آشنایی با روش هایی برای درمان اوریون در طب سنتی

منبع: آسان طب

125

1398/2/31

21:28


اوریون یکی از بیماری های ویروسی می باشد که بیشتر در میان کودکان بوجود می آید. اگر کودک شما از واکسن اوریون استفاده کرده باشد، احتمال ابتلا به این بیماری در او به میزان 80 درصد کاهش پیدا می کند. ویروس اوریون تاثیر خود را بر روی غده بناگوشی می گذارد و از این طریق باعث ایجاد شدن علائمی مانند سردرد، تب، تورم غدد لنفاوی، و آبریزش بینی و چشم می شود. این ویروس تنها باعث التهاب غده بناگوشی نمی شود و در مواردی مشاهده شده است که غده های بیضوی، لوزالمعده و مغز نیز ملتهب شده اند. ما در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب قصد داریم تا شما را با مهم ترین روش های درمان اوریون در طب سنتی آشنا کنیم.

درمان اوریون در طب سنتی

درمان اوریون در طب سنتی

استفاده از هلیله سیاه

هلیله سیاه یک گیاه از دسته تریمنالیا می باشد که بومی آسیای شرقی و چین می باشد. به هلیله سیاه گیاه مقدس نیز گفته می شود. هلیله سیاه دارای خواص ضد التهابی می باشد که می تواند به روند درمان اوریون کمک کند. بدین منظور باید چند عدد هلیله سیاه را به مدت 10 دقیقه در آفتاب بگذارید و سپس آن را با آب بجوشانید و سپس از این محلول یک خمیر درست کنید. برای درمان اوریون بهتر است تا این خمیر را روزی چند مرتبه بر روی قسمت هایی که به اوریون مبتلا شده است بمالید.

استفاده از آلوئورا

همان طور که می دانید یکی از بهترین مواد برای کاهش التهاب، آلوئورا می باشد. استفاده از ژل آلوئورا می تواند باعث کاهش التهاب غده های بناگوشی شود. همچنین از دیگر نکات مهم که در درمان اوروین باید رعایت کرد، کنترل دمای بدن می باشد. آلوئورا یکی از گیاهانی است که دارای طبیعت سرد می باشد و می تواند به شما در این امر کمک کند. برای استفاده از آلوئورا باید ابتدا با استفاده از یک چاقو چند برش سطحی بر روی برگ ها ایجاد کنید تا ژل آلوئورا به بیرون تراوش کند و سپس از این ژل ها به صورت ضماد برای تیمار اندام های عود کرده استفاده کنید.

استفاده از مارچوبه

مارچوبه یک گیاه گلدار از دسته آسپاراگلس ها می باشد که در بیشتر مناطق دنیا به دست می آید. این گیاه دو ساله از جمله روش های درمان اوریون در طب سنتی محسوب می شود. مارچوبه به دو طریق می تواند به شما کمک کند. اول اینکه مارچوبه دارای مواد مغذی است که می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما بشود و در نتیجه گلبول های سفید سریع تر می توانند ویروس های اوریون را شکست بدهند. دیگر خاصیت مارچوبه داشتن مواد ضد التهابی است که می تواند در کنترل تورم های غده ها مفید باشد. بدین منظور شما بایدند قاشق از پودر مارچوبه را با آب مخلوط کرد و سپس بر روی مناطق متورم بمالید.

استفاده از انجیر مقدس

انجیر مقدس یا انجیر معابد یکی از بلندترین درخت های دنیا می باشد. این انجیر چرخه زندگی عجیبی دارد و می تواند با استفاده از دانه های خود از بدن دیگر درخت ها تغذیه کند و در نهایت آن درخت را خفه کنید و به همین دلیل به این انجیر، انجیر خفه کننده نیز می گویند. برگ های این اینجیر دارای ماده ای به اسم مالیپوس هستند. مالیپوس می تواند باعث از بین رفتن ویروس های ارویون شود و روند درمان را تسریع ببخشد. این برگ ها دارای خواص ضد التهابی نیز می باشند. شما می توانید پماد انجیر مقدس را از عطاری ها تهیه کنید و برای درمان اوریون استفاده کنید.

درمان اوریون در طب سنتی

استفاده از برگ های چریش

چریش نوعی درخت از دسته سنجدیان می باشد که بیشتر در هندوستان پیدا می شود. شما می توانید از این برگ های این درخت در درمان اورین استفاده کنید. برای استفاده از این برگ ها ابتدا باید آنها را مقداری زردچوبه مخلوط کنید. این مخلوط را با آب به صورت خمیر در بیاورید و بر روی قسمت های ملتهب شده بمالید. مواد موجود در برگ چریش می توانند مانند مسکن های طبیعی عمل کنند و درد شما را کاهش دهند و زردچوبه نیز به کاهش التهابات کمک می کند.

استفاده از فلفل سیاه

از دیگر روش های درمان اوریون در طب سنتی می توانیم به استفاده از فلفل سیاه اشاره کنیم. ابتدا باید فلفل سیاه را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا به یک خمیر دست پیدا کنید و سپس خمیر را بر روی قسمت های ملتهب شده بمالید. فلفل سیاه نه تنها درد شما را کم می کند، بلکه روند کاهش التهابات را نیز کاهش می دهد.

منبع : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

 

 

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو