فروش لوازم آرایشی به سازمان نظام پزشکی ارتباطی ندارد

61

1398/3/2

13:45


جهانگیری گفت: اگر محصولات آرایشی بهداشتی در مکانی غیر از داروخانه عرضه شود، سلامت این محصولات دچار مشکل می‌شود.

فروش لوازم آرایشی به سازمان نظام پزشکی ارتباطی ندارد

به گزارش بهداشت نیوز محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت  سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: فروش لوازم آرایشی بهداشتی در داروخانه‌ها بر اساس مجوز و دستورالعمل‌های  ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام می‌شود که در این بین فروش یا عدم فروش لوازم آرایشی بهداشتی ارتباطی به سازمان نظام پزشکی ندارد.

وی ادامه داد: عرضه لوازم آرایشی بهداشتی در داروخانه‌های سراسر کشور سبب می‌شود تا نظارتی بر سلامت محصولات آرایشی بهداشتی از طریق سازمان‌های ذی‌ربط وجود داشته باشد و مسئول فنی داروخانه مسئولیت سلامت این محصولات را بر عهده دارد.

محصولات بهداشتی غیرمجاز، تهدیدی برای سلامت مردم

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی  تاکید کرد: اگر محصولات آرایشی بهداشتی در مکانی غیر از داروخانه‌ها عرضه شود ممکن است سلامت این محصولات دچار مشکل شود و همین مسئله باعث بروز محصولات تقلبی به بازار شود.

جهانگیری اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی نظارت و امور مختلف مانند عرضه لوازم آرایشی بهداشتی دارد و با ساماندهی فعالیت داروخانه‌ها نظارت کافی را دارد.

وی گفت: قسمتی از درآمد داروخانه‌ها از طریق فروش لوازم آرایشی بهداشت است و عرضه این محصولات در داروخانه‌ها باعث ساماندهی و کنترل محصولات آرایشی بهداشتی در داروخانه‌ها می‌شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی  یادآوری کرد: عرضه محصولات آرایشی بهداشتی در داروخانه‌های کشور از فروش محصولات تقلبی که تهدیدکننده سلامت افراد است به طور جدی پیشگیری و جلوگیری می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو