دستور دادگاه عالی برزیل برای سوخت رسانی به کشتی‌های ایرانی

دستور دادگاه عالی برزیل برای سوخت رسانی به کشتی‌های ایرانی


منبع: آسمونی

94

1398/5/4

09:45


دادگاه عالی فدرال برزیل به شرکت پتروبراس دستور داد که سوخت مورد نیاز دو کشتی ایرانی را که به‌علت نداشتن سوخت قادر به بازگشت به ایران نبوده‌اند تأمین کند.

دستور دادگاه عالی برزیل برای سوخت رسانی به کشتی‌های ایرانی - Brazilian Supreme Court orders refueling Iranian ships

دستور دادگاه عالی برزیل برای سوخت رسانی به کشتی‌های ایرانی – Brazilian Supreme Court orders refueling Iranian ships

به گزارش آسمونی : به نقل از رویترز، رئیس دادگاه عالی فدرال برزیل روز پنج‌شنبه مجوزی را که به شرکت پتروبراس اجازه می‌داد از عرضه سوخت به کشتی‌های ایرانی خودداری کند، لغو کرد و به این شرکت دستور داد که سوخت مورد نیاز  کشتی‌های «باوند» و «ترمه» را در اختیار آنها قرار دهد.

کشتی‌های باوند و ترمه بیش از یک ماه است که به‌دلیل نداشتن سوخت کافی قادر به ترک بندر «پاراناگوئا»ی برزیل نبوده‌اند. شرکت پتروبراس طی این مدت با استناد به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، از سوخت‌رسانی به این دو کشتی ایرانی خودداری کرده است.

ایران تهدید کرده است در صورت تداوم ممانعت برزیل از سوخت‌گیری کشتی‌های ایرانی که در سواحل این کشور سرگردان هستند، واردات از برزیل را متوقف می‌کند.

«سید علی صادقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل به مقامات این کشور گفته است: «اگر این کشور اجازه سوختگیری به کشتی‌های ایران را ندهد، ایران به‌راحتی می‌تواند تأمین کنندگان دیگری برای ذرت، دانه‌های سویا و گوشت پیدا کند. برزیل سالیانه حدود 2 میلیارد دلار صادرات به ایران دارد که بیشتر آن را کالاهایی مانند ذرت، گوشت و شکر تشکیل می‌دهند. ایران به‌تنهایی یک‌سوم صادرات ذرت برزیل را دریافت می‌کند».

این دیپلمات ایرانی در خصوص هشدارش به مقامات برزیلی می‌گوید: «من به برزیلی‌ها گفتم آنها باید این مسئله را حل کنند نه ایرانی‌ها.  اگر این موضوع حل نشود مقامات تهران احتمالاً تصمیمات دیگری می‌گیرند چون این یک بازار آزاد است و کشورهای دیگری هم در دسترس هستند. کشورهای مستقل و بزرگ مثل برزیل و ایران باید بدون دخالت یک کشور سوم با هم کار کنند».

0/5 ( 0 نظر )


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو