سفر در زمان با تصویرسازی روی تی‌شرت و مانتو / مهسا کلهر از برند "ژین" می‌گوید

91

1398/4/22

10:21


مهسا کلهر طراح لباس و تصویرساز مد می‌گوید برند "ژین" تلاشی برای احیای هویت ایرانی و تورق موضوعات اجتماعی در دنیای متنوع تی‌شرت است.

سفر در زمان با تصویرسازی روی تی‌شرت و مانتو / مهسا کلهر از برند "ژین" می‌گوید

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهسا کلهر و نجمه مقیسه به‌اتفاق برندی با عنوان "ژین" به معنای زندگی راه‌اندازی کرده‌اند و روی تی‌شرت‌ها و مانتوها با تکیه‌بر نقوش ایرانی و آثار تاریخی چاپ دیجیتال می‌زنند.

 مهسا کلهر برنده که کسب رتبه در مسابقات تصویرسازی جشنواره مد و لباس فجر و همچنین تصویرسازی مد و لباس دانشگاه شریعتی را در کارنامه دارد، درباره فعالیت‌های خود و همکارش در برند "ژین" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هردوی ما پس از گذراندن دوره‌های آموزش طراحی و خیاطی تصمیم گرفتیم این برند را راه‌اندازی کنیم و در گام نخست تصویرسازی روی تی‌شرت را برای نمایش طرح‌هایمان انتخاب کردیم.

کلهر در تعریف عنوان برند "ژین" گفت: این واژه دارای ریشه کردی به معنای زندگی است. ما در این مجموعه تلاش می‌کنیم تا برای هر فصل کالکشنی را طراحی کنیم و برای نخستین مجموعه، با سفر در زمان و تاریخ متمدن ایران به سراغ نمادهایی از دوره هخامنشیان و سفالینه‌های شوش و تپه‌های سیلک رفتیم.

او در ادامه با اشاره به سبک‌کاری‌شان بیان کرد: ما از تکنیک چاپ دیجیتال استفاده می‌کنیم و به‌تازگی که خط طراحی مانتو را هم راه‌اندازی کره‌ایم، علاوه بر چاپ روی پارچه از ایجاد خلاقیت در بحث برش نیز بهره می‌گیریم.

Untitled-2

کلهر به تلاش برای احیای هویت ایرانی و تورق موضوعات اجتماعی در دنیای متنوع تی‌شرت در برند "ژین" اشاره و تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم از آثار تاریخی الهام بگیریم و طرح‌ها را با نمادهای فرهنگی امروز تلفیق کنیم.

کلهر درباره مجموعه جدید این برند گفت: این بار با الهام از داستان‌های شاهنامه و تمرکز روی داستان هفت‌خان رستم و همچنین قصه سیاوش طرح را خلق و از آن‌ها بر روی تی‌شرت و مانتو بهره گرفته‌ایم.

نظرات


تصویری


ویدئو