خواص عنبر نسارا در طب سنتی بر روی سلامتی

منبع: آسان طب

184

1398/3/1

17:11


علی رقم خواص عنبر نسارا در طب سنتی ، این ماده چندان در میان مردم محبوب نیست و کسی آن را نمی شناسد . بر خلاف اسم دوست داشتنی این ماده ، طبیعت این ماده با سایر دارو های گیاهی و سنتی کمی متفاوت است . در واقع عنبر نسارا ، مدفوع الاغ ماده است . خوب طبیعی است که شما هم بعد از شنیدن چنین واقعیتی نخواهید تا از این ماده استفاده کنید . اما باید بدانید که خواص عنبر نسارا در طب سنتی ، بسیار پسندیده و کاربردی می باشد . به همین دلیل است که ما می خواهیم دید شما را عوض کنیم و در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب شما را با خواص عنبر نسارا در طب سنتی آشنا کنیم .

خواص عنبر نسارا در طب سنتی

خواص عنبر نسارا در طب سنتی

ضد عفونی کردن امکان

در گذشته مانند امروز گاز استریل و مواد ضد عفونی کننده وجود نداشته است و کسانی که حکیم خانه داشته اند ، مجبور بودند برای این که محیط طبابت خود را پاکیزه نگه دارند ، از عنبر نسارا استفاده کنند . دود این ماده می تواند به سرعت میکروب های موجود در هوا را بکشد و همچنین خواصد آنتی باکتریال زیادی نیز دارد که به حکیم ها در داشتن محیطی تمیز و پاکیزه کمک می کرده است . استفاده از دود این ماده برای جلویگری از ابتلا به سرما خوردگی در فصل زمستان نیز بسیار رایج است .

درمان سینوزیت ها

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم عنبر نسارا دارای موادی مفیدی است که می تواند به شما در جلوگیری از سرما خوردگی کمک کند . به همین دلیل است که در گذشته کسانی که به عفونت های سینوزیتی دچار شده بودند ، دود این ماده را تجویز می کردند . شاید بوی این ماده برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد ولی تحقیقات نشان داده است که تاثیر این ماده بر روی درمان عفونت های تنفسی معجزه آسا می باشد . البته بیشتر حساسیت ها به بوی این ماده حالت روانی دارد و این بدین معنی است که اگر شما ندانید از مدفوع الاغ استفاده کرده اید ، شاید حالتان بهم نخورد.

درمان خون دماغ

یکی از سنتی ترین روش های درمان خون دماغ در طب سنتی ، استفاده از عصاره عنبر نسارا می باشد . این روش را برای اولین بار حکیم باسینی در قرن دوم هجری کشف کرده است و از آن در کتب طب خود نیز یاد کرده است . این روش در کتاب معتبر قانون ابوعلی سینا نیز ذکر شده است . بدین منظور شما باید عصاره این ماده را با سرکه مخلوط کرده و از آن بر روی پیشانی خود قرار دهید تا این ضماد تاثیرش را بر روی خون دماغ بگذارد .

درمان صرع

اگر از این بیماری اطلاعاتی ندارید باید به شما بگوییم که صرع یکی از رایج ترین بیماری های عصبی از گذشته تا به امروز می باشد که در آن بیمار دچار حمله های خفیف و شدید عصبی می شود که گاها همراه با لرزش و استفراغ نیز می باشد . برای استفاده از عنبر نسارا برای درمان صرع می توان از بوییدن این ماده با سرکه استفاده کرد یا اینکه از آب عنبر نسارا تازه به عنوان قطره بینی استفاده کرد . شاید این روش ها چندان برای شما دلپذیر نباشند ولی می توانند به شدت به شما کمک کنند .

خواص عنبر نسارا در طب سنتی

درمان عفونت های واژن

بدین منظور باید چند عدد عنبر نسارا را با اسپند و خاکشی مخلوط کرده و بر روی یک ظرف کوزه ای که در بالای آن سوراخی باشد بگذارید . سپس این ظرف را بر روی آتش قرار دهید . سپس یک دامن بلند بپوشید و دو پای خود را بین سوراخ کوزه قرار بگیرید و اجازه بدهید تا دود این مخلوط به واژن شما برسد . این کار را دو روز قبل از عادت ماهانه و دو روز بعد از آن انجام دهید . البته این کار را می توانید با عنبر نسارا تنها که در میان اسپند دودکن قرار دارد نیز انجام دهید .

درمان بیماری های جلدی

از دود این ماده می توان برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی استفاده کرد و شاید باورش برای شما سخت باشد ولی در چند صد سال گذشته موثرترین راه درمان اگزما استفاده از دود عنبر نسارا بوده است . شما می توانید از این ماده برای درمان خارش های موضعی ، درمان زخم های سطحی ، اگزما ، آکنه و التهابات مزمن استفاده کنید .

منبع : http://bia2safa.net/goto/web/url/7503

 

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو