عوارض ناشی از خودارضایی، چیست؟

منبع: نی نی بان

104

1398/4/22

11:06


  سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام خسته نباشید من الان 24سالمه از 17سالگی در اثر صحبت های جنسی دوستم تحریک میشدم و وادار به خودارضایی میشدم خیلی خودارضایی کردم، الان تحریکم زیاد شده و با یه حرف تحریک میشم و آب از من خارج میشه، دوساله خودارضایی رو ترک کرده بودم تا اینکه در اثر تحریکی خودارضایی کردم سوال من اینه که من هر چه تلاش کردم ارضا نشدم و به ارگاسم نرسیدم ولی درصورتی که آبی از من خارج شد ولی انقباضات ریتمیک نداشتم و ارضا نمیشدم و برای خودمم جای تعجب داشت، خواستم بدونم آیا من قدرت ارضا شدنمو از دست دادم؟آیا اگه ازدواج کنم توانایی ارضا شدن رو ندارم؟آیا دلیلش خودارضایی بوده؟خواهش میکنم کامل جوابمو بدید

 
پاسخ دکتر سعید محمدزاده، اورولوژیست:
دوست عزیز دختران مجردی که سن بلوغ قرار دارند، با انجام عمل خود ارضایی عوارض مختلفی را تجربه می کنند که از جمله آن ها می توان به احساس درد در زمان عادت ماهیانه، خارج شدن ترشحات چرکی از واژن، احتمال از بین رفتن پرده بکارت (به دلیل دستکاری های زیادی که انجام می شود) و همچنین از بین رفتن قدرت جنسی به مرور زمان اشاره کرد. بعد از ازدواج هم این روند ادامه یافته و نسبت به رفتارهای شوهر در زمان رابطه جنسی بی تفاوت بوده و از نظر جسمی تحریک نمی شوند و همین امر باعث دلسرد شدن شوهر از زندگی می شود.
 
 پاسخ دکتر پرویز رزاقی، روانشناس خانواده و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس:
دوست عزیز موقعیت هایی که باعث می شود بیشتر این کار را انجام دهید شناسایی کنید. اگر دیدن فیلم یا تصاویر باعث بروز این حالت می شود یا در ساعت هایی خاصی از روز بیشتر اقدام به این عمل می کنید، در این مواقع سرگرم کار دیگری شوید. سعی کنید از موقعیت تنها بودن به شدت پرهیز کنید. تنهایی برای عمل خود ارضایی خیلی اغوا کننده است. زمانی که چنین تفکری در ذهتان شکل می گیرد، برای پیاده روی یا خرید از خانه بیرون بروید یا اینکه به دوستتان زنگ بزنید و با او صحبت کنید. حتما یک سرگرمی جدید پیدا و یا شروع به یادگیری یک مهارت جدید کنید. از نظر تغذیه ای مصرف خوراکی هایی که باعث افزایش میل جنسی می شود، کاهش دهید، حتما سرگرم فعالیت ورزشی شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو