گزارش باکس آفیس/ فیلم Avengers: Endgame پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد

گزارش باکس آفیس/ فیلم Avengers: Endgame پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد


منبع: بلاکس آپ

342

1398/4/31

20:48


گزارش باکس آفیس/ فیلم Avengers: Endgame پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد

این هفته اتفاقات مهمی در باکس آفیس رخ داد، از اکران فیلم سینمایی The Lion King (شیر شاه) گرفته تا تبدیل شدن فیلم سینمایی Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما، در گزارش باکس آفیس این هفته با ما همراه باشید. 

بالاخره فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) توانست فیلم Avatar به کارگردانی جیمز کامرون را کنار بزند و خود در جایگاه نخست پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما قرار گیرد. این اتفاق در حالی است که در 10 سال گذشته هیچ فیلمی نتوانسته بود بیشتر از آوتار فروش داشته باشد و موفقیت های این فیلم علمی تخیلی را تکرار کند. اما حالا فیلم اونجرز: پایان بازی با فروش 2 میلیارد و 790 میلیون و 200 هزار دلار توانسته فروش 2 میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلاری فیلم آواتار را پشت سر بگذارد. فیلم Avengers: Endgame کار خود را با افتتاحیه‌ ای تاریخی آغاز کرد و تا به الان 854.2 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته است.

همانطور که در ابتدا گفتیم فیلم سینمایی The Lion King (شیر شاه) در این هفته اکران خود را آغاز کرد. این فیلم در افتتاحیه توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد و در صدر جدول فروش این هفته قرار گیرد. فیلم لایو اکشن شیر شاه در هفته ای که گذشت اکران خود را در 4,725 سالن سینمای آمریکای شمالی آغاز کرد و در نهایت توانست 185 میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد. کمپانی دیزنی با این فیلم یک بار دیگر رکوردی جدید به جای گذاشت و عنوان پرفروش‌ترین فیلم ماه جولای را مال خود کرد. این فیلم در عین حال پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» که کارش را با فروش 375 میلیون دلار در افتتاحیه شروع کرده بود، دومین فیلم پرفروش سال در افتتاحیه‌ اش شد.

فیلم شیر شاه در بازارهای بین المللی نیز بسیار درخشید و در نهایت توانست 346 میلیون دلار در دیگر کشور های دنیا بفروشد. باید گفت که این فیلم تا به الان توانسته مجموعا افتتاحیه ای 531 میلیون دلاری را در سراسر دنیا داشته باشد. البته باید گفت که این فیلم در کشور چین 98 میلیون دلار فروش داشته است. با وجود فروش بسیار خوبی که فیلم شیر شاه داشته است، از طرف منتقدان نمرات پایینی دریافت کرده است. مثلا راتن تومیتوز امتیاز 54 درصد را به این فیلم لایو اکشن داده است.

دیزنی به جز «شیرشاه» تا به الان 5 فیلم دیگر از دنیای انیمیشن خود را به فیلم زنده تبدیل کرده که فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) در سال 2017 با افتتاحیه 174 میلیون دلاری، فیلم Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب) در سال 2010 با افتتاحیه 116 میلیون دلاری، فیلم The Jungle Book (کتاب جنگل) فاورو در سال 2016 با افتتاحیه 103 میلیون دلاری از جمله آن‌ هاست. فیلم بعدی نیز فیلم سینمایی Aladdin (علاءالدین) گای ریچی با افتتاحیه 91.5 میلیون دلاری است که در نهایت فروشش از یک میلیارد دلار در سطح جهان فراتر رفت. ضعیف‌ ترین فیلم در این میان فیلم Dumbo (دامبو) تیم برتون بوده است که فروشی 45 میلیون دلاری را اوایل امسال ثبت کرد.

دونالد گلاور در نقش سیمبا، جیمز ارل جونز در نقش پادشاه موفاسا، چویتل اجیوفور در نقش اسکار، بیانسه در نقش نالا، سث روگن در نقش پومبا، جان الیور در نقش زازو، بیلی ایکنر در نقش تیمون، الفری وودارد در نقش سارابی (مادر سیمبا)، جان کانی در نقش رافیکی، فلورنس کازومبا در نقش شنزی، اریک آندره در نقش عزیزی، کیگان-مایکل کی در نقش کماری، جی‌دی مک‌کرری در نقش کودکی سیمبا و شهدی رایت جوزف در نقش کودکی نالا، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم The Lion King به‌عنوان صداپیشه حضور دارند. 

در رتبه دوم جدول باکس آفیس این هفته فیلم سینمای Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) قرار گرفته است. این فیلم که محصول جدید کمپانی سونی و مارول است، همچنان در 4,415 سالن سینما در حال اکران است و در آخر هفته سوم اکرانش با افت فروش 53 درصدی روبرو شده و توانسته 21 میلیون دلار بفروشد. این فیلم اکنون 319.6 میلیون دلار در داخل آمریکا فروش داشته است و در خارج از آمریکا نیز توانسته تا به الان 651.1 میلیون دلار فروش داشته باشد. به این ترتیب فیلم جدید مرد عنکبوتی توانسته مجموعا 970.7 میلیون دلار در کل دنیا فروش داشته باشد. 

داستان «دور از خانه» بعد از ماجراهای «انتقام جویان: آخر بازی» می‌گذرد و این بار پیتر پارکر با بازی تام هالند برای یک سفر مدرسه‌ای به اروپا سفر کرده و نیک فیوری او را به کار می‌گیرد تا در قالب مرد عنکبوتی با تهدید یک دنیای موازی مقابله کند. تام هالند،  جیک جیلنهال، زندیا، جیکوب باتالون، مریسا تومه، مایکل کیتون، ساموئل ال جکسون، کوبی اسمالدرز، گوئینت پالترو، نومان اکار، مارتین استار، تونی ریوولوری، انگوری رایس، رمی هی و جی.بی اسموو از جمله بازیگرانی هستند که در دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)  حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌ اند. مانند قسمت اول، کارگردانی دنباله فیلم Spider-Man نیز بر عهده جان واتس، بوده است و کریس مک‌کنا و اریک سامرز وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴) در هفته پنجم اکرانش فروش خوبی را پشت سر گذاشت و در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفت. این انیمیشن در هفته ای که گذشت با افت فروش 30 درصدی روبرو شد و توانست 14.6 میلیون دلار دیگر بفروشد و مجموع فروش خود را به رقم بسیار خوب 375.5 میلیون دلار در آمریکای شمالی برساند. این فیلم در خارج از آمریکا و در بازارهای بین المللی نیز توانسته 483,9 میلیون دلار بفروشد. با این حساب فیلم جدید سری انیمیشن داستان اسباب بازی توانسته 859,4 میلیون دلار در کل دنیا فروش داشته باشد. باید گفت که چهارمین قسمت این سری انیمیشن توانسته تا به الان فروش فوق العاده ای داشته باشد. تام هنکس، تیم آلن، آنی پاتس، جون کیوسک، استل هریس، والاس شاون، جان راتزنبرگر، جف پیجن، مدلین مک گرو، بلیک کلارک، تونی هیل، جردن پیل، کیگان-مایکل کی، کیانو ریوز، کریستینا هندریکس و الای مکی، از جمله بازیگرانی هستند که به‌عنوان صداپیشه در انیمیشن Toy Story 4 حضور دارند.

در رتبه چهارم جدول باکس آفیس فیلم سینمایی Crawl (خزنده) قرار گرفته است. این فیلم به کارگردانی الکساندر آژا و تهیه‌کنندگی سم ریمی در هفته دوم اکرانش توانست 6 میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش داخلی خود را به رقم 23.8 میلیون دلار برساند. این فیلم در کل توانسته 33.7 میلیون دلار در کل دنیا فروش داشته باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است ، هیلی کلر هنگام تلاش برای نجات پدرش در یک طوفان شدید ، متوجه می‌شود که او در یک خانه پر از آب به دام افتاده است و باید برای نجات جانش با تمساح‌ها مبارزه کند و…

فیلم سینمایی Yesterday (دیروز) نیز در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است. این فیلم موزیکال در هفته چهارم اکرانش با افت فروش بسیار کمی روبرو شد و توانست 5.1 میلیون دلار دیگر بفروشد و مجموع فروش خود را در داخل آمریکا به رقم 57.5 میلیون دلار برساند. این فیلم تا به الان توانسته مجموعا 98.1 میلیون دلار در کل دنیا فروش داشته باشد. لازم به ذکر است که فیلم دیروز با بودجه 26 میلیون دلاری ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی دنی بویل در رابطه با یک موسیقی دان است که بعد از بیدار شدن متوجه می شود تنها فردی در دنیا است که گروه بیتلز را به یاد می آورد، و گروه معروف بیتلز اصلا وجود خارجی نداشته اند. لیلی جیمز، اد شیرن، آنا د آرماس و کیت مک کینون از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو