نقش های مکمل زن که در سینمای ایران ماندگار شدند

نقش های مکمل زن که در سینمای ایران ماندگار شدند


منبع: نمناک

707

1398/4/21

12:06


مروری بر بازیگران زن سینمای ایران که در نقش های مکمل خوش درخشیده اند داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

نقش های مکمل زن که در سینمای ایران ماندگار شدند

بهترین بازیگران نقش مکمل زن در سینما

نقش مکمل یکی از نقش های مهم دنیای هنر است و برخلاف اسمش اصلا به معنای دوم بودن یا کم اهمیت بودن آن نیست بلکه درون مایه بسیاری از فیلم ها همین نقش های مکمل هستند که گاهی نادیده گرفته میشوند.

بسیاری از بازیگران زن سینمای ایران در نقش های مکمل خوش درخشیدند و این نقش یکی از مهم ترین نقش های کارنامه هنری شان شد که تا سالهای سال هم میتوان از آن به عنوان بهترین نقششان نام برد.

شاید برایتان جالب باشد که با ماندگارترین نقش های مکمل زن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بیشتر آشنا شوید.

بازیگران زن که در نقش مکمل خوش درخشیدند

نیکو خردمند، فاطمه معتمد آریا، مهتاب نصیرپور ، شبنم مقدمی و سحر دولتشاهی هر کدام با دوبار دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامشان را در لیست رکوردداران جشنواره فجر ثبت کرده اند .

مرور بر بهترین بازیگران نقش مکمل زن را از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آغاز میکنیم و به مرور به سالهای قبل و جشنواره های قبل میرسیم.

فرشته صدر عرفایی در نقش مادر عبدالمالک و عبدالحمید ریگی

فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فجر 37

در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر فرشته صدرعرفایی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد را از آن خود کرد و نشان داد که از عهده ایفای نقش مادر عبدالحمید و عبدالمالک ریگی در فیلم نرگس آبیار به خوبی برآمده است. دیالوگ هایی مختصر و نگاه هایی نافذ از جذابیت های نقش مادر ریگی در فیلم نرگس آبیار بود که فرشته صدرعرفایی به خوبی از عهده ایفای آن برآمد.

ثریا قاسمی در شام آخر و ویلایی ها

ثریا قاسمی

بازی ماندگار ثریا قاسمی در فیلم ویلایی ها

ثریا قاسمی همان شخصیت محبوب نقش مادر در فیلم و سریال های تلویزیون است که جدییت آمیخته با مهربانی اش زبانزد اهالی سینما است. این بانوی هنرمند برای بازی در فیلم شام آخر و نقش ماندگار آفاق دایه ای به یاد ماندنی و فراموش نشدنی و نقش مادری مهربان و جدی در فیلم ویلایی ها جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشن خانه سینما و جشنواره فجر از آن خود کرد و نشان داد در قالب نقش مکمل هم میتوان درخشید و ماندگار شد.

سحر دولتشاهی و تندیس های نقش مکمل زن

سحر دولتشاهی

عکسی از سحر دولتشاهی در فیلم عرق سرد

سحر دولتشاهی برای بازی در فیلم هایی چون چهارراه استانبول ، عرق سرد و عصر یخبندان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد و نام خود را در لیست رکوردداران سیمرغ های بلورین نقش مکمل ثبت کرد. بازی در نقش های مکمل این فیلم های سینمایی و توجه ویژه داوران به این نقش ها نشانگر قابل قبول بودن بازی خانم بازیگر در این فیلم ها است.

گلاب آدینه و نقش ماندگارش در روسری آبی

گلاب آدینه

بازی درخشان گلاب آدینه در فیلم روسری آبی

رخشان بنی اعتماد سال 73 فیلم روسری آبی را ساخت و باعث درخشش گلاب آدینه در نقشی متفاوت شد. گلاب آدینه قدرت (کبوتر ) فیلم روسری آبی بود که زنی در هیبت مردانه را به تصویر کشید و یکی از ماندگارترین نقش های مکمل سینما را خلق کرد.

فاطمه معتمدآریا و نقش های ماندگارش در برهوت و مسافران

فاطمه معتمدآریا

تصویری ماندگار از فاطمه معتمدآریا در فیلم مسافران

فاطمه معتمدآریا هم از آن دست بازیگرانی است که نقش های درخشان زیادی در کارنامه هنری اش دارد و بارها و بارها جوایز مختلف جشنواره های سینمایی را از آن خود کرد اما دو بار برای بازی در فیلم مسافران و برهوت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خانه برد و نشان داد با نقش های مکمل هم میتوان در دنیای هنر خوش درخشید و ماندگار شد.

درخشش گوهر خیراندیش در بانو

گوهر خیراندیش

نقش ماندگار گوهر خیراندیش در فیلم بانو

گرفتن سیمرغ بلورین جشنواره فجر اگرچه از نگاه بسیاری از مردم و داوران این جشنواره مهر تاییدی بر خوب بودن یک نقش است اما بسیاری از هنرمندان سینمای ایران اگرچه نقش های قابل قبول و درخشانی را ایفا کردند اما به دلایل مختلف در جشنواره فجر توفیقی ازآنش نشد و ناکام ماندند.

گوهر خیراندیش یکی از ستاره های سینما است که نقش های ماندگار زیادی در کارنامه هنری اش دارد اما شاید نقش او در فیلم بانو را بتوان یکی از بهترین نقش های کارنامه هنری اش دانست چرا که با گریمی متفاوت ایفاگر نقش هاجر زنی با شمایل متفاوت شد و تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل از جشن خانه سینما مهر تاییدی بر این ادعا بود.

مهتاب نصیرپور و دو سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن

مهتاب نصیرپور و شبنم مقدمی

نقش ماندگار مهتاب نصیرپور در فیلم فرزند خاک

مهتاب نصیرپور دو بار در جشنواره فجر برای بازی در فیلم های به نام پدر و فرزند خاک برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و هنر بازیگری اش را به رخ اهالی دنیای هنر کشید. خانم بازیگر برای بازی در فیلم من ترانه 15 سال دارم هم توانست دیپلم افتخار جشنواره فجر را از آن خود کند.

ماندگارترین نقش های مکمل زن در سینمای ایران + تصاویر

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو