راسل کرو در نقش بدنام‌ترین مرد تاریخ رسانه‌های امریکا

راسل کرو در نقش بدنام‌ترین مرد تاریخ رسانه‌های امریکا


منبع: کولاک

529

1398/4/18

19:02


حضور گلادیاتور در مینی‌سریال ۷ قسمتی شبکه Showtime

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری

بازیگر نیوزیلندی‌الاصل ۵۵ ساله که ۱۹ سال پیش با فیلم «گلادیاتور» قلب دوستداران سینما را تسخیر کرد و اسکار بازیگر مرد نقش اول را هم به خود اختصاص داد، این روزها با یک مینی‌سریال ۷ قسمتی به نانم «بلندترین صدا» در نقش راجر آیلز، موسس شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، بر روی صفحه تلویزیون هنرنمایی می‌کند.

راجر آیلز «فاکس نیوز» (شبکه رسانه‌ای راست‌گرای روپرت مورداک) را تبدیل به موفق‌ترین و بحث‌برانگیزترین شبکه خبری تاریخ کرد اما خودش نهایتاً به خاطر شکایت‌های متعدد آزار جنسی از کار کناره گرفت.

این مینی‌سریال جزو محصولات پرستاره و پرهزینه شبکه Showtime به شمار می‌رود که بازیگرانش به شرح زیر هستند:

راسل کرو (راجر آیلز)، نائومی واتس (گرچن کارلسون)، سیِنا میلر (بث آیلز)، ست مک‌فارلین (برایان لویس)، سایمون مک‌بورنی (روپرت مورداک)، آنایل والیس (لوری لون)، آلکسا پالادینو (جودی لاترزا)، جاش استامبرگ (بیل شین)، بری واتسون (لاچلان مورداک)، جاش چارلز (کیسی کلوس)، اموری کوهن (لیندزلی)، پچ داراه (شان هنیتی)، مکنزی آستین (جان مودی)، لوسی اوون (سوزان اسکات) و دیوید ویلن (استیو دوکوی).

روپرت مورداک

پخش این سریال از ۳۰ ژوئن امسال شروع شده و دیروز چهارمین قسمت آن روی آنتن شبکه Showtime رفت و تا به حال استقبال بسیار خوبی از آن شده است. ضمن این که منتقدان هنوز نقد منفی درمورد این سریال ننوشته‌اند که این هم خبر خوبی است. فیلمنامه این مینی‌سریال براساس کتاب «The Loudest Voice in The Room» اثر گابریل شرمن نوشته شده است.

این مینی‌سریال عمدتا با ارجاع به یک دهه گذشته و معرفی راجر آیلز به عنوان رهبر غیررسمی اما واقعی حزب جمهوری‌خواه، به مرور زندگی او در دهه‌های گذشته می‌پردازد. از جمله ملاقات او با ریچارد نیکسون (رئیس جمهوری امریکا در دهه ۷۰ که به خاطر رسوایی واترگیت ناچار از استعفا شد) در برنامه گفتگوی خبری «نمایش مایک» که بسیاری آن روز را روز تولد راجر آیلز در عرصه رسانه و سیاست می‌دانند. در این بین گریزی هم می‌زند به آزارهای جنسی او علیه کارکنان این شبکه و معامله‌های پنهانی با شاکیانش که موجب جلوگیری از رسوایی آیلز و شبکه فاکس نیوز شد.

این مینی‌سریال را همچنین می‌توان یک بازبینی روانی درمورد فردی دانست که در بالاترین رده‌های رسانه‌ای و سیاسی مشغول به کار بود و مشکلات و عقده‌های روانی‌اش باعث زمین خوردن او شد.

این بازیگر سرشناس سینما برای ایفای نقش راجر آیلز حدود ۶ ماه، ۴ روز در هفته و هر روز ساعت‌ها روی صندلی گریم می‌نشست تا موها، ‌گردن، غبغب و کلا از گردن به بالای خود را تا سرحد ممکن شبیه راجر آیلز کند.

در این مینی‌سریال سیِنا میلر در نقش بث آیلز (همسر آیلز) و نائومی واتس در نقش گرچن کارلسون (مجری فاکس نیوز) بازی می‌کنند.

شکایت گرچن کارلسون از راجر آیلز نقطه شروع جنبش MeeToo درمورد آزار جنسی زنان شاغل در رسانه‌های خبری، هنری و سینما و تلویزیون توسط مدیران قدرتمند آنها بود. اولین قربانی‌ این حرکت راجر آیلز بود و افراد معروف دیگری همچون هاروی واینستین و کوین اسپیسی در این راه شغل و شهرتشان را از دست دادند و کارشان به دادگاه‌های پشت سر هم کشیده شده است. بیل کازبی، کمدین معروف سیاهپوست که سال‌ها مایه افتخار جامعه سیاهان در هالیوود بود، تمام شهرت و اعتبارش را با طرح شکایات متعدد از دست داد و کنج عزلت اختیار کرد. در این میان حتی مورگان فریمن، هنرپیشه ۸۲ ساله پرافتخار سیاهپوست هم از دست این شکایات در امان نماند اما با عذرخواهی از سوءبرداشت‌هایی که از کارهایش شده سروته قضیه را هم آورد و هنوز در هالیوود فعالیت می‌کند.

راسل کرو (راست) راجر آیلز (چپ)

شبکه Showtime با ساخت این سریال و طرح مسئله‌ای به این حساسیت، ضمن انتخاب بازیگران نامدار، دست به ریسک بسیار بزرگی زده و درصورتی که نتواند تماشاگران مورد نظر خود را جذب کند اعتبار این شبکه به شدت به خطر خواهد افتاد. اما با پخش چهارمین بخش از این مینی‌سریال ۷ قسمتی هم‌اکنون این سریال در سایت معتبر IMDB با ۷۷ درصد امتیاز مثبت و در سایت Rottentomatoes با ۵۲ درصد نقد مثبت مواجه شده و پس از پخش بیش از نیمی از این مینی‌سریال، تولیدکنندگان این مجموعه می‌توانند نفسی به راحتی بکشند. ظاهرا ریسک آنها جواب داده.

کرو قبلا هم نشان داده بود بازیگری عصبی است، پس از تولید «گلادیاتور» در سال ۲۰۰۰ با ریدلی اسکات، کارگردان این فیلم به اختلاف خورد و سال‌ها طول کشید تا با هم به تفاهم برسند و اختلافات را کنار بگذارند و در سال ۲۰۰۸ فیلم ارزشمند دیگری همچون «مجموعه دروغ‌ها» با بازیگری راسل کرو و لئوناردو دیکاپریو تهیه شود.

او در مراسم افتتاحیه این سریال هم یک پرده دیگر از عصبانیت خود را نشان داد و وقتی از او درباره مشکلاتی که بابت اضافه‌ کردن وزن در زمان تهیه این مجموعه متحمل شد، سوال کردند، یک نفر از میان جمعیت فریاد زد «کاری نداشت که، خیلی هم راحت بود». کرو هم عصبانی شد و کلا صحنه مصاحبه را ترک کرد.

براساس همین گزارش او بار دیگر به فرش قرمز برگشت و اجازه داد عکاس‌ها از او عکس بگیرند اما خشم از سروصورتش می‌بارید. ادامه مصاحبه‌اش را هم از سر گرفت اما عصبانیتش کاملا مشهود بود. ریکی کامیلری، مجری مراسم و مصاحبه‌کننده با راسل کرو، از او بابت مسئله‌ای که پیش آمد عذرخواهی کرد و مصاحبه را از جایی که قطع شده بود دوباره شروع کرد.

پس از اتمام سوالات کامیلری، راسل کرو تمایلی برای صحبت با بقیه خبرنگاران نشان داد و مراسم را ترک کرد. یک نفر از اطرافیان راسل کرو به خبرنگاران گفت: «جو مناسبی نبود ولی او با مهربانی عذرخواهی کامیلری را قبول کرد و به سوالات او پاسخ داد. قرار ما هم همین بود و تصمیم گرفت به پرسش‌های دیگران پاسخی ندهد. به همین سادگی.»

یکی از خبرنگاران سوال کرد: «آیا او از این می‌ترسید که چون نقش یک آدم بدنام را بازی کرده، خودش هم بدنام شده باشد؟» سخنگوی کرو گفت: «چنین چیزی واقعیت ندارد. طبق قراری که با شبکه تهیه‌کننده این مجموعه داشتیم باید به این سالن می‌آمدیم که آمدیم و به سوالات پاسخ می‌دادیم. هیچ مسئله دیگری در بین نیست.»

تا قبل از راه‌اندازی شبکه فاکس نیوز برنامه‌های گفتگوی خبری یا میزگردهای خبری معروف به «تاک شو» یا «هارد تاک» در شبکه‌های مختلف اجرا می‌شدند که مجریان نامداری همچون دن رادر، والتر کرونکیت، پیتر جنینگز و تام بورکاف اجرای آنها را برعهده د اشتند اما ظهور فاکس‌ نیوز و حضور هرروزه سیاستمداران و چهره‌های سرشناس ورزشی، هنری در تمام رشته‌ها در این شبکه موجب استقبال گسترده بینندگان از فاکس نیوز و زیرمجموعه‌های خبری آن شد. ظهور فاکس نیوز را ظهور دورانی جدید در عرصه رسانه قلمداد می‌کنند. فاکس نیوز از همان ابتدا هم بر راستگرایی خود اصرار داشت و کماکان بر همان سیاق عمل می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی امریکا هم یکی از اشخاصی بود که بارها به این شبکه دعوت شد و در گفتگوهای زیادی با موضوعات مختلف شرکت داشت. حتی گفته می‌شود او حضور در کاخ سفید را مدیون مورداک و فاکس نیوز است. ترامپ بارها در مصاحبه‌هایش از فاکس نیوز به عنوان «یک شبکه واقعی خبری» یاد کرده و دیگر شبکه‌ها را «گوینده و سازنده اخبار دروغ» عنوان کرده است.

منابع: news.com.au، hollywoodreporter،variety،vulture ، stuff.co، rollingstone

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو