بیش از ۵۰ درصد زوج‌های جوان فاقد فرزند هستند

57

1398/3/3

13:29


بیش از ۵۰ درصد زوج‌های جوان فاقد فرزند هستند

سلامت نیوز: یک جامعه‌شناس با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد زوج‌های جوان فاقد فرزند هستند، گفت: بالا بودن هزینه‌های زندگی یکی از مهمترین دلایل عدم تمایل زوجین به فرزندآوری است.

به گزارش سلامت نیوز، ناصر عالمی در گفتگو با آنا با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب و توجه به مشکلات مسکن و ازدواج جوانان گفت: متأسفانه امروزه با وجود مشکلات اقتصادی و نبود اشتغال مناسب، سن ازدواج جوانان بالا رفته و این موضوع می‌تواند به جمعیت کشور آسیب وارد کند.

وی ادامه داد: این درصورتی است که اگر دولت معضل بیکاری را برطرف کند و جوانان شغلی داشته باشند که بتوانند به آن اتکا کرده و توانایی تأمین مخارج زندگی را داشته باشند، طبیعی است که جوانان در سن معمول ازدواج، متأهل خواهند شد و از طرفی قطعاً اگر موضوع گرانی کنترل شود، زوج‌های جوان به فکر فرزند‌آوری نیز خواهند رفت.

این جامعه‌شناس اظهار کرد: درحال حاضر برخی از جوانان با اینکه به سن ازدواج رسیده‌اند، به‌دلیل مشکلات مختلف ازدواج نمی‌کنند و از طرفی برخی از زوج‌های جوان نیز به‌دلیل بالا بودن هزینه‌های زندگی به فکر فرزند‌آوری نیستند که این امر موجب این خواهد شد که در آینده از ظرفیت جوانان کاسته شود که در این صورت در همه زمینه‌ها به‌دلیل نبود نیروی جوانانی با مشکل مواجه خواهیم بود.

عالمی خاطرنشان کرد: طبق آمار و گزارشات موجود درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد زوج‌های جوان بدون فرزند هستند و یکی از دلایل مهم در این اتفاق، گرانی و بالا بودن هزینه‌های زندگی است، لذا دولت باید برنامه ویژه‌ای برای کنترل قیمت‌ها و به‌طور کلی گرانی بیاندیشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو