مقایسه A70 با A80: این دو گوشی واقعا با هم دعوا دارند!

مقایسه A70 با A80: این دو گوشی واقعا با هم دعوا دارند!


منبع: نت نوشت

982

1398/5/2

12:32


Digido

حمایت شده توسط:

اگرچه Galaxy A70 و Galaxy A80 دو اسمارت فون متوالی از سری A سامسونگ در سال ۲۰۱۹ بوده و به فاصله‌ی کمی از هم منتشر شدند، اما این دو دستگاه به طور کلی با هم متفاوت می‌باشند. با مقایسه A70 با A80 اطلاعات دقیق تری را درباره‌ی این دو اسمارت فون به شما ارائه می‌دهیم. با نت نوشت همراه باشید

گلکسی A70 آپگریدی برای گلکسی A50 می‌باشد که خود آپگریدی برای گلکسی A30 بود، و این ۳ گوشی در این روزها در سرتاسر دنیا بسیار معروف شده اند. اما گلکسی A80 به طور کلی از فلسفه‌ی متفاوتی پیروی می‌کند، ظاهر و تکنولوژی متفاوتی دارد و البته بسیار گران قیمت تر از برادران خود می‌باشد.

مقایسه A70 با A80

Galaxy A70 مدل بهبودیافته‌ای برای A50 است که با به روزرسانی دوربین و استفاده از چیپستی قدرتمندتر، سعی در رفع نقایص این میان رده‌ی محبوب دارد. در واقع با قیمتی در حدود ۵٫۴ میلیون تومان (حدود ۳۳۰ یورو)، A70 تنها کمی گران قیمت تر از A50 می‌باشد.

از نظر ظاهری هم به طور کلی تفاوت خاصی در بین این دو دستگاه دیده نمی‌شود و به رزورسانی‌های صورت پذیرفته در A70 نسبت به A50 به طور کلی محدود می‌باشند. اما از سمت دیگر، Galaxy A80 اسمارت فون کاملا متفاوتی است که شبیه به هیچ یک از گوشی‌های سری A سامسونگ نمی‌باشد.

در واقع گلکسی A80 اوج طراحی و توانایی سامسونگ را در قالب یک میان رده به نمایش می‌گذارد. این گوشی برای اولین بار تکنولوژی مکانیزم “دوربین چرخشی pop-up موتوردار” را به دنیا معرفی نمود و از این حیث در جهان منحصر به فرد است.

A80 تنها اسمارت فون شیشه‌ای سری A 2019 سامسونگ تا به امروز است و سیستم دوربین آن هم متفاوت از دیگر برداردران خود می‌باشد. حال در ادامه، مقایسه A70 با A80 سامسونگ را به صورت ریزبینانه‌ای ادامه خواهیم داد. اما قبل از آن، پیشنهاد می‌کنیم تا مطالب زیر را از سایت نت نوشت مطالعه بفرمایید:

بیشتر بخوانید: مشخصات A70 / بررسی گلکسی A70
بیشتر بخوانید: مشخصات A80 / بررسی گلکسی A80

مقایسه طراحی A70 با A80

 گلکسی A80گلکسی A70
ضخامت۹٫۳ میلی متر۷٫۹ میلی متر
پهنا۷۶٫۵ میلی متر۷۶٫۷ میلی متر
ارتفاع۱۶۵٫۲ میلی متر۱۶۴٫۳ میلی متر
وزن۲۲۰ گرم۱۸۳ گرم
رنگطلایی، مشکی، سفیدآبی، مشکی، سفید، صورتی
جنس بدنهپشت: شیشه (گوریلاگلس ۶) با فریم آلومینیومیپلاستیک
گواهینامه IP (ضدآب)نداردندارد
بیومتریکاثر انگشت (درون صفحه ای)اثر انگشت (درون صفحه ای)، تشخیص چهره دوبعدی

مقایسه A70 با A80 را با قسمت طراحی دو اسمارت فون آغاز می‌کنیم. گلکسی A70 دقیقا هم‌جنس و هم‌شکل گلکسی A50 می‌باشد. این گوشی از بدنه‌ی پلی کربناتی ساخته شده که سطح آن نور را در طیف‌های مختلفی بازتابش می‌دهد و بدین ترتیب ظاهر زیبایی را برای اسمارت فون به ارمغان می‌آورد. سامسونگ از یک نمایشگر Infinity U برای A70 استفاده کرده که حاشیه‌های دور آن بسیار کوچک می‌باشند.

بازتابش نور از سطح گلکسی A70

بازتابش نور از سطح گلکسی A70

گلکسی A70 در رنگ‌های محتلف

گلکسی A70 در رنگ‌های محتلف

گلکسی A80 در رنگ‌های مختلف

گلکسی A80 در رنگ‌های مختلف

اما گلکسی A80 نه تنها شبیه به گلکسی A70 نیست، بلکه هیچ اسمارت فونی همانند آن در دنیا ساخته نشده است! ما قبلا اسمارت فون‌های داری سیستم دوربین پشتی pop-up موتوردار را در دنیا دیده بودیم (مثل Oppo Find X)، اما گلکسی A80 پا را یک قدم فراتر گذاشته و سیستم دوربین چرخشی pop-up موتوردار را به جهان معرفی نموده است.

این گوشی دارای نمایشگری تمام صفحه می‌باشد که تقریبا هیچ حاشیه‌ای در دور آن دیده نمی‌شود. برای حل مشکل دوربین سلفی، راه حل سامسونگ بسیار نوآورانه بوده است، بدین صورت که دوربین اصلی پس از خارج شدن از دل دستگاه ۱۸۰ درجه چرخیده و در روبه روی صورت شما قرار می‌گیرد.

این تکنولوژی جدید علاوه بر جالب بودن، ظاهر بسیار زیبایی را به دستگاه می‌بخشد و از همه مهم تر، شما می‌توانید از سیستم دوربین قدرتمند این گوشی برای ثبت تصاویر سلفی بسیار زیبایی استفاده نمایید.

نمایی از لبه‌ی زیرین گلکسی A80 که عاری از جک هدفون می‌باشد که در مقایسه A70 با A80 نباید از قلم بیفتد!

نمایی از لبه‌ی زیرین گلکسی A80 که عاری از جک هدفون می‌باشد که در مقایسه A70 با A80 نباید از قلم بیفتد!

گلکسی A70 و A80 هیچکدام ضدآب نیستند. A70 با بدنه‌ی پلاستیکی و قاب پشتی ۲٫۵ بعدی بسیار سبک و خوش دست می‌باشد، اما A80 با بدنه‌ی شیشه‌ای و ضخامت و وزن بسیار بالا، چندان گوشی خوش دستی نیست.

البته سطح قاب پشتی این گوشی در محل اتصال به فریم فلزی دارای انحنا می‌باشد تا دستگاه به خوبی در کف دست شما بنشیند، ولی به دلیل وزن بالا، استفاده از گلکسی A80 تنها با یک دست بسیار سخت می‌باشد و شما برای استفاده احتمالا مجبورید تا گوشی را با هر دو دست خود نگه دارید.

قاب پشتی پلاستیکی گلکسی A70 که در محل اتصال با فریم دستگاه دارای انحنا می‌باشد

قاب پشتی پلاستیکی گلکسی A70 که در محل اتصال با فریم دستگاه دارای انحنا می‌باشد

بررسی نمایشگرهای A70 و A80

 گلکسی A80گلکسی A70
سایز نمایشگر۶٫۷ اینچ۶٫۷ اینچ
رزولوشن۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ پیکسل (FHD+)۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ پیکسل (FHD+)
حاشیه‌های نمایشگرنمایگشر تمام صفحه، بدون notchحاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر، NOTCH کوچک U-شکل
محافظCorning Gorilla Glass 3 (شیشه ضدخش)Corning Gorilla Glass 3 (شیشه ضدخش)
تراکم پیکسلی (پیکسل در هر اینچ مربع)حدود ۳۹۳حدود ۳۹۳
تکنولوژیSuper AMOLEDSuper AMOLED
نسبت صفحه نمایش به بدنه (Screen-to-body ratio)محاسبه شده: حدود ۸۶ درصدمحاسبه شده: حدود ۸۶ درصد
نسبت تصویر۲۰:۹۲۰:۹
ویژگی هاسنسور مجاورت، سنسور نور محیطسنسور مجاورت، سنسور نور محیط

مقایسه A70 با A80 را با قسمت نمایشگر ادامه می‌دهیم. همان طور که می‌بینید، نمایشگر این دو گوشی از نظر مشخصات کاملا یکسان هستند و تنها تفاوت آن‌ها در حذف notch در نمایشگر گلکسی A80 می‌باشد.

اما همین تفاوت در ظاهر کوچک، در عمل استفاده از A80 را بسیار لذت بخش تر می‌کند، زیرا این گوشی یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی واقعی را به شما ارائه می‌کند، در حالی که در گلکسی A70 در هنگام بازی کردن یا فیلم دیدن، نوار کنار notch به عنوان فضای غیرقابل استفاده حذف می‌شود.

نمایشگر گلکسی A70

نمایشگر گلکسی A70

نمایشگر تمام صفحه‌ی گلکسی A80

نمایشگر تمام صفحه‌ی گلکسی A80

در مقایسه A70 با A80 از نظر روشنایی، دقت رنگ، کنتراست و دیگر پارامترهای مربوط به کیفیت نمایشگر، تست‌ها نتایج کاملا یکسانی را نشان می‌دهند. حداکثر روشنایی نمایشگر این دو گوشی برابر با ۶۰۷ نیت می‌باشد که با بسیاری از پرچمداران قابل مقایسه است.

مثلا حداکثر روشنایی نمایشگر هواوی P30 برابر با ۶۳۵ نیت می‌باشد. نمایشگر گلکسی A70 و A80 رنگ‌ها را به طور صحیح و دقیق نمایش می‌دهند و در مجموع انتظار ما از یک پنل سوپرامولد را برآورده می‌سازند.

مقایسه دوربین A70 با A80

 گلکسی A80گلکسی A70
سیستم دوربینسه گانهسه گانه
دوربین اصلی 
سخت افزار۴۸ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
ویژگی‌های سخت افزاریفوکوس خودکار با تشخیص فاز و لیزر، عریضفوکوس خودکار با تشخیص فاز
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم:    F2.0

سایز پیکسل: ۰٫۸ میکرومتر

سایز سنسور: نیم اینچ

فاصله کانونی: ۲۵ میلی متر

بازشدگی دیافراگم:    F1.7

فاصله کانونی: ۲۷ میلی متر

سایز پیکسل: ۰٫۸ میکرومتر

سایز سنسور: یک بر روی ۲٫۸ اینچ

دوربین دوم
سخت افزار۸ مگاپیکسلی۸ مگاپیکسلی
ویژگی‌های سخت افزاریفوق عریضفوق عریض
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم:   F2.2

فاصله کانونی: ۱۳ میلی متر

سایز سنسور: یک چهارم اینچ

سایز پیکسل: ۱٫۱۲ میکرومتر

بازشدگی دیافراگم:   F2.2

فاصله کانونی: ۱۳ میلی متر

سایز سنسور: یک چهارم اینچ

سایز پیکسل: ۱٫۱۲ میکرومتر

دوربین سوم
سخت افزارHQVGA (240×160)۵ مگاپیکسل
ویژگی‌های سخت افزاریزمان پرواز (ToF)تشخیص عمق
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم:   F1.2

فاصله کانونی: ۳۰ میلی متر

سایز سنسور: یک ششم اینچ

سایز پیکسل: ۱۰ میکرومتر

فاصله کانونی: ۲۴ میلی متر

سایز سنسور: یک پنجم اینچ

سایز پیکسل: ۱٫۱۲ میکرومتر

بازشدگی دیافراگم:   F2.2

ضبط ویدیو۲۱۶۰p@30fps

۱۰۸۰p@30/60fps (gyro-EIS)

۷۲۰p@480fps

۲۱۶۰p@30fps

۱۰۸۰p@30/240fps

ویژگی هاتماس ویدیویی، اشتراک گذاری ویدئو، پایدارساز دیجیتال تصویر، Hyperlapseتماس ویدیویی، اشتراک گذاری ویدئو،
فلشLEDLED

به مقایسه A70 با A80 از نظر دوربین می‌رسیم. همانطور که می‌بینید، ستاپ دوربین این دو گوشی باهم تفاوت‌های زیادی دارند. دوربین اصلی A70 رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل دارد، اما جزئیات تصاویر ثبت شده با آن کمتر از حد انتظار می‌باشند.

با این حال تصاویر ثبت شده با این دوربین دارای محدوده دینامیکی بالایی بوده، رنگ‌ها را بسیار دقیق نمایش می‌دهند و کنتراست تصویر هم بسیار بالا می‌باشد. اما شما برای استفاده از حالت Auto HDR باید از تنظیمات دوربین، رزولوشن تصویر را تا ۱۲ مگاپیکسل پایین آورید.

در این حالت با استفاده از تکنولوژی ترکیب پیکسلی، نور بیشتری توسط دوربین جذب خواهد شد که برای عکاسی از محیط‌های تاریکتر مناسب است. اما با اینکه جزئیات تصویر خوب هستند و کیفیت کلی عکس‌ها بسیار بالاست، ولی دوربین گلکسی A70 در بین دوربین‌های ۳۲ مگاپیکسلی موجود در بازار بهترین نیست.

همچنین نبود Night Mode در اپ دوربین این گوشی باعث می‌شود که در عکاسیِ شب به طور کلی ضعیف تر از اسمارت فون‌های هم رده‌ی خود از برندهایی همچون هواوی عمل کند.

در سمت دیگر، گلکسی A80 از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی معروف IMX586 سونی به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد. البته در برخی نقاط دنیا، A80 با سنسور S5KGM1 ساخت سامسونگ هم عرضه شده است. به هر حال، در هنگام روز تصاویر ثبت شده با گلکسی A80 از هر نظر فوق العاده خوب می‌باشند.

البته رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل واقعا بسیار بالا است و بیش از مقداری است که برای عکاسی با یک اسمارت فون لازم باشد، پس با تکنولوژی ترکیب پیکسلی، دوربین به حالت ۱۲ مگاپیکسلی سوئیچ کرده تا با کاهش نویز تصویر و جذب بهتر نور، تصاویر زیباتری را خلق کند.

دوربین A80 دارای Scene Optimizer است که البته در شرایط مختلف تغییر خیلی محسوسی را در عکس‌ها ایجاد نمی‌کند. A80 در هنگام شب تصاویر نسبتا بهتری را در مقایسه با دیگر اسمارت فون‌های سری A ثبت می‌کند و از این نظر می‌توان به آن نمره‌ی قبولی داد.

مکانیزم حرکت دوربین در گلکسی A80 را نباید در مقایسه A70 با A80 از قلم انداخت

مکانیزم حرکت دوربین در گلکسی A80 را نباید در مقایسه A70 با A80 از قلم انداخت

اما در مقایسه A70 با A80 از نظر دوربین فوق عریض شرایط چگونه است؟ دوربین فوق عریض این دو گوشی یکسان می‌باشند و هر دو عملکرد چندان جالبی ندارند! یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصویری با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه کمترین چیزی است که می‌توان از یک دوربین فوق عریض انتظار داشت.

در تصاویر فوق عریض ثبت شده با این دوربین، خمیدگی در لبه‌های تصویر کاملا مشخص می‌باشد و همچنین در هنگام شب و یا نور کم، این دوربین توانایی خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد.

گلکسی A70 از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای حالت Live Focus و ثبت تصاویر پرتره استفاده می‌کند. عملکرد A70 در تشخیص سوژه از بکگراند تصویر در مقایسه با دیگر میان رده‌های بازار بسیار خوب می‌باشد. اما در آن سو، گلکسی A80 به تکنولوژی برتری برای حالت Live Focus مجهز شده است.

در این گوشی از یک دوربین time-of-flight (به اختصار ToF) استفاده شده است که با فرستادن مجموعه‌ای از پرتوهای لیزری در محیط و اندازه گیری زمان بازگشت پرتوها، می‌تواند فاصله‌ی اجسام مختلف از دوربین و عمق تصویر را تشخیص دهد. بنابراین گلکسی A80 نسبت به تمامی اسمارت فون دیگری که از سنسورهای تشخیص عمق معمولی استفاده می‌کنند، قادر به ثبت تصاویر پرتره‌ی فوق العاده دقیق تری خواهد بود.

با این اوصاف می‌بینیم که دوربین پشت گلکسی A80 به مراتب قدرتمندتر از A70 می‌باشد، اما در مورد دوربین سلفی چطور؟

 گلکسی A80گلکسی A70
سیستم دوربینسیستم دوربین اصلی توسط مکانیزم چرخنده‌ی POP-UP به جای دوربین سلفی عمل می‌کندتک لنزی
دوربین اصلی
سخت افزار۳۲ مگاپیکسل
ویژگی‌های سخت افزاری
مشخصات فنیبازشدگی دیافراگم:     f/2.0

سایز پیکسل: ۰٫۸ میکرومتر

فلش
ضبط ویدیو۱۰۸۰p@30fps
ویژگی هاHDR

 

حال به مقایسه A70 با A80 از نظر دوربین سلفی می‌رسیم. شاید گلکسی A80 قوی ترین دوربین سلفی دنیا را در اختیار داشته باشد، زیرا این گوشی می‌تواند با چرخش مدول دوربین، از سیستم دوربین اصلی قدرتمند خود به عنوان دوربین سلفی هم استفاده نماید. پس تمامی مزیت هایی که برای دوربین اصلی این گوشی ذکر کردیم در قسمت دوربین سلفی هم در دسترس می‌باشند.

در سمت دیگر، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی گلکسی A70 قادر به ثبت تصاویر زیبا و با جزئیات بالایی است. مثل دوربین اصلی، دوربین سلفی A70 هم قادر به سوئیچ کردن به حالت ۱۲ مگاپیکسلی و استفاده از حالت Auto HDR می‌باشد.

در مجموع دوربین اصلی و سلفی گلکسی A70 نسبت به A50 کمی بهتر شده اند، ولی در مقایسه با آن‌ها می‌توان میان رده‌های قدرتمندتری را در قسمت دوربین در بازار پیدا کرد.

اما گلکسی A80 به غیر از بحث دوربین فوق عریض، در تمامی حالت‌های عکاسی فوق العاده خوب عمل می‌کند. برای مشاهده‌ی نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین‌های گلکسی A70 و A80 می‌توانید به لینک‌های زیر از سایت gsmarena.com مراجعه نمایید:

نمونه تصاویر دوربین گلکسی A70  /  نمونه تصاویر دوربین گلکسی A80

Digido

بررسی سخت افزار و اجرای برنامه در A70 و A80

 گلکسی A80گلکسی A70
چیپستSnapdragon 730 (فرایند تولید ۸ نانومتری)Snapdragon 675 (فرایند تولید ۱۱ نانومتری)
پردازنده۸ هسته ای

۲ هسته‌ی ۲٫۲ گیگاهرتزی Kryo 470 Gold و ۶ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی  Kryo 470 Silver

۸ هسته ای

۲ هسته‌ی ۲ گیگاهرتزی Kryo 460 Gold و ۶ هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتزی Kryo 460 Silver

معماری۶۴ بیتی۶۴ بیتی
واحد پردازش گرافیکی (GPU)Adreno 618Adreno 612
RAM (گیگابایت)۸۶ و ۸
حافظه داخلی (گیگابایت)۱۲۸۱۲۸
حافظه جانبی (گیگابایت)ندارددارد، microSD تا ظرفیت یک ترابایت (اسلات اختصاصی)
سیستم عاملاندروید Pie (اندروید ۹)اندروید Pie (اندروید ۹)
رابط کاربریSamsung One UISamsung One UI

 

مقایسه A70 با A80 را با قسمت سخت افزاری دو گوشی ادامه می‌دهیم. هر دو گوشی در عمل بسیار سریع می‌باشند و شما در اجرای برنامه‌های مختلف و سوئیچ کردن در بین اپ‌ها با هیچ لگی روبه رو نمی‌شوید. با این حال پردازنده‌ی گلکسی A80 کمی سریعتر از بردادر خود می‌باشد. در بنچمارک‌های زیر می‌توانید نمرات کسب شده توسط گلکسی A70 و ۸۰ را در مقایسه با رقبا مشاهده نمایید:

GeekBench 4.1 single-core

GeekBench 4.1 single-core

GeekBench 4.1 multi-core

GeekBench 4.1 multi-core

اما تفاوت بین این دو گوشی در پردازش‌های گرافیکی بیشتر مشخص می‌شود، به طوری که نمرات کسب شده توسط گلکسی A80 در تست‌های گرافیکی تقریبا دوبرابر نمرات A70 می‌باشند.

پس گلکسی A80 برای اجرای گیم مناسب تر است. با این حال شما بازی‌های محبوبی مثل پابجی را می‌توانید به راحتی با گلکسی A70 هم اجرا کنید و از این بابت نباید نگرانی خاصی داشته باشید، البته اگر به تنظیمات گرافیکی متوسط بازی بسنده نمایید.

GFX 3.1 Car scene onscreen

GFX 3.1 Car scene onscreen

GFX 3.1 Manhattan 1080p offscreen

GFX 3.1 Manhattan 1080p offscreen

GFX 3.1 Manhattan onscreen

GFX 3.1 Manhattan onscreen

GFX 3.1 Car scene 1080p offscreen

GFX 3.1 Car scene 1080p offscreen

3DMark SSE 3.1 Unlimited

3DMark SSE 3.1 Unlimited

و در آخر، بنچمارک چندلایه‌ی AnTuTu 7 که گلکسی A80 را به عنوان برترین میان رده‌ی دنیا معرفی می‌کند:

AnTuTu 7

AnTuTu 7

در مقایسه A70 با A80 از نظر نرم افزاری تفاوت خاصی بین دو گوشی دیده نمی‌شود، چرا که هر دو به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید و پوسته‌ی One UI مجهز می‌باشند. اما A70 در بحث سخت افزاری و ویژگی‌ها یک برتری نسبتا بزرگ بر A80 دارد و آن هم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی می‌باشد.

به نظر می‌رسد که استفاده از مکانیزم لغزنده‌ی دوربین باعث شده تا در گلکسی A80 فضای کافی برای استفاده از جک هدفون و اسلات کارت حافظه وجود نداشته باشد. اما این کمبود فضا بر روی باتری گوشی هم تاثیر گذاشته است:

بررسی باتری و مالتی مدیا در A70 با A80

 گلکسی A80گلکسی A70
قابلیت تعویض توسط کاربرنداردندارد
شارژ سریعدارد

شارژ سریع ۲۵ وات

دارد

شارژ سریع ۲۵ وات

نوعلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
ظرفیت۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت

گلکسی A80 باتری کوچکی ندارد، اما وقتی آن را با گلکسی A70 مقایسه می‌کنیم بسیار کوچک به نظر می‌رسد! در واقع این گلکسی A70 است که از باتری بسیار بزرگ و قدرتمندی استفاده می‌کند. در مقایسه A70 با A80 از نظر باتری، مثلا گلکسی A80 در تست وب گردی با یک بار شارژ کامل توانسته تا ۹ ساعت روشن بماند که این مدت در مقایسه با تمامی گلکسی فون‌های امروزی کمتر است.

در آن سو گلکسی A70 در تست وب گردی عدد ۱۳ ساعت و ۲۴ دقیقه را ثبت نموده است که عدد بسیار خوبی است. مثلا پرچمدار قدرتمند وان پلاس ۷ پرو در این تست زمان ۱۰ ساعت و ۱۰ دقیقه را ثبت نموده است.

با این حال در تست پخش بی وقفه‌ی ویدیو شرایط A80 بسیار بهتر شده است. این گوشی توانسته تا ۱۴ ساعت و ۳۹ دقیقه به طور بی وقفه یک ویدیو را پخش کند که البته گلکسی A70 باز در همین تست هم با ثبت زمانی نزدیک به ۱۸ ساعت بسیار بهتر بوده است. وان پلاس ۷ پرو هم زمان ۱۶ ساعت و ۱۷ دقیقه را ثبت نموده است.

در مجموع گلکسی A80 باتری ضعیفی ندارد و اگر از آن به طور سنگین استفاده نکنید تا یک روز کامل پاسخگوی شما خواهد بود. اما باتری گلکسی A70 کاملا برتر است و حتی می‌تواند تا دو روز با یک بار شارژ کامل به شما خدمت کند.

 گلکسی A80گلکسی A70
بلندگوهاEarpiece, Loudspeaker

صدای دالبی اتموس

Earpiece, Loudspeaker
بلندگوهای اضافیبرای حذف نویزبرای حذف نویز
رادیو FMدارددارد
جک هدفون ۳٫۵ میلی متریندارددارد

هر دو گوشی به یک loudspeaker در لبه‌ی زیرین مجهز شده اند که صدای آن‌ها در مجموع “بسیار خوب” ارزیابی می‌شود. با این حال صدای گلکسی A80 کمی بلندتر و باکیفیت تر از A70 بوده BASS بیشتری دارد، اما این اختلاف بسیار کوچک است.

البته اسمارت فون‌های بسیار ارزان قیمت تری مثل شیائومی ردمی نوت ۷ و هواوی P30 لایت صدای بلندتر و بهتری نسبت به A70 و A80 دارند که این موضوع ضعف بزرگی برای سامسونگ می‌باشد.

مقایسه اتصالات A70 با A80

 گلکسی A80گلکسی A70
                   وای فای              Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (وای فای نسل ۱ تا ۵)، دوباندهWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (وای فای نسل ۱ تا ۵)، دوبانده
ویژگی‌های وای فایوای فای دایرکت، نقطه اتصال موبایلوای فای دایرکت، نقطه اتصال موبایل
بلوتوثنسخه‌ی ۵نسخه‌ی ۵
VoLTE (مکالمه‌ی صوتی از بستر شبکه چهارم مخابراتی یا ۴G)دارددارد
USBUSB 2.0USB 2.0
کانکتور USBType-C (کانکتور دوطرفه)Type-C (کانکتور دوطرفه)
ویژگی هادستگاه ذخیره سازی انبوه، شارژ USBدستگاه ذخیره سازی انبوه، شارژ USB
لوکیشنGPS, A-GPS, Glonass, Galileo, BeiDou, Cell ID, Wi-Fi positioningGPS, A-GPS, Glonass, Galileo, BeiDou, Cell ID, Wi-Fi positioning
شبکه۴G Bands:

۱(۲۱۰۰), ۲(۱۹۰۰), ۳(۱۸۰۰), ۴(۱۷۰۰/۲۱۰۰), ۵(۸۵۰), ۷(۲۶۰۰), ۸(۹۰۰), ۱۲(۷۰۰), ۱۳(۷۰۰), ۱۷(۷۰۰), ۲۰(۸۰۰), ۲۶(۸۵۰), ۲۸(۷۰۰), ۳۸(۲۶۰۰), ۴۰(۲۳۰۰), ۴۱(۲۵۰۰), ۶۶(۱۷۰۰/۲۱۰۰)

۳G Bands:

۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۷۰۰(AWS) / 1900 / 2100

۲G Bands:

۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰

GPRS: دارد EDGE: دارد

۴G Bands:

۱(۲۱۰۰), ۳(۱۸۰۰), ۵(۸۵۰), ۷(۲۶۰۰), ۸(۹۰۰), ۲۰(۸۰۰), ۳۸(۲۶۰۰), ۴۰(۲۳۰۰), ۴۱(۲۵۰۰)

۳G Bands:

۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۹۰۰ / ۲۱۰۰

۲G Bands:

۸۵۰ / ۹۰۰ / ۱۸۰۰ / ۱۹۰۰

GPRS: دارد EDGE: دارد

 

دیتاLTE-A Cat 11 (600/75 Mbit/s),

HSDPA+ (4G) 42.2 Mbit/s,

HSUPA 5.76 Mbit/s,

UMTS

LTE-A Cat 11 (600/75 Mbit/s),

HSDPA+ (4G) 42.2 Mbit/s,

HSPA

سایز سیمکارتسیم ۱: نانو، سیم ۲: نانوسیم ۱: نانو، سیم ۲: نانو
قابلیت استفاده از ۴٫۵Gدارددارد
دیگر ویژگی هاNFC, ANT+, VoIP, Tethering

همگام سازی کامپیوتری، همگام سازی OTA

NFC, ANT+, VoIP, Tethering

همگام سازی کامپیوتری، همگام سازی OTA

دیگر سنسورهاشتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، Hallشتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، Hall

 

همان طور که می‌بینید در مقایسه A70 با A80 از نظر اتصالات تفاوت خاصی بین دو دستگاه دیده نمی‌شود. اگرچه A80 قادر به دریافت باندهای ۴G بیشتری می‌باشد، اما گلکسی A70 تمامی باندهای ۴G ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه در ایران را پوشش می‌دهد و از این بایت هم مشکلی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: مشخصات A70 / بررسی گلکسی A70
بیشتر بخوانید: مشخصات A80 / بررسی گلکسی A80

مجمع بندی مقایسه A70 با A80

به پایان مطلب مقایسه A70 با A80 می‌رسیم. اسمارت فون‌های سری A سامسونگ در سال ۲۰۱۹ را همانند فرزندان یک خانواده در نظر بگیرید که همگی موفق بوده و زندگی خوبی دارند. اما در این بین فقط یکی از فرزندان پله‌های ترقی را به سرعت طی می‌کند و به بالاترین مدارج موفقیت می‌رسد و در دنیا شناخته می‌شود.

و این فرزند همان گلکسی A80 می‌باشد! گلکسی A80 را می‌توان برترین و منحصربه فردترین میان رده‌ی کنونی در دنیا دانست که البته قیمت آن با پرچمداران آنر و شیائومی و وان پلاس برابری می‌کند! با این حال اگر به دنبال اسمارت فونی خاص و فانتزی و قدرتمند هستید، گلکسی A80 گزینه‌ی اول لیست شما است.

A80 مثل اوپو فایند ایکس به دنبال ظاهرسازی نبوده و همانند شیائومی Mi Mix 3 ساده و پیش پا افتاده نمی‌باشد، بلکه این گوشی توانسته تا بهترین و کاراترین سیستم دوربین لغزنده را به دنیا معرفی کند. این گوشی واقعا منحصربه فرد است!

در آن سو گلکسی A70 اسمارت فون زیبا و قدرتمندی است که نه سر و صدای زیادی به پا کرده و نه ادعای خاصی دارد، ولی وظیفه‌ی خود را به نحو احسن انجام می‌دهد. قیمت A70 در حدود نصف A80 بوده و فقط کمی گران قیمت تر از A50 می‌باشد.

اما با این حال این گوشی توانسته تا ایرادات گلکسی A50 در بحث صدای خروجی و دوربین را تا حد زیادی مرتفع کند. بنابراین اگر به دنبال یک میان رده‌ی کاربردی (و نه چندان فانتزی و خاص) می‌باشید، گلکسی A70 از بهترین گزینه‌های موجود در بازار می‌باشد، هرچند که نباید رقبای کم نام نشان تری همچون ردمی نوت ۷ پرو و Honor View 20 را دست کم گرفت.

Digido

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو