خواص لیمو: می‌توانید همه جوره روی لیموترش حساب باز کنید!

منبع: نت نوشت

171

1398/3/2

08:30


خواص لیمو: همه جوره روی لیموترش حساب باز کنید!

لیمو ترش یکی از پرخاصیت‌ترین مرکبات است. خواص بی‌شماری دارد که برای سلامتی بدن بسیار مفید می‌باشد. اما خواص لیمو به همین جا ختم نمی‌شود. عصاره لیموترش علاوه بر عطر فوق‌العاده و نشاط بخشی که دارد به عنوان یک پاک کننده بسیار قوی نیز استفاده می‌شود. این بار در نت‌نوشت شما را با خواص لیمو ترش آشنا می‌سازیم.

خواص لیمو

لیمو ترش را کنار رختخوابتان بگذارید و اتفاقاتی بی نظیر را تجربه کنید!

کمتر عطری پیدا می‌شود که به اندازه لیمو خوش رایحه و طراوت بخش باشد. البته با این تفاوت که با انبوه خواص لیمو این میوه نه تنها خوش عطر است بلکه برای سلامتی شما نیز بسیار مفید است. برخلاف عطر‌ها و ادکلن‌ها و خوشبو کننده‌های شیمیایی! در این مطلب به شما یک خوشبو کننده طبیعی هوا را معرفی می‌کنم. حتما می‌پرسید چگونه؟ کافی است یک لیمو ترش را برش بزنید و کمی نمک روی آن بپاشید، به همین راحتی! لیمو را در اتاق خوابتان بگذارید و خودتان را برای این فواید بی نظیر آماده کنید!

بیشتر بخوانید: خواص آبلیمو و معجزه‌های درمانگری آن را بدانید!

رفع استرس

خیلی از افراد به علت استرس و اضطراب به راحتی و با کیفیت نمی‌خوابند. قطعه‌های لیمو کنار محل خواب تان به شما کمک می‌کند تا امواج مغزی و احساسات شما به حالت استراحت در بیایند و در نتیجه یک خواب عالی را تجربه کنید.  عصاره لیمو عطر بسیار دل انگیز و خوبی دارد که باعث آرامش و بهبود خلق و خوی می‌شود. این عصاره یکی از بهترین عطرها در درمان افسردگی شناخته شده است. استفاده آن در منزل به شما کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشید.

افزایش تمرکز

حتما می‌پرسید که در موقع خواب تمرکز به چه کاری می‌آید؟ باید به شما بگویم تمرکز در هنگام خواب بسیار مفید است مخصوصا اگر گرفتار بی خوابی باشید. بسیاری از روانپزشکان به افراد مبتلا به بی خوابی توصیه می‌کنند که در هنگام خوب بر روی افکار مثبت تمرکز کنند و یا تمرینات ریلکس کردن را برای درمان انجام دهند. هر دوی این کارها نیاز به تمرکز دارد تا اجازه ندهد مغز دچار پراکندگی شود. یکی از خواص لیمو این است که رایحه‌ی لیمو تقویت کننده تمرکز و در نتیجه بهبود دهنده کیفیت خواب است.

بیشتر بخوانید: آیا واقعا آب لیمو ترش اسیدی است ؟

تنفس راحت

اگر دچار گرفتگی بینی در هنگام خواب شده باشید مسلما قدر لحظاتی که به راحتی تنفس می‌کرده اید را خواهید دانست.  اگر بینی‌تان گرفته است و نمی‌توانید به راحتی تنفس کنید لیمو ترش مشکل شما را حتما رفع خواهد کرد. فقط کافی است که اجازه دهید تا رایحه ملایم و آنتی باکتریال لیمو ترش وارد بینی تان شود و سپس مانند یک کودک به خواب آرام فرو بروید.

دفع حشرات از خواص لیمو

اگر مثل من از این که هر شب یک وعده غذایی برای پشه‌ها و انواع حشرات هستید خسته شده اید و یا از صدای وز وز مگس و پشه‌ها به ستوه آمده اید، کافی است یک لیمو را به چند قسمت تقسیم کنید و کنار رختخوابتان بگذارید! هیچ حشره‌ای جرات نخواهد کرد که به سمت شما بیاید! می توانید از میخک صد پر هم برای اینکار در کنار لیمو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: عوارض آبلیمو برای دندان ، آبلیمو مینای دندان را نابود می‌کند + راهکار

افزایش انرژی صبحگاهی

اکثر افراد از بیدار شدن در صبح و دل کندن از رختخواب شان دل خوشی ندارند. اگر شما هم جزو این عده کثیر هستید رایحه لیمو این کار را برایتان دلپذیرتر خواهد کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که رایحه‌ی لیمو که در تمام شب آن را استشمام کرده اید باعث افزایش سطح سروتونین مغز و افزایش شادی و مثبت اندیشی در انسان می‌شود.

تصفیه هوای خانه

آخرین باری که به کیفیت هوای خانه تان توجه کرده اید چه زمانی بوده؟ آنقدر در تصفیه‌ی هوای خانه تان موثر است که می‌توانید از آن حتی برای از بین بردن بو و بخارات رنگ نیز از آن استفاده کنید!

شستشوی لباس

گاهی برای شما هم اتفاق می‌افتد که لباسی را می‌شویید ولی فراموش می‌کنید که آن را به قسمت خشک کن ماشین لباسشویی انتقال دهید. این مدت که لباس همراه با رطوبت و کف‌های شستشو می‌ماند بوی نامطبوعی می‌گیرد. یکی از بهترین خواص لیمو این است که می‌توانید چند قطره از اسانس لیمو روی لباستان بریزید تا بوی نامطبوع از بین رفته و عطر خوبی بگیرد.

دندان‌های سفید با استفاده از خواص لیمو

نیازی نیست برای سفید و براق شدن دندان هایتان هزینه سنگینی خرج کنید و به دندانپزشکی مراجعه کنید. اسانس لیمو یک ماده کاملا طبیعی است به شما کمک می‌کند تا دیگر نیازی به جرم گیری دندان نداشته باشید.

چند قطره اسانس لیمو را با روغن نارگیل در یک لیوان آب بریزید و خوب مخلوط کنید. این نوشیدنی را برای ۲ دقیقه در دهانتان نگه دارید و دندان‌هایتان را با آن به خوبی شستشو دهید. این کار دندان‌های شما را به خوبی سفید و براق می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص پوست لیمو شما را شگفت زده میکند!

از بین بردن چربی‌ها و سیاهی‌های دست از خواص لیمو

اگر شغلی دارید که مدام دستان شما با روغن‌های صنعتی سیاه و چرب می‌شوند. بهتر است چند قطره روغن اسطوخودوس را با عصاره لیمو مخلوط کنید و دستان خود را با این مخلوط بشویید. این کار سبب می‌شود چربی‌ها و سیاهی دست به خوبی پاک شود و هیچ اثری باقی نماند.

عصاره لیمو یک ضد عفونی کننده قوی

برای ضد عفونی کردن شمع‌های بزرگ و یا تمیز کردن دوش حمام از عصاره لیمو استفاده کنید.

۴۰ قطره عصاره لیمو را با ۲۰ قطره روغن درخت چای در یک بطری ریخته و ۴۰۰ میلی لیتر آب به آن اضافه کنید. این مخلوط را بر روی سطوح مختلف مانند دوش حمام اسپری کنید تا جرم آن گرفته و به خوبی تمیز شود.

بیشتر بخوانید: درمان سنگ کلیه با آبلیمو ! اگر سنگ کلیه دارید آبلیمو نجات‌تان خواهد داد!

عصاره لیمو به جای شیر پاک‌کن

برای شادابی و طراوت بیشتر پوست بهتر است با مواد طبیعی آن را پاک کنید. عصاره لیمو برای پاک کردن آرایش پوست صورت بسیار مناسب است. در ضمن ترکیب عصاره لیمو و عسل نیز برای درمان آکنه بسیار مفید است.

کاهش وزن

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که لیمو می‌تواند در متابولیسم کاهش وزن بسیار تاثیر گذار باشد. سعی کنید یک قطره از عصاره لیمو را به آب نوشیدنی خود اضافه کنید تا در کاهش وزن قدم بزرگی برداشته باشید.

استفاده از خواص لیمو در فصل سرما

عصاره لیموترش lemon یکی پرکاربردترین اسانس‌ها در فصول سرما می‌باشد. عصاره لیمو در تخلیه دستگاه لنفاوی بسیار تاثیر دارد. به شما در غلبه بر سرما کمک می‌کند. اگر عصاره لیمو را همراه با روغن نارگیل بر روی گردن و ناحیه گلوی خود ماساژ دهید در فصول سرد از مشکلات و بیماری‌های لنفاوی در امان می‌مانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو