۶۰ درصد زائران ایرانی وارد عربستان شدند

۶۰ درصد زائران ایرانی وارد عربستان شدند


منبع: آسمونی

110

1398/5/3

10:28


رئیس سازمان حج و زیارت از ورود بیش از ۵۰ هزار زائر ایرانی حج تمتع به عربستان و استقرار در شهرهای مکه و مدینه خبر داد.

۶۰ درصد زائران ایرانی وارد عربستان شدند - 60% of Iranian pilgrims arrived in Saudi Arabia

۶۰ درصد زائران ایرانی وارد عربستان شدند – 60% of Iranian pilgrims arrived in Saudi Arabia

به گزارش آسمونی : به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، علیرضا رشیدیان در این رابطه افزود: در واقع این جمعیت که بخش عمده حجاح کشورمان هستند با 203 پروازشرکت هواپیمایی هما از ایستگاه‌های پروازی داخلی به فرودگاه‌های مدینه منوره و جده انتقال یافتند.

وی در زمینه روادید صادر شده برای حجاج ایرانی و روند و سرعت آن گفت: سرعت صدور روادید از شرایط خوبی برخوردار است و تاکنون برای 81 هزار و 732 از زائران و کارگزاران حج امسال یعنی 92 درصد جمعیت برنامه ریزی شده اعزامی به حج ویزا دریافت کرده اند.

57 درصد پروازهای انجام شده شرکت هما بدون تاخیر بوده است

وی عنوان کرد: تمام این پروازها که توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و می‌شود از شرایط خوبی برخوردار بوده و تاکنون بر اساس ارزیابی انجام شده در مجموع 203 پرواز انجام شده، 57 درصد آنها بدون تاخیر بوده است. در این میان در ارزیابی کلی، متوسط تاخیر در مجموع کل پروازها 27 دقیقه و هفت ثانیه بود که با توجه به رکورد پروازهای سال گذشته این میزان تاخیر قابل قبول است. در واقع در کنار همه محدودیت ها و مشکلات ناشی از تحریم‌ها برای این شرکت، به دلیل محروم شدن ما از پرواز هواپیماهای پهن پیکر به ناچار از هواپیماهای کوچکتر برای اعزام زائران استفاده شد و در تقسیم برخی از کاروان ها بین پروازهای کوچک‌تر عملا برخی کاروان ها با یک روز تاخیر به مدینه النبی رسیدند که برای جبران این یک روز تاخیر برنامه‌ریزی شده است.

رشیدیان اظهار کرد: برنامه‌ریزی شد برای زائرانی که با تاخیر رسیدند یک روز بیشتر بهنگام بازگشت در صورت ظرفیت خالی هتل ها و امکان استقرار در این اماکن، این گروه از زائران در هتل می‌مانند اما اگر این امکان فراهم نبود مسیر بازگشت برخی از زائران ایران از مدینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تلاش بر آن است که یک روز در مسیر بازگشت با هماهنگی مسئولان پروازی یک روز بیشتر در مدینه می‌مانند در غیر اینصورت مابه‌التفاوت هزینه این روز محاسبه و به عنوان حق الناس به زائران برگردانده می شود. آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز 9 مرداد و از شهرهای تهران، مشهد و تبریز صورت می گیرد. آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه نیز 14 مرداد از شهرهای تهران، مشهد و ارومیه انجام خواهد شد.

0/5 ( 0 نظر )


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو