قوانین و ترفند های خوشتیپ بودن

قوانین و ترفند های خوشتیپ بودن


منبع: زیبامون

437

1398/5/5

14:04


با زیبامون در این پست با قوانین و ترفند های خوشتیپ بودن بیشتر آشنا بشیم.

قوانین و ترفند های خوشتیپ بودن

توجه به ظاهر، تیپ و استایل این روزها از اهمیت بسیاری برخوردار است. خوشتیپ و شیک پوش بودن کار سختی نیست ولی ملزم به این است که قوائد ست کردن را بدانیم و برای تیپ مان وقت بگذاریم. ما باید مطابق با فرم بدن ( کوتاهی و یا بلندی قد، چاق و یا لاغری، درشت و یا ظریف بودن استخوان بندی ) و رنگ پوستمان، لباسی را انتخاب کنیم. برای بیشتر آشنا شدن با این قوانین با زیبامون همراه باشید.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

قوانین خوشتیپ بودن

• قبل از هرچیزی اعتماد به نفس داشته باشید، خوش تیپی میزان زیادی بستگی به نگرش خودتان دارد.

• از انتخاب رنگ هایی که به رنگ پوستتان نمی آید خودداری کنید. حتی اگر در هنگام خرید لباسی بسیار زیبا و خوش رنگ را پسندید ولی به رنگ پوست شما نمی آمد آن را نخرید. صرفا خوش رنگ بودن یک لباس ملاک انتخاب آن نمی تواند باشد و باید با رنگ مو، پوست و حتی چشم شما همخوانی داشته باشد.

• در هنگام ست کردن به پارچه ی لباس ها توجه کنید اگر طرح دار، راه راه و یا گلدار است با پارچه ی ساده ست کنید. به هیچ عنوان لباسی با پارچه ی گلدار شلوغ را با یک لباس با پارچه ی راه راه ست نکنید. همچنین پارچه های فصل های سرد سال با گرم سال متفاوت است. برای مثال نباید یک پارچه ی ضخیم پشمی که جنسی خشن دارد را با یک پارچه ی نرم حریر ست کرد.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

• هم زمان از چند مدل زیور آلات استفاده نکنید و از سرویس های ساده تر استفاده کنید.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

• برای مهمانی و مراسم هایی که صبح و عصر هستند از لباس های براق و اکلیلی استفاده نکنید. این لباس ها مخصوص مراسم هایی هستند که در شب برگزار می شود.

• اگر اضافه وزن دارید از لباس های طرحدار با گل های شلوغ یا بزرگ و با خط های افقی  استفاده نکنید که شما را از آنچه هستید چاق تر نشان می دهد.

• از پوشیدن لباس های خیلی تنگ و یا خیلی گشاد پرهیز کنید. این کار به چاق تر نشان دادن شما کمک می کند.

• از لباس های خود به خوبی مراقبت کنید تا عمر طولانی تری  داشته باشند و کیفیت زیبایی روز های اول را از دست ندهند.

• به لباس های روزمره اهمیت بدهید. خیلی از افراد فقط زمانی که به مهمانی، مراسم وجلسه های مهم می روند لباس های شیک می پوشند با این که بخش بیشتر زندگی مان در همین تایم می گذرد و باید اهمیت زیادی برایش قائل شد.

• لباس هایی بخرید که دوستش داشته باشید. صرفا در حراج بودن و یا قیمت مناسب، ملاک کلی برای انتخاب لباس نیست.

• هر لباسی که شخص دیگری را خوشتیپ کرده است نمی تواند شما را هم خوشتیپ کند. لباس هایی انتخاب کنید که صرفا به شما بیاید. مثلا در فصل های سرد سال اگر گردن کوتاهی دارید از شال گردن صرفا برای خوشتیپی استفاده نکنید با این که می تواند در خوشتیپی شخص دیگر تاثیر بسزایی بگذارد.

• توجه به جزئیات می تواند کمک زیادی در خوشتیپی ما داشته باشد. برای مثال یک دستمال کوچک در جیب کت یا یک دکمه زیبا بر سر آستین. در خیلی از مواقع همین جزئیات کوچک اول از همه مورد توجه دیگران قرار می گیرد.

• از خودتان هنگام خرید لباس مارک دار سوال کنید، اگر این لباس مارک نبود آیا میخریدمش؟ اگر پاسختون منفی است، آن را نخرید. کیفیت و طرح را هم مد نظر بگیرید و صرفا برای مارکش انتخاب نکنید.

• شاید تکمیل کننده ی یک تیپ زیبا یک بوی خوش باشد. با انتخاب یک عطر دلنشین می توانید خوشتیپی خودتان را به همگان ثابت کنید. در انتخاب عطر وسواس به خرج بدهید و برایش هزینه کنید که عامل بسیار مهمی است. بعضی از عطر ها بعد از چند ساعت بوی ناخوشایندی می گیرند و یا از بین می روند. از عطر های اصل و ماندگار استفاده کنید.

قوانین در مورد کروات

• کروات باید روی خط کمربند مماس باشد نه خیلی کوتاه تر و نه خیلی بلند تر.

• بهتر است کروات را با لباس های آستین کوتاه نپوشیم. این لباس ها در رسمیت درجه ی دو محسوب می شوند و اگر می خواهید تصویری حرفه ای از خود به جای بگذارید با پیراهن های آستین بلند کروات بزنید.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

قوانین پوشیدن کفش

• کفش های براق ورنی را با شلوار جین نپوشید. از ست کردن کفش های رسمی مردانه با شلوار جین جدا خودداری کنید.

• با کفش خاکی و کثیف بیرون نروید و حتما قبل از خروج کفشتان را تمیز کنید. خیلی از افراد کفش را وسیله ی سنجش ارزش شما قرار می دهند و یا حتی جایگاه اجتماعی و شغلتان را حدس می زنند.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

قوانین پوشیدن جوراب

هرگز صندل را با جوراب نپوشید. صندل ها مانند کفش بسیار مورد توجه هستند و سلیقه ی شما را نشان می دهد. بهترین نوع صندل هم با جوراب می تواند فاجعه به نظر برسند و در چند ثانیه همه چیز را نابود کند. جوراب مختص کفش های جلو بسته است. حتی بعضی از کالج های اسپرت هم نیاز به پوشیدن جوراب ندارد.

• اندازه ی ساق جوراب باید به گونه ای باشد که زمانی می نشینید و شلوار بالا می رود پا معلوم نشود.

رنگ جوراب باید با کفش و لباس هایتان همخوانی داشته باشد.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

قوانین پوشیدن شلوار و کمربند

• یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب شلوار قد آن است. در شلوار های پارچه ای بهتر است شلوار تا روی کفش بیاید، نه خیلی کوتاه باشد که مچ پا معلوم شود و نه خیلی بلند که روی زمین کشیده شود.

کمربند نباید باعث چین دار وایستادن شلوار بشود.

کمربند باید با کفش ست شود.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

قوانین در مورد عینک زدن

انتخاب عینک بسیار مهم و مورد توجه است. عینک ها در فرم و رنگ های متفاوتی هستند و انتخاب عینک به سلیقه ی شما بستگی دارد اما بهتر از از چند نفر راجب به عینکتان سوال کنید که به شما می آید یا خیر؟

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

قوانین استفاده از ساعت مچی

یکی دیگر از وسایلی که در خوشتیپ به نظر رسیدن تاثیر بسزایی دارد ساعت مچی است. ساعت را هم می توان به صورت کلی با توجه به اسپرت و رسمی ست کرد و هم می توان با کمربند و یا کفش ست کرد.

 

قوانین خوشتیپ بودن

 

مطالب پیشنهادی:

راز خوشتیپ بودن زنان شیک پوش

آقایان در هر سن و سالی چگونه تیپ بزنند؟

آرایش مناسب با تیپ شخصیتی شما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو