روش های تسریع باردار شدن، چقدر طول می‌کشد تا حامله شوید؟

منبع: نی نی بان

156

1398/5/2

09:34


هیچ‌کس نمی‌تواند به طور قطع بگوید که چه زمانی باردار خواهد شد. اما ما می‌توانیم به شما بگوییم که معمولا چه زمانی طول می‌کشد تا باردار شوید و چه طور می‌توانید سرعت آن را افزایش دهید.

بیشتر زوج‌ها پس از سه ماه باردار می‌شوند. اما اگر سن‌تان بالاست، سیگار می‌کشید یا در شرایطی هستید که باروری را کاهش می‌دهد، زمان بارداری شما بیشتر خواهد شد. 

 

در اینجا آماری از زوج‌هایی که برای بارداری تلاش می‌کردند، آورده‌ایم:

  • 30% در دوره اول قاعدگی باردار شدند (حدود 1 ماه بعد)
  • 59% در دوره سوم قاعدگی باردار شدند (حدود 3 ماه بعد)
  • 80% در دوره ششم قاعدگی باردار شدند (حدود 6 ماه بعد)
  • 85% در دوره دوازدهم قاعدگی باردار شدند (حدود 1 سال بعد)
  • 91% در دوره سی و ششم قاعدگی باردار شدند (حدود 3 سال بعد)
  • 93% در دوره چهل و هشتم قاعدگی باردار شدند (حدود 4 سال بعد)

اگر شما یک سال تلاش کردید و موفق نشدید، بهتر است با یک متخصص باروری مشورت کنید. اگر به تلاش خود ادامه دهید ممکن است به طور طبیعی باردار شوید، اما اگر مشکل باروری داشته باشید، بهتر است هرچه زودتر از پزشک خود کمک بخواهید تا سال‌های با ارزش خود را از دست ندهید.

اگر شما 35 سال یا بیشتر دارید، زمان برا‌یتان باارزش‌تر است و بهتر است زودتر برای درمان اقدام کنید. اگر تا 6 ماه باردار نشدید، قرار ملاقاتی با متخصص زنان بگذارید.

چه تعدادی از زنان برای بارداری احتیاج به کمک دارند؟

حدود 90% از زنان به طور طبیعی باردار می‌شوند. 10% باقی مانده در نهایت نابارور هستند. 

تشخیص «ناباروری» یعنی یک سال تلاش بدون موفقیت. تعداد زیادی از زوج‌های نابارور پس از درمان‌های پزشکی، باردار می‌شوند. باقی معمولا از روش‌های دیگری چون اهدای اسپرم یا رحم جایگزین استفاده می‌کنند.

 سن چگونه روی بارداری تاثیر می‌گذارد؟

هر چه سن بالاتر باشد، زمان بارداری نیز افزایش می‌یابد. پس از یک سال تلاش، حدود 86% از زنان سالم و بارور در اوایل 20 سالگی باردار شدند. این نسبت میان زنان سالم و بارور در اوایل40 سالگی به حدود 36 % تغییر پیدا کرد.

به طور میانگین، اوج باروری زنان در 24 سالگی است و از اواسط 30 سالگی به تدریج افت می‌کند. اگر چه با افزایش سن، بارداری نیز سخت‌تر می‌شود اما بسیاری از زنان زایمانی سالم و موفق در طول 40 سالگی خود دارند.

آیا می‌توان سرعت بارداری را افزایش داد؟

خوشبختانه جواب مثبت است. در اینجا چند مورد بیان شده که به بارداری شما سرعت می‌بخشد:

در مرحله اول از دوران تخمک‌گذاری خود آگاه شوید. شما تنها زمان تخمک‌گذاری خود می‌توانید باردار شوید. (زمانی که تخمدان شما تخمک آزاد می‌کند.)

در مرحله بعدی زمان مقاربت خود را با تخمک گذاری‌تان هماهنگ کنید. مطالعات نشان می‌دهد که زوج‌هایی که در زمان تخمک‌گذاری مقاربت داشته‌اند، زودتر باردار شدند. (بهترین زمان مقاربت دو تا سه روز قبل از تخمک گذاری تا روز تخمک گذاری است.)

سرعت بارداری زوج‌هایی که در زمان تخمک‌گذاری مقاربت داشته‌اند، بیشتر از آن‌هایی است که سعی داشتند در زمان‌های دیگر باردار شوند. نتایج حاصل از تحقیقی در این زمینه، به شرح زیر است:

  • 38 % پس از دوره اول قاعدگی باردار شدند.
  • 68 % پس از دوره سوم قاعدگی باردار شدند.
  • 81 % پس از دوره ششم قاعدگی باردار شدند.
  • 92 % پس از دوره دوزادهم قاعدگی باردار شدند.

در این هنگام بدن خود را برای بارداری آماده کنید. سلامت شما برای بارداری ضروری است، بنابراین برای معاینه قبل و حین حاملگی به پزشک یا مامای خود مراجعه کنید. به دنبال مواد مغذی که بدن شما در طول بارداری به آن احتیاج دارد باشید و غذاهای سالم مصرف کنید. همچنین تحقیق کنید تا چه اندازه اضافه وزن و کاهش وزن بر بارداری شما تاثیر می‌گذارد.


روش های تسریع باردار شدن، چقدر طول می‌کشد تا حامله شوید؟

مهم‌‎ترین مطالب در این‌باره:
همانطور که فولیکول تخمدان (یک کیسه کوچک در تخمدان حاوی تخمک بالغ) رشد می کند، سطح استروژن شما افزایش می یابد. این افزایش در استروژن باعث می شود که مخاط دهانه رحم شما رقیق و لغزنده شود. همچنین ممکن است افزایش در مخاط دهانه رحم را مشاهده کنید.
پس از مشاهده این تغییرات، باید هر روز تا انتهای تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. پس از تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم غلیظ و چسبنده خواهد شد. همچنین ممکن است مات شود.

- بررسی فولیکول
اگر با استفاده از روش های بالا نمی توانید زمان تخمک گذاری را مشخص کنید، می توانید با پزشک خود در مورد گزینه های دیگر صحبت کنید (اندازه طبیعی فولیکول برای بارداری). بعضی از پزشکان تست های هورمون خون و اولتراسوند تخمدان را انجام می دهند.
این به شما کمک می کند دقیقا زمان تخمک گذاری را تشخیص دهید.

بدن سالم، بارداری سالم
قبل از تلاش برای باردار شدن، باید سعی کنید تا حد ممکن سالم باشید. در واقع، اکثر پزشکان توصیه می کنند که قبل از اینکه باردار شوید، پزشک متخصص شما را معاینه کند. در این دیدار، در مورد مشکلات بهداشتی موجود صحبت می کنید و بیماری های ژنتیکی مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین می توانید سایر نگرانی های بهداشتی که ممکن است داشته باشید را برطرف کنید. ممکن است پزشک توصیه کند قبل از بارداری تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید. این تغییرات شامل موارد زیر است:
- رسیدن به وزن سالم
- بهبود عادات رژیم غذایی / ورزش
- حذف الکل یا سیگار
- کاهش کافئین
اگر قهوه یا نوشابه زیاد می خورید بهتر است مصرف آن ها را کاهش دهید. توصیه های کنونی مقدار مصرف کافئین را 200 میلی گرم در روز اعلام کرده اند. این مقدار معادل 12 اونس فنجان قهوه است. همچنین باید پس از تصمیم برای بارداری حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک در روز مصرف کنید.
این امر برای کاهش خطر ابتلا به نقایص تولد است.

چقدر طول می کشد باردار شوید؟
اغلب اوقات یک زوج سالم با رابطه جنسی مکرر و بدون محافظت در طول یک سال باردار می شوند. مطالعه انجام شده در درمانگاه Mayo نشان داد که 38٪ پس از یک ماه باردار می شوند، اما این رقم پس از سه ماه، نزدیک به 70٪، بعد از شش ماه 81٪ و پس از 12 ماه 92٪ افزایش پیدا می کند.
بنابراین، برای افرادی که جوان تر از سی سال هستند و سالم هستند بارداری قبل از یک سال با موفقیت اتفاق می افتد.
این به این دلیل است که از لحاظ تکنیکی، شما فقط 1 شانس در 5 شانس در هر ماه برای بارداری دارید، بنابراین شانس نقش مهمی در طولانی شدن زمان باردار شدن دارد، حتی اگر چرخه تخمک گذاری را از نزدیک نظارت کنید.
اگر بیش از 35 سال داشته باشید و بعد از 6 ماه تلاش باردار نشوید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و به دنبال گزینه های درمان باروری باشید.

چگونگی تنظیم برنامه حاملگی با چرخه تخمک گذاری
خانم ها در هر ماه چند روز بارور هستند، بنابراین دانستن زمان باروری و داشتن رابطه جنسی در این زمان شانس باردار شدن را افزایش می دهد.
آیا از ماشین حساب تخمک گذاری استفاده کرده اید؟ فقط روز اول آخرین پریودی و طول چرخه خود را وارد ماشین حساب کنید و روزهای بهینه برای بارداری مشخص می شود. همچنین می توانید کیت تست تخمک گذاری خریداری کنید و شانس خود را افزایش دهید.


روش های تسریع باردار شدن، چقدر طول می‌کشد تا حامله شوید؟


نکات جنسی برای به حداکثر رساندن بارداری
از لوبریکانت استفاده نکنید، گرچه ممکن است راحت تر باشد، اما برخی از روان کننده ها اسپرم ها را قبل از رسیدن به تخمک از بین می برند. برای افزایش دمای بدن پس از رابطه جنسی هیچ کاری انجام ندهید. به عنوان مثال، ورزش شدید و یا حمام گرم.
هر چقدر دمای محیط بالاتر برود، تحرک اسپرم کمتر می شود و شروع به از بین رفتن می کند.
چگونه می توان تعداد اسپرم را به طور طبیعی افزایش داد؟
تعداد کم اسپرم اغلب به خاطر کمبود روی و کمبود ویتامین است. بنابراین، ایجاد تغییراتی در تغذیه می تواند راهی عالی برای افزایش تعداد اسپرم باشد.

آیا وزن من بر حاملگی من تاثیر می گذارد؟
وزن شما نه تنها در سرعت بارداری شما نقش مهمی دارد، بلکه می تواند بر میزان تخمک گذاری تأثیر بگذارد و همچنین می تواند سلامت شما را در دوران بارداری نیز تحت تاثیر قرار دهد. شاخص توده بدن خود را با وارد کردن قد و وزن در ماشین حساب BMI محاسبه کنید.
اگر نتایج نشان دهد شما وزن اضافه دارید یا کمبود وزن دارید، پزشک شما را به متخصص تغذیه معرفی می کند یا یک برنامه ورزشی به شما پیشنهاد می کند تا به BMI ایده آل برسید.

چه غذاهایی به شما کمک می کند باردار شوید؟
رژیم غذایی نه تنها برای سلامتی مهم است، بلکه می تواند بر باروری شما تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که غذاهای سالم خاصی در رژیم غذایی خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که بدن شما هیچ کمبودی از نظر مواد مغذی و ویتامین ها ندارد. توصیه های ما این است:
- اسفناج
- موز
- تخم مرغ
- غلات غنی شده
- لوبیا، عدس، آجیل
اسفناج یک سبزی برگ سبز است که برای تولید تخمک و اسپرم سالم حیاتی است زیرا حاوی روی است. موز غنی از ویتامین B6 است که به تنظیم هورمون ها کمک می کند و تخم مرغ و غلات غنی شده به شما کمک می کند ویتامین D کافی دریافت کنید.
کمبود ویتامین D با افزایش میزان ناباروری همراه است (بهترین تغذیه در دوران بارداری). در نهایت، لوبیا، عدس و آجیل به عنوان عواملی برای افزایش باروری شناخته شده اند، زیرا غنی از پروتئین های گیاهی با ارزش هستند!
پس از تصمیم گیری برای باردار شدن، بسیاری از زنان سعی می کنند هر کاری انجام دهند تا باردار شوند. اما مهم است که به یاد داشته باشید بارداری زمان لازم دارد.
یک زن سالم، 30 ساله، تنها 20 درصد شانس بارداری در هر ماه دارد. بنابراین طبیعی است که چند ماه طول بکشد تا باردار شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو