ابراز نگرانی فرانسه نسبت به وضعیت در خلیج‌فارس

منبع: برترین ها

43

1398/5/2

19:19


سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در اظهاراتی جانبدارانه با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت خلیج فارس گفت که ایران باید نفتکش انگلیسی را آزاد کند.

ایسنا: سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره طرح انگلیس برای ایجاد نیروی دریایی در خلیج فارس با مشارکت سایر کشورهای اروپایی گفت: وضعیت در خلیج (فارس) بسیار نگران کننده است. آزادی دریانوردی در آنجا به چالش کشیده شده است. این نه تنها خطری برای تجارت در آن منطقه که برای اقتصاد جهان مهم است، به شمار می‌آید بلکه موجب تشدید تنش می‌شود.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه فرانسه، وی افزود: این مسئولیت متوجه ایران است که با آزادی کشتی "استنا ایمپرو" و خدمه‌اش گامی رو به جلو بردارد. اکنون زمان یافتن راه حل‌های قوی به منظور تنش زدایی است.

ابراز نگرانی فرانسه نسبت به وضعیت در خلیج‌فارس

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه گفت: ما در حال رایزنی درباره یک ابتکار اروپایی به همراه شرکای انگلیسی و آلمانی‌مان به‌علاوه دیگر شرکا برای افزایش اطلاعات خود از وضعیت دریانوردی از طریق روش‌های نظارتی مناسب هستیم. هدف تسهیل عبور کشتی‌ها در این منطقه است. این مرحله می‌بایست با همکاری کشورهای اروپایی باشد. از نظر دیپلماتیک، ما همچنین خواهان ایجاد شرایطی برای یک گفت‌وگوی منطقه‌ای درباره امنیت دریانوردی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برای ما، هدف از این ابتکار اروپایی کاهش تنش و تنش‌زدایی است و با رویکرد آمریکا برای اعمال فشار حداکثری (بر ایران) تفاوت دارد. هدف آن همچنین ارائه پاسخی به چالش استراتژیک و دیپلماتیکی است که متوجه منافع اروپایی است. البته طرح ما در سطح عملیاتی باید با آمریکا هماهنگ باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو