نحوه ایجاد و تنظیم حاشیه در ورد آفیس

منبع: آرگا

128

1398/3/2

09:43


در استفاده از نرم افزار ورد می توانید از آبشن های مختلفی استفاده کنید تا متن شما مرتب تر جلوه کند. استفاده ار آبشن حاشیه در ورد یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران دوست دارند از آن استفاده کنند اما نحوه استفاده از آن را نمی دانند.

حاشیه بندی در ورد می تواند برای یک پاراگراف یا عکس کاربردی در ورد مورد استفاده قرار بگیرد که در اینجا آموزش انجام حاشیه در ورد برای شما عزیزان خواهیم داشت. بیشتر افراد با نرم افزار کاربردی ورد آشنایی دارند زیرا این نرم افزار در تمامی مشاغل و رشته ها مورد استفاده است و از جمله کاربردی ترین نرم افزارها به شمار می آید. این نرم افزار از قابلیت های زیادی برخوردار است و یکی از قابلیت هایی که می توان در آن دید مرتب سازی ظاهری در متن ها است که حاشیه بندی یکی از این موارد است.

حاشیه در ورد

نحوه ایجاد حاشیه در ورد آفیس

حاشیه بندی در ورد یکی از روش های اصولی و کاربردی برای تنظیم و مرتب کردن متن ها در ورد است که با آموزش آسان در این بخش می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و از این آبشن استفاده کنید. برای انجام این کار ابتدا باید بر روی گزینه Page Borders کلیک کنید و سربرگ این گزینه را انتخاب نمایید. در اینجا می توانید برای آسان سازی کار و بالا بردن سرعت کار بر روی گزینه  BOX کلیک کنید و با OK کردن این گزینه مشاهده می کنید که کادر برای شما ایجاد خواهد شد.

برای انجام حاشیه در ورد می توانید از سایر تنظیمات نیز استفاده کنید در بخش setting گزینه none را انتخاب کنید با زدن این گزینه می توانید کادر ایجاد شده را در صورت دلخواه پاک کنید.

حاشیه ورد

گزینه box برای ایجاد کردن کادری به شکل مربع در اطراف صفحه استفاده می شود، shadow در صورتی استفاده می شود که شما به دلخواه می خواهید سایه ای در اطراف کادر ایجاد کنید، از گزینه custom نیز برای این کاربرد دارد که شما جای قرار گرفتن کادر در صفحه را انتخاب کنید و با استفاده از آن می توانید جهت یابی ها را ایجاد کنید. این جهت یابی را در این آبشن با preview و کلیک بر روی این گزینه می توان انجام داد.

نحوه انتخاب حاشیه ورد

آبشن های مختلف حاشیه گذاری:

  • style: انتخاب سبک خطوط
  • color: انتخاب رنگ
  • width: پهنای خطوط
  • art: کادرهای هنری
  • apply tp: نحوه حاشیه گذاری

امیدواریم این آموزش برای شما سودمند بوده باشد. می توانید برای مشاهده آموزش افزودن پاورقی در ورد، آموزش رسم جدول در ورد و نحوه ایجاد نیم فاصله در ورد آفیس کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو