درگیری مایکل جکسون با طلسم ابدی

درگیری مایکل جکسون با طلسم ابدی


منبع: کولاک

350

1398/4/22

11:29


ملک ۱۰۰ میلیون دلاری او در کالیفرنیا حتی با ۳۱ میلیون دلار هم مشتری ندارد

مجله اینترنتی کولاک، ترجمه: پرویز فغفوری

خودش ۱۰ سال و ۱۸ روز پیش درگذشت. دلایل مختلفی برای مرگش اعلام شد تا جایی که کار به شکایت بازماندگانش کشید و پای پزشک شخصی‌اش به دادگاه باز شد. اما خانه‌ زیبا و بزرگش که در آن زمان به خاطر برخی شکایت‌ها بدنام شده بود کماکان طلسم آن روزها را همراه دارد.

مایکل جکسون  ۲۹ آگوست ۱۹۵۸ (جمعه ۷ شهریور ۱۳۳۷) به دنیا آمد و ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹ (پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۸۸) از این دنیا رفت. آلبوم‌های او بسیار پرفروش بودند و براساس آمارهای رسمی آلبوم «تریلر» او با ۶۶ میلیون نسخه فروش، پرفروش‌ترین آلبوم تمام تاریخ موسیقی است.

این که از کجا آمد، با چه کسانی شروع کرد، ‌چرا از آنها جدا شد و به تنهایی راهش را ادامه داد، چه کارهایی کرد،‌ چرا بدنام شد و چه شد که مُرد، بماند برای یک مطلب دیگر که طولانی هم خواهد بود.

ملاقات مایکل جکسون با دونالد ترامپ

بحث امروز بر سر یکی از املاکی است که از او به جا مانده و باوجود زیبایی‌هایی که دارد، هنوز فروش نرفته است. کافی است پولدار باشید و عکس‌های  Neverland را ببینید. هر بیننده‌ای (البته پولدارها) را وسوسه می‌کند آنجا را بخرد اما انگار شکایت‌هایی که به خاطر آزار جنسی بچه‌ها از مایکل جکسون شده، اینجا را طلسم کرده و گرد مرگ بر روی این خانه پاشیده است.

اینجا که زمانی قیمت پایه برای فروشش ۱۰۰ میلیون دلار بود، امروز و با این که ملک در امریکا گران‌تر از ۴ سال پیش شده، حتی با تقریبا ۷۰ درصد تخفیف هم مشتری ندارد. باور می‌کنید این ملک ۱۰۰ میلیونی حتی زمانی که ۳۱ میلیون دلار هم عرضه می‌شود خریدار نداشته باشد؟ باور کنید چون حقیقت دارد!

اوایل مارس امسال بود که شبکه HBO مستندی درمورد این ملک ساخت به نام «Leaving Neverland». تا قبل از پخش این مستند و از سال ۲۰۱۵ هر کس که در زمینه ملک و مستغلات فعالیت داشت، به دنبال این بود که از این نمد، کلاهی برای خودش بدوزد. اما این مستند درباره چه بود؟

پوستر مستند Leaving Neverland

برای دیدن کل فیلم باید حدود ۴ ساعت وقت گذاشت. درواقع ۳ ساعت و ۵۶ دقیقه. داستان فیلم درمورد دورانی است که مایکل جکسون به قله‌ شهرت رسیده بود و از آن زمان روابط خود را با دو پسربچه ۷ و ۱۰ ساله و خانواده‌هایشان شروع کرد. آنها اکنون بیش از ۳۰ سال دارند و درمورد آن روزها و نوع رابطه‌شان با اسطوره موسیقی غرب توضیح می‌دهند؛ مخصوصا سوءاستفاده‌های جنسی مایکل جکسون از آنها.

تاثیر مستندی که شبکه  HBO ساخت، بر روی این خانه چه بود؟

از سال ۲۰۱۵ زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت این مستند توسط شبکه HBO به گوش می‌رسید. به همین دلیل فعالان املاک در کالیفرنیا به جنب و جوش افتادند که هرچه زودتر خریداری برای آن پیدا کنند زیرا می‌دانستند شهرت منفی این ملک چه بلایی می‌تواند بر سر قیمت ۱۰۰ میلیون دلاری آن بیاورد.

آنها دو سال عرق‌ ریختند، زبان هم ریختند اما هیچ‌کس به طور جدی مشتری این خانه نبود. سال ۲۰۱۷ و پس از دو سال تلاش بیهوده، فروش این خانه به صورت انحصاری به یکی از شعبه‌های شرکت Coldwell Banker مستقر در کالیفرنیا به مدیریت جویس ری واگذار شد. اولین کاری که او کرد، عرضه این خانه به قیمت ۶۷ میلیون دلار بود؛ ۳۳ میلیون دلار زیر قیمت اولیه. اگر فکر می‌کنید این ۳۳ میلیون دلار کاهش، باعث برانگیختن شور و شوق مشتریان به خرید این خانه شد، کاملا در اشتباهید. دو سال دیگر هم گذشت و آب از آب تکان نخورد.

باور می‌کنید مایکل جکسون در این خانه حتی لاما هم نگهداری می‌کرد؟

دومین ضربه هولناک امسال و پس از پخش مستند «Leaving Neverland» بر قیمت این ملک وارد شد به طوری که هم‌اکنون و با قیمت رسمی ۳۱ میلیون دلار هم بدون مشتری مانده است. این بار سوزان پرکینز مامور فروش این ملک شده است.

آنها عواملی همچون افت قیمت خانه وکاهش خرید و فروش در کالیفرنیا به دلیل آتش‌سوزی‌های پیاپی در این ایالت را دلیل این افت قیمت می‌دانند.

البته هوارد ویتزمن، وکیل خانواده جکسون، علیه شبکه HBO به خاطر نقض قراردادی که با آنها داشته شکایت کرده است. افت وحشتناک قیمت خانه را باید به حساب تاثیر این مستند بر بازار املاک گذاشت، نفرین خانواده‌های قربانیان یا طلسمی ابدی گریبانگیر این ملک شده است؟

منبع: mansionglobal

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو