روش تهیه سمبوسه پنیر ؛ غذای هندی برای وعده سحر یا افطار

منبع: پرشین وی

186

1398/3/4

13:58


سمبوسه پنیر یکی از غذاهای خوشمزه هندی است که برای وعده افطار و یا سحر تهیه می شود . برای دانستن طرز تهیه در ادامه با ما همراه باشید .

روش تهیه سمبوسه پنیر ؛ غذای هندی برای وعده سحر یا افطار

برای درست کردن سمبوسه پنیر ابتدا مواد لازم را که شامل پنیر , جعفری , نعنا , تخم مرغ , پیاز و نمک و فلفل می باشد را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط می کنیم .سپس داخا ورقه ای سمبوسه را با این مواد پر می کنیم و انها را سرخ می کنیم .و به این صورت سمبوسه ما آماده است . برای دانستن طرز تهیه سمبوسه پنیر با پرشین وی همراه باشید .

طرز تهیه سمبوسه پنیر از غذاهای هندی

سمبوسه پنیر را برای وعده سحر یا افطار تهیه کرده و آن را همراه با سوپ داغ میل کنید.

مواد لازم:

خمیر ورقه‌ای یا ورق سمبوسه

پنیر خرد شده: سه چهارم پیمانه

گشنیز یا جعفری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

نعنای خرد شده: یک قاشق چای‌خوری

فلفل دلمه‌ای: یک عدد، خرد شود.

تخم‌مرغ همزده: یک عدد

پیاز کوچک: یک عدد، ریز خرد شود.

نمک: مقدار لازم

فلفل: مقدار لازم

روغن: برای سرخ کردن به صورت غرقاب روغن

روش تهیه سمبوسه پنیر

• تمام مواد داخل
خمیر را درون کاسه‌ای ریخته و خوب با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

• درون ورقه‌های خمیر و یا ورق سمبوسه را با مخلوط پنیر پر کرده و لبه‌های خمیر را با استفاده
از مقداری آب به هم بچسبانید.

طرز تهیه سمبوسه پنیر

طرز تهیه سمبوسه پنیر برای افطار

• روغن را داغ کرده و سمبوسه‌ها را درون آن تا زمانی که طلایی رنگ شوند سرخ کنید.

• از طعم پنیر ذوب شده داغ آن لذت ببرید.

بیشتر بدانید چگونه از عوارض پنیر پیتزا جلوگیری کنیم؟

استفاده همزمان پنیر پیتزا با سبزیجات فراوان باعث می شود مواد ناسالم آن کمتر جذب خون شود و در نتیجه مضرات آن کاهش می یابد. چربی موجود در پنیر پیتزا از نوع خوبی نیست چرا که این چربی، از نوع اشباع شده و ترانس است. اسید چرب ترانس، پروسه کش دار شدن پنیر پیتزا را افزایش و در حقیقت فرایند کش دار شدن پنیر پیتزا، کیفیت آن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. اسید چرب ترانس موجب تخریب رگ های خونی می شود به همین دلیل، به بیماران قلبی توصیه می شود تا حد امکان از پنیر پیتزا استفاده نکنند یا همراه با سبزیجات فراوان استفاده کنند. استفاده همزمان پنیر پیتزا با سبزی های پخته یا خام فراوان، باعث می شود مواد ناسالم پنیر پیتزا کمتر جذب شود.

به بیماران قلبی توصیه می شود تا حد امکان از پنیر پیتزا استفاده نکنند یا همراه با سبزیجات فراوان استفاده کنند. استفاده همزمان پنیر پیتزا با سبزی های پخته یا خام فراوان، باعث می شود مواد ناسالم پنیر پیتزا کمتر جذب شود.

برویم سراغ انواع مختلف پنیر. انواع پنیر، چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

در یک طبقه‌بندی، پنیرها به ۲ گروه انعقادی و فراپالایش تقسیم می‌شوند. در تهیه پنیرهای انعقادی یا کوآگوله مانند پنیرهای سنتی لیقوان به شیر، آنزیم اضافه می‌شود و افزودن پنیر مایه موجب لخته شدن کازیین شیر می‌شود و پروتئین‌های نامحلول رسوب می‌کنند. سپس پنیر آبگیری شده و به آن نمک زده می‌شود. در این روش برای تهیه یک کیلوگرم پنیر ۱۰ کیلوگرم شیر لازم است.

در پنیرهای فراپالایش، بازدهی بیشتر است و از میزان کمتر شیر مقدار بیشتری پنیر تهیه می‌شود و تا ۴۰ درصد چربی در پنیر می‌ماند و در نتیجه این محصولات انرژی بالاتری دارند. همان پنیرهای صبحانه.

همشهری , باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو