من و همسرم به هم سرد شدیم

منبع: نی نی بان

144

1398/5/3

08:27


سوال مخاطب نی‌نی‌بان: با سلام. به خاطر راهنمایی های تان ممنون. من و همسرم مدتی هست که میل جنسی مان به خاطر برخی مشکلات کمتر شده و نسبت به هم سرد شدیم. هر ۱۰ روز با یا بیش تر نزدیکی داریم. ما ۳سال هست ازدواج کردیم. همسرم ۲۹ سال دارد و من ۲۳. همسرم بیشتر اوقات سرکار هست و من می ترسم در آینده دچار مشکل بشیم. در ضمن اینجا دسترسی به روانشناسان یا مشاوره خانواده نیست. لطفا راهنمایی کنید.

دکتر منصور بهرامی، روانشناس و عضو ارشد انجمن بین المللی تحلیل رفتار:
زمانی که بحث وجود اختلال در روابط جنسی به وجود می آید دو عامل در بروز این رفتار می تواند تاثیر داشته باشد. اول علل جسمانی و دوم علل روانی. در مورد اختلالات ناشی از مسائل جسمانی، مراجعه به پزشک ارولوژ و زنان ضروری است تا در جریان معاینه ببیند آیا مشکلی که با آن روبرو هستید، ریشه جسمانی دارد یا خیر؟ با این تشخیص به این نتیجه می توانید برسید که توانایی ایجاد رابطه را دارید یا خیر؟
مطلب دیگر اختلالاتی است که ریشه روانی دارد. در به وجود آمدن اختلالات روانی مسائل مختلفی دخالت دارند و باعث می شوند تا مرد یا زن افت جنسی پیدا کند و نتواند رابطه جنسی لازم را برقرار کند.
یکی از دلایل آن این است که مرد اعتماد به نفسش را در جریان رابطه جنسی با همسرش از دست بدهد. یعنی زن شوهر را به عنوان پوئن منفی معرفی کرده و به طور مثال به او گفته که در خلال رابطه مراقب باش خوب رابطه برقرار کنی.
دیده شده مردانی که نتوانسته اند با همسران خود رابطه خوبی برقرار کنند با زنان دیگر این ارتباط را داشته اند که البته اصلا داشتن چنین رابطه ای به هیچ عنوان از نظر اخلاقی قابل پذیرش نیست.
مطلب دیگر این است که فشار کار و استرس هایی که در ارتباط با مشکلات شخصی و کاری است آن قدر زیاد می شود که با وجود آن ها تمایل فرد به انجام رابطه جنسی با همسر کم می شود.
نکته دیگر در رابطه جنسی یک تمایل است و یک توانایی. یعنی گاهی اوقات مرد یا زن تمایلی برای ایجاد یک رابطه جنسی را ندارد با یک شخص خاص ولی توانایی را دارد و در نتیجه این مرد یا زن نمی تواند خودش را برای انجام رابطه جنسی آماده کند و یک رابطه طبیعی داشته باشد.
گاهی اوقات هم مرد تمایل را دارد اما هر چه سعی می کند آن توانایی لازم را به دست نمی آورد و به طور مثال همین خانم سوال کننده اشاره کرده اند که کار و مشغله همسرشان زیاد شده است.
پیشنهاد ما به این خانم این است که به صورت برنامه ای هفته ای یک بار زمانی را به تبادل و نوازش یکدیگر اختصاص بدهند بدون این که رابطه جنسی با یکدیگر داشته باشند و بین شان این باشد که فقط می خواهیم یک رابطه عاشقانه داشته باشیم و قرار نیست به یک رابطه جسمانی ختم شود. مرد از این که نتواند احساس ناراحتی می کند و بعضی از مردان به دلیل این که توانایی رابطه را نداشته باشند، این کار را انجام نمی دهند.
کاری که باید انجام دهند این است که این خانم یک پروسه تبادل عشقی با شوهرش داشته باشد و همچنین شوهر با همسرش.
دوم این که در جریان این نوازش عاشقانه، زن شروع کند به گفتن این جملات که همسرش تواناست و تو می توانی و برای گفتن این حرف ها هم لازم است محیط را فراهم کرده و به طور مثال موزیک ملایمی را بگذارند، شمع روشن کنند، بدن ها تمیز باشد و از قبل به حمام رفته باشند و در کل فانتزی های رابطه را بیشتر کنند تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
برخی مسائل بر کاهش میل جنسی تاثیرگذارند.

۱- ارتباط بین وضعیت پزشکی با میل جنسی
شاید همسر شما به تازگی شروع به استفاده از داروی جدیدی مانند داروی ضد افسردگی کرده باشد و استفاده از آن روی تمایلات جنسی او تأثیر گذاشته باشد. مصرف داروهای دیگر مانند پروپشیا یا فیناستراید (داروی پیشگیری از ریزش مو) نیز می‌تواند موجب کاهش میل جنسی شوند.
همچنین استفاده از مسدودکننده‌های بتا و داروهای ضد اضطراب می‌تواند اثرات ناخواسته مشابهی داشته باشد. در چنین مواقعی بهتر است همسر خود را وادار به مراجعه به پزشک کرده تا با مشورت با پزشک، مشکل میل جنسی کم او درمان شود.

من و همسرم به هم سرد شدیم


۲- ورزش و تحریک میل جنسی مردان
هیچ چیز برای سلامتی فیزیکی و جنسی شما بهتر از ورزش زیاد نیست.
در واقع بهترین روش برای تحریک تمایلات جنسی، تحرک و ورزش است. فعالیت روزمره، انتخاب مناسبی برای تحریک میل جنسی شما و مرد زندگی‌تان است و بهتر است هر زن و شوهری با حفظ فعالیت روزانه خود، رابطه جنسی‌شان را در اوج نگه‌ دارند.

۳- تشویق همسرتان برای مراجعه به پزشک
اغلب مردان به دلیل مشکل اختلال نعوظ، تمایلات جنسی کمی دارند.
اکثر مردان در چنین مواقعی نیاز به درک متقابل از همسرشان دارند به همین دلیل، بهتر است به جای اینکه همسرتان را به خاطر عملکرد جنسی ضعیف و ناتوانی جنسی‌اش ملامت کنید، همراه او باشید و او را به مراجعه به پزشک تشویق کنید تا مشکل جنسی او درمان شود و عملکرد جنسی‌اش بهبود یابد.
پزشک با بررسی میزان هورمون تستوسترون و دیگر عوامل دخیل در عملکرد جنسی و نعوظ مردان ، مشکل میل جنسی همسرتان را رفع خواهد کرد.

۴- آیا استرس با میل جنسی مردان در ارتباط است؟
استرس یکی از مهم‌ترین عوامل ناتوانی جنسی و عدم تمایلات جنسی در مردان است. مردان به خاطر شرایط کاری سختی که دارند، گاهاً دچار استرس شده و استرس آن‌ها رابطه جنسی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
در این مواقع کنارش باشید تا آرامش واقعی را کنار شما حس کند و بتواند عملکرد جنسی بهتری داشته باشد.
القای آرامش به مردان راهی مفید برای تحریک جنسی آن‌ها است.

۵- صحبت کردن راجع به رابطه و مسائل جنسی راهی برای تحریک میل جنسی
با وجود پیشرفت‌های فکری که در روابط زن و شوهرها دیده می‌‎شود، اما هنوز هم از صحبت کردن راجع به رابطه جنسی و نیازهایشان، خجالت می‌کشند. این خجالت و حیا اشتباه است و بهتر است راجع به نیازهایتان با هم صحبت کنید.
صحبت‌های عاشقانه‌ای که در هنگام آغاز رابطه جنسی با یکدیگر می‌‎کنید تأثیر مستقیمی روی تحریک جنسی هردوی شما دارد. اگر هدف شما تحریک جنسی مردتان است، از صحبت‌ها عاشقانه و جنسی خجالت نکشید.صمیمیت عاشقانه و جنسی راهی مفید برای تقویت نیاز و جنسی است.

۶- رابطه جنسی را خودتان آغاز کنید
چرا همیشه منتظرید تا همسرتان با حرکتی رابطه جنسی را آغاز کند. بهتر است گاهی اوقات شما هم نیاز و میل جنسی‌تان را به همسرتان بروز دهید.
نیازی نیست که همیشه مردان پیش قدم آغاز رابطه جنسی باشند. اگر مرد شما میل جنسی کمی دارد، آغاز رابطه جنسی توسط شما، راهی مناسب برای تقویت و تحریک میل جنسی است.

۷- تحریک میل جنسی با دوری از مواد غذایی که موجب کاهش میل جنسی می‌شوند
در انتخاب مواد غذایی، حواستان به همسرتان باشد تا به عنوان مثال، با مصرف الکل و شراب، میل جنسی‌اش را از بین نبرد.
مواد غذایی و مصرف الکل تأثیر مستقیمی روی میل جنسی دارند و بهتر است برای تحریک میل جنسی مرد زندگی‌تان، او را از مصرف مواد غذایی که میل جنسی‌اش را کاهش می‌دهند، منصرف کنید.

غذاهایی که به افزایش میل جنسی کمک می کنند
مواد غذایی طبیعی افزایش دهنده میل جنسی- ابجو، موز و آووکادو مواد طبیعی هستند که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند جریان خون بیشتری به دستگاه تناسلی برسانند و به طور طبیعی باعث افزایش میل جنسی می شوند.
مواد غذایی که میل جنسی را افزایش می‌دهند
برخی از مواد خوراکی میل جنسی را افزایش می‌دهند.

من و همسرم به هم سرد شدیم


غذاهای حاوی ویتامین C
ویتامین C باعث افزایش گردش خون به اندام می شود، بنابراین بهتر است مطمئن شوید غذاهای حاوی ویتامین C را روزانه مصرف می کنید. ویتامین C نیز با لیبیدو ارتباط دارد. برخی از گزینه های عالی عبارتند از بروکلی، پرتقال، فلفل قرمز و گواوا.

موادغذایی غنی از آهن
به ویژه برای زنان، کمبود آهن می تواند منجر به کاهش میل جنسی، تحریک، روانکاری و توانایی ارگاسم شود. منابع عالی آهن عبارتند از سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم و اسفناج و گوشت گاو تغذیه شده با چمن.

غذاهای غنی از کلاژن
تولید کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می یابد. این مسئله تاثیر منفی بر سلامت پوست دارد و باعث می شود پوست کمرنگ تر شود. این پدیده باعث کاهش نعوظ در مردان و کاهش دیواره واژن در زنان می شود.
برای افزایش مقدار کلاژن، می توانید بیشتر از آبمیوه های استخوانی مصرف کنید و پودر کولاژ مکمل را انتخاب کنید. ویتامین C نیز به افزایش تولید کلاژن کمک می کند.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین یا یام غنی از پتاسیم و ویتامین A است. پتاسیم به فشار خون بالا کمک می کند و باعث افزایش احتمال اختلال نعوظ در مردها می شود.

هندوانه
در سال 2008، تحقیقات انجام شده در تگزاس A & M نشان داد هندوانه ممکن است اثر ویاگرا داشته باشد. فیتونوتایدرها به نام لیکوپن، بتا کاروتن و سیترولین موجود در هندوانه به تسکین رگ های خونی کمک می کنند.
در حالی که هندوانه ممکن است به عنوان ارگانیک خاص به عنوان ویاگرا نباشد، اما به افزایش میل جنسی کمک می کند.

ادویه جات مانند جوز هندی و گشنیز
ادویه جات غنی از آنتی اکسیدان هستند و برای سلامتی عمومی و افزایش میل جنسی مفید هستند. تحقیقات منتشر شده در مجله BMC طب مکمل و جایگزین به طور خاص دریافتند که عصاره های جوز هندی و گشنیز باعث افزایش میل جنسی در مردها می شود.
گشنیز همچنین در بهبود نفس بد مناسب است.

شکلات تلخ 
تحقیقات نشان داده است مصرف شکلات منجر به آزاد شدن فنیل اتیلامین و سروتونین می شود که منجر به اثرات ضد افسردگی و خندیدن می شود. سعی کنید شکلات تیره با قند پایین و کیفیت بالا انتخاب می کنید.
آجیل برزیلی- این آجیل حاوی سلنیوم بالا است، که نقش مهمی در حفظ سطح تستوسترون سالم دارد.

من و همسرم به هم سرد شدیم


بادام
بادام غنی از روی، سلنیوم و ویتامین E است و حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است که می تواند سلامت جنسی و تولید مثل را بهبود بخشد.

آب
کم آبی بدن می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد و باعث کاهش میل جنسی می شود. اگر می خواهید از خستگی، سردرد و خشکی واژن اجتناب کنید آب بنوشید.

غذاهایی که نباید بخورید
چربی های ترانس و غذاهای سرخ شده: غذاهای چرب و یا حاوی چربی ترانس به هیچ وجه مفید نیستند. اثرات نامطلوب مصرف اسیدهای چرب ترانس میتواند شامل افزایش تولید اسپرم غیرطبیعی برای مردان و تداخل در حاملگی زنان باشد.
غذاهای فرآوری شده: مواد شیمیایی موجود در این غذاها ممکن است بر عملکرد جنسی تاثیر بگذارد.
پروتئین با کیفیت پایین: گوشت گیاهی کارخانه ای به خاطر هورمون های اضافه شده و آنتی بیوتیک ها شناخته شده است که می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی در بدن شود.
غذاهای پر سدیم: غذاهایی که سدیم بسیار زیاد دارند، مانند غذاهای کنسرو شده و غذاهای فرآوری شده، می توانند منجر به فشار خون بالا شوند و جریان خون به ارگان های جنسی را کاهش می دهند.
لبنیات متعارف: شیر، پنیر و سایر محصولات لبنی از شیر گاو می توانند هورمون های مصنوعی داشته باشند که تأثیر منفی روی سطوح استروژن و تستوسترون دارند.
شکر: شکر به طور کلی تاثیر منفی بر هورمون های جنسی دارد. مطالعات تاثیر وحشتناک شکر را بر تستوسترون نشان می دهد.
در مطالعه ای که در سال 2013 بر روی مردان انجام شد، مصرف گلوکز به طور متوسط 25 درصد سطح تستوسترون خون را کاهش داد، صرف نظر از اینکه آیا مردان مبتلا به دیابت، پیش دیابت یا تحمل گلوکز طبیعی بودند یا خیر. همچنین میزان تستوسترون پس از مصرف گلوکز نیز کم می ماند.
کافئین: کافئین زیاد بر عملکرد جنسی تاثیر می گذارد.
الکل: الکل منجر به کاهش میل جنسی، تحریک و حساسیت می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو