آموزش طرز تهیه سالاد سیب درختی یک پیش غذای رژیمی خوشمزه

منبع: روزگار

136

1398/4/21

12:28


طرز تهیه سالاد سیب درختی

سالادها جزء جدائی ناپذیر ناهار و شام ما ایرانی هاست. اما گاهاً سالادهایی تهیه می شود که خودشان یه وعده کامل هستند. سالاد امروز ما نیز چنین ویژگی دارد. یک سالاد که مواد اصلی آن سیب است، اما با توجه به مخلفاتی که به آن اضافه می شود، می توان آن را بعنوان یک وعده مناسب غذایی مورد استفاده قرار داد. حال اگر می خواهید روش تهیه این سالاد را بدانید با ما تا آخر این بخش آموزش آشپزی همراه باشید.

طرز تهیه سالاد سیب درختی

 

سالاد سیب درختی

 

مواد لازم طرز تهیه سالاد سیب درختی
 لیمو یا آبلیمو  1 عدد (2 قاشق سوپخوری)
سیب درختی 3 عدد
کرفس 3 ساقه
مغز گردو 1/2 پیمانه
کشمش سبز 50 گرم
هویج متوسط 3 عدد
جعفری مقداری برای تزئین
مغز کاهوی خردشده 1 پیمانه

 

مواد لازم طرز سس سالاد سیب درختی
سس مایونز 2 قاشق سوپخوری
 خامه  2 قاشق سوپخوری
 نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد سیب درختی

 

1) برای تهیه سالاد سیب، ابتدا هویج ها را پوست گرفته و سپس هر کدام از آنها را خلالی ریز کنید. سپس اقدام به پختن هویج ها کنید. سپس به سراغ سیب رفته، آن را پوست گرفته و ورقه ورقه نمایید. برای اینکه سیب ها به سیاه تغییر رنگ ندهند، روی آنها کمی آبلیمو بریزید.

 

2) حال به سراغ کشمش سبزها رفته و آنها را شستشو دهید. سپس روی یک دستمال یا پارچه تمیز قرار داده تا آب اضافی شان کامل از بین برود. حال باید کرفس را به صورت نوار برش بزنید. ( 3 سانتی خوب است ) البته می توانید هر کدام را نگینی هم خرد کنید. مغز کاهو را هم خرد کنید.

 

3) حالا ظرف متوسطی آورده و موارد: هویج، کاهو، مغز گردو، سیب، کرفس و کشمش را در آن منتقل کرده و سپس همه موادها را با یکدیگر ترکیب کنید. حال در ظرف جداگانه، مایونز، خامه  نمک را ترکیب و بعد روی سالاد اضافه کنید.

 

4) در آخر نیز به سراغ جعفری که از قبل خرد کرده اید رفته و سالاد را با آن تزئین نمایید. نهایتاً برای اینکه سالاد برای سرو آماده شود آن را به مدت یک یا دو ساعت در یخچال قرار داده تا خنک شود.

آموزش طرز تهیه سالاد سیب درختی یک پیش غذای رژیمی خوشمزه
5 (100%) 1 vote[s]

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو