بهبود عملکرد بدن افراد خواهد شد.

دمنوش شوید میتواند در کنار داروهای تجویزی برای درمان سرع، به درمان این بیماری کمک نماید. کائمفرول یکی از ترکیباتی است که در روغن شوید وجود دارد. این ترکیب مانند یک آنتی هیستامین رفتار میکند. بنابراین این ماده کاملا ضد انقباض بوده و برای حساسیت های فصلی بسیار مناسب میباشد. تحلیل رفتن استخوان و از دست رفتن تراکم استخوانی یکی از شرایطی است که ممکن است در طی افزایش سن برای همگان اتفاق بیوفتد. کلسیم زیاد موجود در شوی میتواند از این موضوع و همچنین ابتلای افراد به پوکی استخوان که یک بیماری بسیار شایع است، جلوگیری نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو