یک درمان کاملا گیاهی برای زائده و خال گوشتی پوست

یک درمان کاملا گیاهی برای زائده و خال گوشتی پوست


منبع: نمناک

1,389

1398/4/21

12:05


افرادی که زائده های گوشتی بر روی پوست آن ها وجود دارد به شدت از این موضوع رنج می برند، بنابراین بهتر است بدانید که دلیل اصلی زائده های گوشتی پوست چیست و چگونه درمان می شود؟

یک درمان کاملا گیاهی برای زائده و خال گوشتی پوست

با زائده های گوشتی روی پوست بدنم چیکار کنم؟

زائده های گوشتی همرنگ پوست با نام پزشکی " اسکین تگ " شناخته می شود. این زائده ها مانند بخش اضافی روی پوست دیده می شود و ظاهری نا زیبا به پوست بدن می دهد. زائده های گوشتی برآمدگی هایی مانند منگوله هستند، نرم و غیرسرطانی می باشند، که ممکن است در بخش های مختلفی از بدن ظاهر شوند. این برجستگی ها اغلب در جاهایی ظاهر می شوند که دو بخش از پوست مدام روی هم مالیده و ساییده می شوند.

سایر اسامی این زائده پوستی، عبارتند از:

  • زگیل پهن کوچک
  • ورم یا برآمدگی های پوستی
  • خال های گوشتی
  • فیبروم مولوسکوم
  • فیبروم پندولوم
  • فیبروم نرم
  • و منگوله های گوشتی.
زائده های گوشتی معمولا بسیار رایج هستند و در میانسالی اتفاق می افتند. زنان و مردان به یک میزان ممکن است دچار زوائد گوشتی شوند.

زائده های گوشتی صورت

زائده های گوشتی پوست 

حقایقی کلی درباره زائده های گوشتی:

-زائده های گوشتی از تومورهای خوش خیم روی پوست شروع می شوند.
-غالبا در چین و چروک ها و نواحی تا خورده ی پوست به وجود می آیند.
-آنها خطرناک نیستند، اما می توانند در صورت تمایل، به دلایل زیبایی برداشته شوند.

روش های از بین بردن و برداشتن زائده های گوشتی ،عبارتند از:

  • درمان های OTC
  • برش
  • و کرایوتراپی
زائده های گوشتی معمولا، روی پلک ها، گردن، بازوها، پایین سینه، و زیربغل ایجاد می شوند.
این زائده ها، بسیار کوچک و بدشکل هستند.
آنها معمولا بدون علائم هستند، مگر اینکه در یک محلی قرار گیرند که کاملا برجسته باشند و بارها و بارها ساییده یا خراشیده می شوند.
زائده های گوشتی ممکن است که بسیار زیاد تحت فشار قرار بگیرند. سطح و ظاهر آنها ممکن است که صاف یا نامنظم باشند. آنها معمولا گوشتی و کمی قهوه ای هستند. برخی از آنها ممکن است کوچک بمانند، و یا برخی بزرگتر می شوند.
قطر آنها معمولا بین 2 میلی متر تا یک سانتی متر است و گاهی حتی به 5 سانتی متر هم می رسد.

علت زائده های پوستی

روش های از بین بردن زائده های گوشتی

درمان زائده های گوشتی:

معمولا زائده های گوشتی روی پوست، بی ضرر هستند. که گاهی به دلیل زیبایی شناختی برداشته می شود. به خصوص در قسمت هایی که ممکن است در برابر چیزهایی قرار گیرند که بیشتر تحریک شوند.
برداشتن زائده ها از روی صورت و یا زیر بازو می تواند از سایر اندام ها آسان تر باشد.

علل زائده های گوشتی پوست:

دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد زائده های پوستی میشود، اما ممکن است در صورت جمع شدن کلاژن و رگ های خونی در تکه ای از پوست ایجاد شود، همانطور که در چروک های پوستی رایج تر هستند. به نظر میرسد که برخی افراد احتمال بیشتری برای ابتلا به این مشکل را دارند که وراثت می تواند یکی از دلایل آن باشد.
زائده های پوستی بر مردان و زنان به یک نسبت تاثیر میگذارد، اما اغلب در دوران بارداری، افرادی با چاقی مفرط و آنهایی که مبتلا به دیابت هستند، بیشتر احتمال ابتلا به آن را دارند.

درمان زائده گوشتی پوست

زائده های گوشتی بر روی پوست 

عوامل خطر برای زائده های پوستی:

افرادی که اضافه وزن دارند و یا مبتلا به دیابت می باشند.
زنان در طول بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و سطح عوامل رشد. افرادی که به برخی از انواع ویروس های پاپیلوم انسانی مبتلا هستند.
افرادی که دارای اختلال جنسی_استروئیدی باشند. به خصوص اگر در میزان استروژن و پروژسترون آنها تغییرات ایجاد شود. افرادی که یکی از اعضای نزدیک خانواده آنها دارای چنین زائده های باشند.

درمان های خانگی برای زائده های گوشتی پوست:

1. سرکه سیب:

تکه ای پنبه را درون سرکه سب بخیسانید و مستقیما بر روی زائده گوشتی اعمال کنید. اجازه دهید سه الی چهار ساعت بمانند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این درمان را حداقل سه بار در روز، به مدت 2 الی 4 هفته ادامه دهید.
نکته:اگر پوست حساسی داریدف قبل از اعمال سرکه آنرا با مقداری آب مخلوط کنید. برای جلوگیری از زخم شدن، روغن زیتون یا ویتامین E را به طور منظم اعمال نمایید.

استفاده از سرکه سیب

درمان زائده های گوشتی پوست با سرکه سیب

2.روغن درخت چای برای درمان زائده های گوشتی پوست:

پنبه را درون آب فرو کنید و آب اضافی آن را بگیرید، سپس سه الی چهار قطره روغن درخت چای روی پنبه خیس بریزید و آن را روی زائده های گوشتی به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از چند ساعت بشویید. این درمان را سه بار در روز، به مدت چند هفته تا زمانی که علائم زائده های گوشتی بهتر شود، ادامه دهید.
نکته:اگر پوست خیلی حساسی دارید، مطمئن شوید که روغن درخت چای با مقدار مساوی آب قبل از اعمال ترکیب شود.

3.روغن کرچک برای درمان زائده های گوشتی پوست :

با دو قاشق غذاخوری روغن کرچک و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی آب، یک خمیر تهیه کنید. همچنین می توانید چند قطره روغن لیمو یا نعناع به خمیر بیافزایید، سپس آن را روی پوست خود اعمال کنید و با باند بپوشانید و اجازه دهید که تا صبح باقی بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید. این درمان را هر روز به مدت دو هفته تا زمانی که علائم بهبود یابد، ادامه دهید.
همچنین می توانید مقداری روغن کرچک را به تنهایی چند بار در روز روی پوست خود اعمال کنید، تا زمانی که از شر آنها خلاص شوید.

زائده های گوشتی مقعدی

درمان زائده های گوشتی پوست با روغن کرچک 

4.سیر برای زائده های گوشتی پوست :

چند عدد سیر را له کنید، تا یک خمیر به دست آید، سپس آن را روی زائده های گوشتی خود اعمال کنید و با یک باند آن را بپوشانید و اجازه دهید که تمام طول شب باقی بماند، صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید. این درمان را چندین روز تا زمانی که زائده های گوشتی از بین بروند، ادامه دهید.

5.آب پیاز برای درمان زائده های گوشتی پوست:

یک عدد پیاز را به قطعات کوچک برش دهید و سپس نصف قاشق چای خوری نمک را به آن بیفزایید و اجازه دهید که درون یک ظرف درپوشیده به مدت یک شبانه روز باقی بماند و صبح روز بعد آن را روی قسمت های مورد نظر اعمال کنید و با یک باند پوشش دهید. همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته شده است بهتر است که این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و بعد، با آب گرم بشویید. این کار را هر شب تا زمانی که بهبود یابید، ادامه دهید.

آب پیاز برای زائده های گوشتی

درمان زائده های گوشتی پوست با آب پیاز 

6.پوست موز برای زائده های گوشتی پوست :

یک عدد پوست موز را به قطعات کوچک برش دهید و آن ها را مستقیم روی زائده های گوشتی خود اعمال کنید و سپس روی آن را بپوشانید و اجازه دهید که یک شبانه روز باقی بماند و صبح روز بعد، پوست را بردارید و با آب بشویید.
این درمان را هر شب به مدت چند روز تا زمانی که زائده گوشتی بیفتد، ادامه دهید.

7.آلوئه ورا مفید برای درمان زائده های گوشتی پوست :

مقداری ژل آلوورا تازه را روی زائده گوشتی خود بمالید و به آرامی، و به صورت حرکات دورانی به مدت چند ثانیه ماساژ دهید. اجازه دهید که کاملا جذب پوست شود. این کار را حداقل 3 بار در روز، به مدت دو هفته ادامه دهید.

آلوئه ورا برای پوست

فواید آلوئه ورا برای زائده های گوشتی پوست 

8.روغن ویتامین E برای زائده های گوشتی پوست:

یک عدد کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن خالص آن را استخراج کنید. یک لایه نازک از این روغن را روی زائده پوستی خود اعمال کنید و با یک باند روی آن را بپوشانید و اجازه دهید که یک شب باقی بماند و صبح روز بعد مجددا این کار را تکرار کنید.
برای گرفتن نتایج بهتر، این درمان را تا 10 روز ادامه دهید.

9.درمان زائده های گوشتی پوست با روغن پونه کوهی :

مقداری از این روغن را با چهار قطره روغن نارگیل ترکیب کنید و سپس مخلوط را روی زائده گوشتی خود اعمال کنید. اجازه دهید که کمی خشک شود و بعد، با آب گرم بشویید. این درمان را سه بار در طول روز، تا زمانی که زائده گوشتی تان بیفتد، ادامه دهید.
درمان های ذکر شده را صبورانه و به طور مداوم، تا زمانی که نتایج دلخواه تان را به دست آورید، ادامه دهید.

روغن پونه کوهی برای زائده های گوشتی

روغن پونه کوهی برای درمان زائده های گوشتی پوست 

10.دانه های زغال اخته برای زائده های گوشتی پوست:

دو یا سه قاشق چایخوری از دانه های زغال اخته را درون یک لیوان آب گرم به مدت یک شبانه روز بخیسانید و صبح روز بعد دانه های آن را جمع کنید و در یک کاسه قرار دهید و صبح آن را ناشتا و با شکم خالی بنوشید.
همچنین می توانید مقداری از آن را روی پوست خود اعمال کنید و یا دانه های خیسانده شده را بجوید. این درمان را تا دو هفته ادامه دهید.

 

با زائده های گوشتی روی پوست بدنم چیکار کنم؟ 10درمان گیاهی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو