خواص و فواید باور نکردنی گلاب برای سلامت بدن ، پوست ، مو و لاغری

منبع: نمکستان

186

1398/4/20

12:40


فواید گلاب برای پوست و مو + خواص گلاب برای سلامت بدن و لاغری

خواص و فواید باور نکردنی گلاب برای سلامت بدن ، پوست ، مو و لاغری

نمکستان : بیایید قبل از بررسی فوائد گلاب به تاریخچه ایی از این عرق قدیمی که از گل سرخ گرفته می شود، بپردازیم : طبق شواهد موجود و بررسی مورخان و آثار به جا مانده در شهر میمند استان فارس، اولین گلاب گیری در این شهر انجام شده، و می توانیم قطع به یقین بگوییم که گلاب یک فرآورده ایرانی الاصل بوده و اولین بار هم ایرانیان بودند که به فوائد این ماده خوش بود پی بردند.

درست است که گفتیم میمند، مهد گلاب گیری در گذشته بوده، اما همگی ما شهر کاشان در استان اصفهان را معروف به گلاب و گلاب گیری می شناسیم، که این هم اشتباه نیست چون بزرگترین تولید کننده گلاب است، و سالیانه توریست های زیادی برای بازدید از این مراسم سنتی به این شهر جذب می شوند.

این مراسم سنتی هم از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

خیلی از ما بیشترین خاطراتمان با عطر گلاب در مراسم های عزاداری بوده اما شاید کم تر کسی علت پخش کردن گلاب را در این مراسم ها بداند، علت این رسم سنتی و قدیمی ویژگی خاص این ماده است، گلاب احساست منفی مانند بدبینی، غم، حسادت را کاهش داده و باعث به وجود آمدن آرامش روانی می شود.

گلاب برای خانم هایی که سندروم پیش از قاعدگی دارند پیشنهاد می شود و در نظم دادن به دوره ی قاعدگی کمک می کند. اما بهتر است خانم های باردار از مصرف آن خودداری کنند زیرا گلاب تسریع کننده قاعدگی است.

گلاب همچنین از طریق جذب پوستی از چین و چروک و لک های پوستی جلوگیری می کند. و درمان خوبی برای لک های پوستی و التهابات به حساب می آید.

به این منظور پیشنهاد می شود مقداری گلاب را در یک اسپری بریزید و در طول روز آن را به تمام قسمت های پوست صورت خود اسپری کنید، به این ترتیب شادابی پوست صورت را به وضوح حس خواهید کرد. در ضمن بعد از پاک کردن پوست از آرایش می توانید مقداری گلاب را روی پنبه ریخته و به جای تونر های شیمیائی با اطمینان از آن استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو