آیا فولیک اسید چاق کننده است؟

منبع: اوما

150

1398/4/18

18:56


آیا فولیک اسید چاق کننده است؟

اطمینان از مصرف فولیک اسید به قدر کافی در رژیم غذایی برای سلامتی بسیار ضروری است. مصرف فولیک اسید به مقدار کافی یا حتی بیش از حد، نباید باعث افزایش وزن شود. با این حال، کاهش وزن بدون دلیل با کمبود فولیک اسید همراه است و مصرف فولیک اسید به قدر نیاز به شما کمک کند وزن خود را افزایش دهید.

اگر وزن شما افزایش می یابد و علت آن مشخص نیست، احتمالا به دلیل مصرف فولیک اسید نیست. با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل افزایش وزن را متوجه شوید.

درباره فولیک اسید

فولیک اسید فرم تکمیلی فولات است و در آماده سازی ویتامین ها و غذاهای غنی شده یافت می شود. فولات، شکل طبیعی ویتامین B، در میوه ها، سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی، لوبیا و غذاهای لبنی یافت می شود. اگر قادر به دریافت نیازهای روزانه فولات از این منابع نیستید، ممکن است نیاز به مکمل فولیک اسید داشته باشید.

کمبود و کم خونی

کمبود فولیک اسید می تواند منجر به کم خونی شود. اگر به علت کمبود فولیک اسید، کم خونی دارید، ممکن است علائم متعددی از قبیل از دست دادن اشتها و کاهش وزن داشته باشید. اگر فولیک اسید را برای بهبود کم خونی مصرف کنید، اشتهای شما برمی گردد که ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

به گفته اداره مکمل های غذایی، اکثر آمریکایی ها می توانند نیازهای فولیک اسید روزانه خود را برآورده کنند. با این حال، زنان در سنین باروری و زنان غیر سیاه پوست در معرض خطر عدم دریافت فولیک اسید به قدر کافی هستند. رژیم غذایی توصیه شده برای فولیک اسید برای بزرگسالان 400 میکروگرم در روز است. برای زنان باردار و شیرده، روزانه 600 میکروگرم است.

چه چیزی باعث افزایش وزن می شود؟

فولیک اسید به خودی خود نباید باعث افزایش وزن شود. مصرف کالری بیشتر از مقدار سوزانده شده توسط بدن شایعترین علت افزایش وزن است اما تنها دلیل نیست. بعضی از داروها، مانند داروهای ضدبارداری و استروئیدها می توانند به افزایش وزن کمک کنند، همچنین ممکن است برخی مسائل مانند بارداری یا کم کاری تیروئید باعث افزایش وزن شود. برای کمک به تعیین علت افزایش وزن با پزشک خود در مورد وزن و مصرف مکمل صحبت کنید.

Vivien Williams. Mayo Clinic Minute: Does folic acid prevent obesity in kids? September 13, 2017

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو