زوج آسیایی صاحب دو نوزاد اشتباهی شدند

منبع: برترین ها

66

1398/4/18

17:24


یک زوج آسیایی که سعی در بارداری از طریق IVF داشته‌اند در یک درمانگاه باروری در کالیفرنیا جنین‌های اشتباه را دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: یک زوج آسیایی که سعی در بارداری از طریق IVF داشته‌اند در یک درمانگاه باروری در کالیفرنیا جنین‌های اشتباه را دریافت کرده‌اند.

 دادخواستی که این زوج در نیویورک ارائه داده‌اند بیان می‌کند این زن و شوهر پس از وضع حمل مادر با مشاهده دو نوزاد پسری که هیچ شباهتی به نژاد آسیایی آن‌ها نداشتند، شوکه شدند.

طبق این دادخواست آزمایش‌های DNA تایید کرده که این نوزادان متعلق به این زوج آسیایی نیستند.

کلینیک باروری مذبور در مورد این ادعاها تاکنون اظهار نظری نکرده است.

این زن و شوهر که نامشان فاش نشده، اظهار داشته‌اند که سال‌هاست برای بارداری تلاش کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار دلار برای IVF (لقاح مصنوعی) از جمله داروها، هزینه‌های آزمایشگاهی، مسافرت‌ها و سایر هزینه‌ها هزینه کرده‌اند.

IVF فرآیند بارور کردن تخمک خارج از بدن زن است که پس از بارور شدن برای رشد و پرورش به رحم زن بازگردانده می‌شود.

طبق دادخواست این زوج که هفته گذشته در ناحیه شرقی نیویورک ارائه شد، دو مرد که صاحبان درمانگاه باروری مذبور شناخته شدند و همچنین مدیران آن‌ به جرایمی از جمله تخلفات پزشکی و تحمیل عمدی آزار عاطفی به این زوج متهم شده‌اند.

علاوه بر شوکه شدن به هنگام وضع حمل به دلیل عدم شباهت نوزادان به این زوج، بررسی‌های پیش از زایمان که مشخص کرده بود جنین‌ها هر دو پسر هستند نیز تعجب آن‌ها را برانگیخته بود، چرا که پزشکان در طول درمان به این زوج گفته بودند که از رویان‌های مذکر استفاده نکرده‌اند. اما پیش از زایمان پزشکان تاکید کرده بودند که احتمالا بررسی‌ها و اسکن‌ها با مشکل مواجه شده و جواب نادرست ارائه داده‌اند.

آزمایش‌های ژنتیکی نشان داده‌اند این دو نوزاد نه تنها متعلق به این زوج آسیایی نیستند، بلکه با یک‌دیگر نیز نسبتی ندارند.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، وکلای این زن و شوهر آسیایی اعلام کرده‌اند: هدف از این دعوی قضائی آن است که علاوه بر جبران خسارات موکل‌هایمان از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو