آموزش ساخت قاب عکس زیبا و شیک با وسایل ساده در منزل

آموزش ساخت قاب عکس زیبا و شیک با وسایل ساده در منزل


منبع: آرگا

1,453

1398/4/21

12:55


این مطلب را برای علاقمندان به ساخت انواع کاردستی به ساخت قاب عکس اختصاص داده ایم، که با همراه شدن با این بخش از آرگا می توانید با آموزش مرحله به مرحله و تصویری چندین مدل قاب عکس آشنا شوید.

با استفاده از وسایل ساده و معمولی می توان قاب عکس های زیبا در مدل های مختلف بسازید، از این رو در ادامه این مطلب می توانید، با نحوه ساخت قاب عکس گل و آموزش تصویری قاب عکس چوبی آشنا شوید و همچنین از چندین مدل قاب عکس دست ساز بسیار شیک دیدن نمایید.

ساخت قاب عکس گل

نحوه درست کردن انواع قاب عکس نیاز به مهارت خاصی ندارد، بلکه با کمی خلاقیت و سلیقه می توان قاب عکس های دست ساز زیبا ساخت. به همین خاطر در این بخش قصد داریم نحوه ساخت قاب عکس گل را آموزش دهیم که وسایل مورد نیاز برای ساختن این نوع قاب عکس عبارتند از:

  • فوم
  • کاتر یا قیچی
  • چسب مایع قوی
  • مداد
  • کاغذ رنگی(qulling)
  • منجوق یا مروارید

مرحله اول: در ابتدا باید ابعاد عکس مورد نظر خود را اندازه گیری نمایید و به اندازه های بدست آمده(طول و عرض عکس) ۲ اینچ اضافه کنید و این ابعاد را روی ۲ قطعه فوم ترسیم کنید و بعد برش بزنید. سپس یکی از فوم های برش خورده را به عنوان پشت قاب و قطعه دیگر را به عنوان بخش رویی قاب در نظر بگیرید، البته داخل فوم رویی را باید همانند تصویر برش بزنید و وسط لبه بالایی فوم پشت قاب را نیز باید به حالت قوس مانند برش بدهید.

هنر ساختن قاب عکس با وسایل ساده

مرحله دوم: در این مرحله باید قاب را روی یک سطح ساده قرار دهید و همانند تصویر ۳ قطعه فوم به اندازه اطراف فوم رویی قاب عکس برش بزنید و آن ها را به صورت منظم در محل خود بچسبانید. البته قسمت بالایی قاب به منظور قرار دادن عکس باید باز باشد.

ساختن قاب عکس در طرح های جالب

مرحله سوم: الگوی همانند کراوات روی فوم بکشید و برش بزنید، سپس به اندازه نصف نصف سانتی متر از پایه را برش دهید و آن را خم کنید و قسمت تا خورده را به صورت مورب به کمک چسب به پشت فوم قاب عکس بچسبانید به طوری که نوک پایه قاب با گوشه پایینی قاب مطابقت داشته باشد.

ساختن قاب عکس در طرح های شیک

مرحله چهارم: اکنون کاغذهای رنگی (qulling) را به صورت نوارهای باریک می باشند را باید مورد استفاده قرار دهید و از نوارهای روشن برای ساخت گلبرگ ها و از نوارهای سبز رنگ برای برگ ها استفاده کنید.

ساختن قاب عکس در طرح های متنوع

مرحله پنجم: اکنون باید کاغذی مقوایی را همانند فوم رویی قاب برش بدهید و روی آن بچسبانید و بعد گلبرگ های ساخته شده را مطابق تصویر، به گونه ای که حالت گل پیدا کنند را بر روی اطراف قاب عکس بچسبانید(هر گل دارای ۶ گلبرگ می باشد).

ساختن قاب عکس در طرح های هنرمندانه

مرحله ششم:  در این مرحله از ساخت قاب عکس بعد از چسباندن تمامی گل ها در اطراف قاب، برگی های آماده شده را نیز بچسبانید و در آخر برای زیبایی بیشتر قاب عکس، باید در مرکز هر گل یک عدد مروارید قرار گیرد.

ساخت قاب عکس

مرحله هفتم: اکنون شما صاحب قاب عکسی زیبا هستید که می توانید عکس خود را در داخل آن قرار دهید.

ساختن قاب عکس با ایده های زیبا

آموزش تصویری درست کردن قاب عکس چوبی و تزیین آن

با استفاده از وسایل همچون روبان، شمع ، فندک و قیچی می توان گل های زیبا ساخت و بعد از پیاده کردن ابعاد قاب چوبی بر روی مقوا ضخیم و یا فوم می توانید فوم برش زده را با چسب به پشت قاب متصل سازید و سپس عکس مورد نظر خود و گل های آماده شده را در داخل قاب ساخته شده بچسبانید.

نکته: به هنگام سوزاندن لبه گلبرگ ها و برگ های گل با کمک شمع، برای راحتی کار و همچنین جلوگیری از سوختن انگشتانتان بهتر است از وسیله ای همچون پنس جراحی استفاده کنید.

ساخت قاب عکس

ساختن قاب عکس با ایده های متفاوت

جدیدترین ایده ها برای ساختن قاب عکس

ساختن قاب عکس با ایده های خاص

ایده خلاقانه برای ساختن قاب عکس

مراحل ساختن قاب عکس

ایده هنرمندانه برای ساختن قاب عکس

     

هنرمندانه ترین ایده ها برای ساختن قاب عکس

مراحل تزیین قاب عکس چوبی دست ساز

مدل های دیگری از انواع قاب عکس که با استفاده از وسایل بسیار ساده همچون کاغذ رنگی، درب بطری نوشابه، مداد رنگی، چوب بستنی و ضایعاتی همچون کاشی های شکسته ساخته شده اند را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

ایده زیبا برای درست کردن قاب عکس

ساختن قاب عکس با کاغذ رنگی

ساخت قاب عکس

ساختن قاب عکس با درب بطری نوشابه

ایده جالب برای ساختن قاب عکس

ساخت قاب عکس با مداد رنگی

ساختن قاب عکس با ایده های خلاقانه

خلاقیت در ساختن قاب عکس

ایده زیبا برای ساختن قاب عکس

کاردستی قاب عکس با استفاده از چوب بستنی

خلاقانه ترین ایده ها برای ساختن قاب عکس

قاب عکس دست ساز زیبا

ساخت قاب عکس

در پایان، امیداواریم از مدل ارائه شده برای ساخت قاب عکس و نحوه تزیین آن در مطلب بالا لذت برده باشید. ضمن این که پیشنهاد می کنیم با مراجعه به قسمت کاردستی می توانید با شیوه ساخت انواع وسایل و اشیا تزیینی برای دیزاین و طراحی شیک و زیبای فضای داخلی منزل آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو