هاشمی‌طبا: حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی خطا نبود

منبع: برترین ها

122

1398/3/3

01:57


یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده منوط به نحوه تصمیم‌گیری شورای نگهبان درباره آنهاست.

خبر فوری نوشت: سید مصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی اصلاح‌طلب در سالروز دوم خرداد درباره اینکه آیا هزینه کردن اعتبار اصلاح‌طلبی به پای دولت روحانی یک خطا بوده؟، اظهار کرد: بنده بر این باورم که این رویکرد به هیچ وجه خطا نبوده است و اصلاح‌طلبان برحسب شرایطی که در آن مقطع وجود داشت از روحانی حمایت کردند.

وی درباره اظهارات جدید سید محمد خاتمی مبنی بر اینکه « تَکرار» کردن او دیگر بی‌اثر شده است، افزود: بدون شک آقای خاتمی برای این اظهارات خود دلایل قانع‌کننده‌ای دارند چراکه بر حسب روال طبیعی هرموضوعی که تکرار شود لطف خود را از دست می‌دهد و شاید آقای خاتمی از این نقطه‌نظر هم به این موضوع نگاه دارد.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: البته طبیعی است که برخی از خواسته‌های مردم در دولت روحانی محقق نشده چرا که شرایط جدیدی در کشور حاکم شده است ولی این روند به دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی نبوده است.

وی تاکید کرد: بدون شک اظهارات آقای خاتمی درباره اینکه دیگر تکرارکردن وی بی‌تاثیر است تنها به حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی ارتباط ندارد چرا که چهره‌ای مانند آقای خاتمی اگر یک رویکردی را مجددا تکرار کند چیزی جز نتیجه منفی و اصطلاک نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان در سال ۹۶ با حمایت از روحانی خطای اصولگرایان در سال ۸۸ در حمایت از احمدی‌نژاد را تکرار کردند، گفت: از نظر بنده خطایی صورت نگرفته است چرا که اکثریت اصلاح‌طلبان با روحیه وی آشنا بودند و می‌دانستند که عملکرد وی به چه شکلی است از این رو با علم از وی حمایت کردند بنابراین اینکه اصلاح‌طلبان از روحانی انتظار دیگری داشتند صحت ندارد.

هاشمی‌طبا اظهار کرد: بدون شک بحث تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود داشته، در دید مردم تاثیرگذار بوده است و شاید اگر برجام با حضور آمریکا ادامه پیدا می‌کرد و تحریم‌ها برطرف می‌شد وضعیت فعلی در کشور حاکم نبود اما بالاخره اتفاقی که نباید می‌افتاد متاسفانه رخ داد و یکسری اتفاقات جدید را در کشور رقم زد.

وی افزود: به نظر من نقص بزرگ وضعیت فعلی این است که روحانی نتوانست خود را با شرایط جدیدی که در کشورمان بعد از خروج آمریکا از برجام ایجاد شد وفق دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا آرای اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو باتوجه به کاهش اعتبار این جریان به سبد اصولگرایان ریخته خواهد شد یا تحریم‌ انتخابات رخ می‌دهد، تصریح کرد: انتخابات معمولا خیلی در ایران قابل پیش‌بینی نیست و این هم که چه کسانی مورد تایید قرار می‌گیرند و اجازه دارند کاندید شوند مسئله مهمی است.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: اینکه هیئت اجرایی شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت‌ها در انتخابات آینده چگونه برخورد کند بسیار مهم است ولی بدون شک درباره نحوه رای افراد در انتخابات، فضای عمومی کشور عنصر تعیین‌کننده است و استدلال دقیقی درباره آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در مواقع بسیاری در انتخابات مشاهده کردیم که فضای عمومی تعیین کننده بوده است از این رو فکر نمی‌کنم ریزش آرایی صورت گیرد اما ما باید هر شرایطی را پیش‌بینی کنیم و برای آن آماده باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه چقدر امکان دارد مردم در انتخابات آینده به سمت یک نیرو و جریان سوم حرکت کنند، گفت: از نظر من جریان سومی وجود ندارد و تا به امروز من فعالیت جدیدی را مشاهده نکردم که بتواند نظر مردم را جلب کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو