همه چیز در رابطه با بازارهای شیراز

منبع: نمکستان

123

1398/4/20

12:19


همه چیز در رابطه با بازارهای شیراز

همه چیز در رابطه با بازارهای شیراز

شیراز مرکز استان فارس و یکی از بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. شیراز در منطقه‌ی کوهستانی زاگرس واقع شده و دارای آب و هوایی معتدل است. این شهر به عنوان یکی از زیباترین، مشهورترین و گردشگر پذیرترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. کلان‌شهر شیراز هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

شیراز با در برداشتن مجموعه ای از زیباترین آرامگاه‌ها، بازارها، باغ‌ها، مساجد و خانه‌های تاریخی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری در ایران شناخته می‌شود. مهم‌ترین اثر تاریخی که در سطح جهانی شهرت دارد و در نزدیکی این شهر زیبا واقع شده تخت جمشید نام داد. از مهم‌ترین اماکن دیدنی شیراز می‌توان به آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، باغ دلگشا، باغ ارم، نارنجستان قوام، ارگ کریمخان، عمارت کلاه فرنگی، مدرسه‌ی خان، مسجد نصیرالملک و نقش برجسته‌ی بهرام اشاره کرد.

سفر به شیراز

همانطور که ذکر شد شیراز از مجموعه ای از آثار تاریخی و اماکن دیدنی منحصربفرد برخوردار است. در کنار این‌ها، وجود هتل‌ها و مهمانسراهای زیاد و امکان استفاده از وسایل نقلیه‌ی متفاوت برای سفر، شیراز را به یکی از سهل الوصول‌ترین و دلپذیرترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل کرده اند. شیراز از فرودگاه بین المللی به نام شهید دستغیب که یکی از پیشرفته ترین فرودگاه‌های کشور است به همراه چهار پایانه‌ی اتوبوسرانی و ایستگاه راه آهن بهره مند است. بلیط هواپیما تهران شیراز همواره در لیست پروازهای شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود و پروازهای منظمی به این شهر زیبا برقرار است.

به غیر از هواپیما مسافران می‌توانند بلیط اتوبوس شیراز را به صورت آنلاین تهیه کرده و به این مقصد زیبای گردشگری سفر کنند. مِستر بلیط که سامانه ای معتبر و با سابقه در زمینه‌ی فروش آنلاین بلیط اتوبوس، قطار و هواپیماست لیست کاملی از بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما به این شهر زیبا را با ارزان‌ترین قیمت‌ها فراهم می‌آورد.

بازارهای شیراز

اما در بین جاذبه‌های گردشگری شیراز بازارها حضور بسیار پررنگی دارند. بازارهای شیراز را می‌توان به دو دسته‌ی سنتی و مراکز خرید مدرن تقسیم کرد.

بازارهای سنتی

بازارهای قدیمی و تاریخی یک شهر مکان‌های اعجاب انگیزی هستند، نه تنها تمامی اقلام مورد نیاز در آن‌ها یافت می‌شود، بلکه امکان آشنایی با پیشینه‌ی فرهنگی و از آن مهم‌تر آشنایی با مردم محلی یک شهر را فراهم می‌آورند. در سراسر ایران بازارهای سنتی بهترین نماینده‌ی تاریخ و فرهنگ آن شهر به شمار می‌روند.

  • بازار وکیل

مهم‌ترین بازار سنتی شهر شیراز بازار وکیل است که در مجموعه‌ی وکیل در میدان شهدا شیراز قرار دارد. این بازار در زمان کریمخان زند ساخته شد. در واقع این کریمخان بود که فضایی کاملاً متفاوت را برای داد و ستد در شهر شیراز احداث کرد. همانطور که از بازارهای سنتی انتظار می‌رود بازار وکیل محلی‌ست با تمرکز بر عرضه‌ی اجناس و محصولات محلی و سنتی و حتی سوغات. بهار نارنج، انواع عرقیجات، مسقطی و دیگر اقلام محلی را به راحتی می‌توان در بازار وکیل یافت و خریداری نمود. بازار وکیل شیراز در ۱۷ تیرماه ۱۳۵۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • سرای مشیر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو