چه خوراکی هایی باعث روشن شدن پوست صورت شما می شوند؟

چه خوراکی هایی باعث روشن شدن پوست صورت شما می شوند؟


منبع: نمکستان

149

1398/4/31

19:56


با خوراکی هایی روشن کننده پوست صورت آشنا شوید

با خوراکی هایی روشن کننده پوست صورت آشنا شوید

نمکستان : همانطور که می دانید رژیم غذایی برای سلامت بدن و همچنین سلامت ظاهر و پوست بسیار حائز اهمیت است. مثلا اگر رژیم غذایی شما حاوی مقادیر بسیار زیاد چربی اشباع و کربوهیدرات باشد پوست صورت شما مستعد جوش و آکنه خواهد شد و برعکس اگر مواد غذایی سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید می توانید پوستی سالم، زیبا و درخشان داشته باشید. متخصصین تغذیه بر این باورند که پوست انسان برای تولید کلاژن و الاستین به مرطوب کننده اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین B نیاز دارد. ما در این مقاله مواد غذایی را معرفی می کنیم که برای روشن شدن پوست شما بسیار مفید و ضروری هستند.

چه خوراکی هایی باعث روشن شدن پوست میشوند؟ سیب زمینی

سیب زمینی :

ماسک سیب زمینی می تواند جز ارزان ترین و در عین حال بهترین ماسک برای روشن و شفاف سازی پوست شما باشد.  این گیاه دوست داشتنی حاوی مقدار زیاد نشاسته و هیدروکربن است که باعث سفیدی  و درخشندگی پوست شما می شود. برای تهیه ماسک سیب زمینی می توانید یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید.

و می توانید از گیاه عالی به صورت خوراکی هم استفاده کنید، سعی کنید سیب زمینی را به صورت آب پز بخورید چرا که سیب زمینی آبپز شده یا تنوری شده با پوست بیشترین ویتامین ها را داراست. سیب زمینی حاوی ویتامین B6 است و یک وعده سیب زمینی پخته شده ۲۱ درصد ویتامین B6  مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

پخت سیب زمینی به ورت تنوری و کباب شده باعث حفظ خاصیت آن می شود. اما تهیه آن به صورت سرخ شده و چیپس که در کشور ما معمول است بدترین نوع پخت این ماده غذایی است. خوردن این شکل سیب زمینی برای اطفال مضر بوده و برای بزرگسالان  هم به دلیل روغن زیاد توصیه نمی شود.

چه خوراکی هایی باعث روشن شدن پوست میشوند؟ لیموترش

لیمو ترش :

این میوه پر خاصیت نه تنها برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است بلکه می تواند یک روشن کننده پوستی نیز محسوب شود. لیمو ترش حاوی مقداری زیادی ویتامین C و آسکوربیک اسید است که در بازسازی کلاژن و خنثی سازی رادیکال های آزاد که یکی از عوامل پیری و چین و چروک هستند نقش مهم و ضروری دارد.

اسید سیتریک این میوه برای صاف کردن و یکدست شدن و ازبین بردن فرو رفتگی های پوست بسیار مفید است. لیمو ترش می تواند به عنوان یک اسکراب یا لایه بردار عمل کند فقط کافی است آب لیمو ترش تازه را به پوست صورت خود بزنید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید تا سلول های مرده پوست شما حذف شود و پوست شما شاداب تر جوان تر شود.

چه خوراکی هایی باعث روشن شدن پوست میشوند؟ کیوی

کیوی :

کیوی ها میوه های کوچکی هستند که طعم بی نظیری دارند و گوشت سبز آنها بسیار لذیذ است. این میوه دارای مواد مغذی مانند ویتامینC ، K، E، فولات و پتاسیم است. کیوی همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان نیز می باشد و منبع خوبی از فیبر هم هست. با توجه به دارا بودن حجم قابل توجهی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها کیوی می تواند در بخش مراقبت از پوست بسیار موثر باشد. از میوه کیوی می توانید هم به صورت خوراکی و هم موضعی و به صورت ماسک بر روی صورت خود استفاده کنید.

چه خوراکی هایی باعث روشن شدن پوست میشوند؟ اسفناج

اسفناج :

اسفناج یک غذای سالم و مغذی محسوب می شود که مطمئنا باید در رژیم غذایی روزمره شما وجود داشته باشد. ممکن است شما از اسفناج نفرت داشته باشید، اما باید بدانید که این گیاه منبع شگفت انگیز آهن، فولات، ویتامین E، منیزیم، ویتامین A، فیبر، پروتئن گیاهی و ویتامین C است. اسفناج حاوی آنتی اکسیدن های قوی است که علیه انواع مشکلات پوستی مبارزه می کند. برای سفید تر شدن و شفافیت پوست خود می توانید یک روز درمیان اسفناج آپ پز شده را روی پوست خود بمالید و بعد از چند ماه از داشتن پوست سفید و درخشان خود لذت ببرید.

چه خوراکی هایی باعث روشن شدن پوست میشوند؟ گوجه فرنگی

گوجه فرنگی :

گوجه فرنگی حاوی رنگدانه ایی به نام لیکوپن است. تحقیقات نشان داده است که لیکوپن توانایی دفاع در برابر پیری، حفاظت و جوان سازی پوست را دارد. گوجه فرنگی همچنین دارای مقادیر بالایی ویتامین C است که می تواند برای سفید شدن و درخشندگی پوست شما بسیار مفید باشد. شما می توانید آن گوجه فرنگی را روی پوست خود بمالید و یا برش های گوجه فرنگی را روی پوست خود قرار دهید.

چه غذاهای دریایی باعث روشن شدن پوست میشوند؟

غذاهای دریایی :

ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال و شاه ماهی غذا های عالی برای پوست شما هستند. آن ها منبع غنی از اسید های چرب امگا-۳ هستند که برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست بسیار مهم است. اسیدهای چرب امگا-۳ برای محافظت و نرمی پوست لازم است. در واقع کمبود اسید های چرب امگا-۳ می تواند باعث خشکی و کدر شدن پوست شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو