لاغری یک شبه با پیکر تراشی لیپوماتیک از قبل تا بعد

لاغری یک شبه با پیکر تراشی لیپوماتیک از قبل تا بعد


منبع: نمناک

288

1398/5/5

16:05


در عمل پیکر تراشی لیپوماتیک از طریق یک سوراخ دستگاه وارد بافت چربی بدن شده و چربی ها را خرد می کند میزان چربی قابل تخلیه بستگی به بدن فرد دارد.

لاغری یک شبه با پیکر تراشی لیپوماتیک از قبل تا بعد

در مورد جراحی پیکر تراشی لیپوماتیک چه می دانید؟

لیپوماتیک یک عمل زیبایی برای خلاص شدن از چربی های اضافی بدن است، این جراحی زیبایی می تواند در کلینیک سرپایی انجام شود و معمولاً به داروی بی هوشی نیاز ندارد، در طول جلسه درمان، مقدار زیادی چربی بدن با کم ترین مشکل برداشته می شود.

بیمار از طریق این جراحی پوستش شل نمی شود، لیپوماتیک همچنین بدن را تقویت می کند، مهم است توجه داشته باشید که کاهش سایز برای مدتی طولانی ادامه می یابد و همچنین می تواند سلولیت را حذف کند.

در این جراحی، چربی به طور فیزیکی از بدن جدا می شود و توسط حرکات ارتعاشی لیپیدها رها می شود و این چربی ها بدون درد و خونریزی از بدن جدا می شوند، هدف از این جراحی تغییر اندازه و شکل بدن است، ریکاوری این جراحی بین 3 تا 7 روز است.

درمان پیکر تراشی

پیکر تراشی لیپوماتیک چیست و چگونه انجام میشود؟

پیکر تراشی لیپوماتیک و مزایای آن:

- یکپارچگی چربی زیر پوست و مانند دیگر دستگاه های مکش، چربی را زیر پوست برنمی دارد.

- به دست آمدن فرم درست بدن در این جراحی بسیار کوتاه است و 2 هفته طول می کشد.

- جمع شدن پوست و شکل دادن پوست بهتر از عمل جراحی است.

- در این جراحی بی حسی موضعی استفاده می شود.

- تورم و ترشحات در این جراحی بسیار پایین است.

- احتمال عفونت بسیار کم است.

- امبولیسم چربی بسیار پایین است و تاکنون هیچ پرونده ای گزارش نشده است.

- لازم نیست فرد در بیمارستان بستری شود و بعد از درمان مرخص می شود.

- خستگی و آسیب جسمی در این جراحی کم تر از سایر جراحی های دیگری است.

- امن، موثر و آسان است.

- اگر کانولا هیچ بافت چربی را نبیند، سیستم امنیتی فعال اجازه توقف فوری را می دهد.

- درد کم یا بدون درد.

- امکان انقباض عالی پوست وجود دارد

- بهبود سریع

- ارزان تر

پیکر تراشی لیپوماتیک و پیچیدگی های آن:

پزشک شما باید زمانی را صرف درمان کند چون این دستگاه براساس ارتعاشات کار می کند و ممکن است در نتیجه نهایی دچار خستگی و دچار اشتباه شود، چرا که انطور که در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم :

- ارتعاشات شدید منجر به آسیب بیمار و پزشک می شود.

- در مناطق وسیعی موجود است.

- در ران، دست و شکم نیز می تواند استفاده شود.

- التهاب

- بی هوشی موضعی ناحیه درمان شده

- عفونت که کمیاب است

- مشکلات کلیوی یا قلبی :چون مایعات تزریق می شوند و یا فرد بی هوش می شود، تغییر در سطح مایع بدن ممکن است موجب مشکلات کلیوی یا قلبی منجر شود.

- واکنش آلرژیک

- سوختگی های پوست

- بخیه

- خارش

- افزایش دمای بدن

- تهوع

- احساس ضعف و گیجی

- ترومبوفلبیت:یک لخته خونی که به صورت رگ شکل می گیرد و باعث التهاب و عوارض بیشتر می شود.

- بی نظمی محیط:اگر الاستسیته پوست ضعیف باشد، اگر التیام زخم به روش غیر معمول خوب شود، یا اگر برداشتن چربی غیر یکنواخت باشد، پوست ممکن است پژمرده، موجدار و یا ناهموار به نظر برسد.

- امبولیسم ریوی:چربی به رگ های خونی وارد می شود و به ریه ها می رود و گردش خون را مسدود می کند، این می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

- ادم ریوی:گاهی وقتی که مایع به بدن تزریق می شود، در ریه ها جمع می شود.

- واکنش آلرژیکی:بیمار ممکن است نسبت به داروها و مواد مورد استفاده در طی جراحی حساسیت داشته باشد.

- سوختگی های پوستی:حرکت کانولا ممکن است باعث سوختگی های ناشی از اصطکاک به روی پوست و یا اعصاب شود.

کسانی که از نتایج راضی هستند تمایل دارند کسانی باشند که به دقت مزایا و معایب را پیشاپیش در نظر می گیرند، کسانی که می خواهند این کار را انجام دهند باید انتظار آنچه انجام می دهند را داشته باشند، اینکه چه کسی یک جراح واجد شرایط است و فردی باتجربه را انتخاب کنند و با او باید درباره جزئیات به دقت صحبت کنند.

فواید لیپوماتیک

مشکلات بعد از پیکر تراشی لیپوماتیک

مناطق مورد انتظار برای پیکر تراشی لیپوماتیک به شرح زیر هستند:

- شکم

- کمر

- باسن

- سینه

- زانوهای داخلی

- پهلوها

- قبقب و ناحیه زیر چانه

- ران، هم داخلی و هم خارجی

- بازو ها

لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

در اندامی که لیپوماتیک انجام می شود، یک سوراخ با قطر 2 - 5 میلی متر ایجاد می شود، بعد از آن، دستگاه وارد بافت چربی بدن از طریق آن سوراخ می شود و محلولی را برای بی حسی و جلوگیری از خونریزی به بدن تزریق می کند و در نهایت محلول چربی و بی حسی از بدن به داخل حفرات می رسد.

مخلوط این مایع بی حسی و چربی خرد شده از همان منافذ ایجاد شده خارج میگردد. این دستگاه یک سیستم ایمنی فعال دارد که وقتی با بافت غیر چربی برخورد می کند متوقف می شود و بنابراین خطر گسیختگی اعضا و سوزش پوست به کم ترین میزان خود می رسد.

در روش لیپوماتیک کانول که به هندیس پنوماتیک متصل است از طریق ایجاد چند منفذ کوچک متناسب با قطر کانول،وارد موضع تحت عمل می شود ، کانول در جهات مختلف جلو عقب، عمود برهم (X,Y) و گردشی سه بعدی (Nutation) به ارتعاش درآمده و امواجی با فرکانس زیر 20 هرتز در مایع موجود در بافت چربی ایجاد می کند.

این امواج باعث لیز لوبول های چربی شده و آنها را به ذرات چربی دانه ارزنی شده تبدیل می کند که همزمان تخلیه می شوند. حرکات سه بعدی کانول امواج اینفراسونیک در بافت چربی ایجاد می کنند و ارتعاشات این امواج به صورت یکنواخت موجب لیز چربی می شود.

سایز کانول مورد استفاده نباید بیشتر از 5/4 میلی متر باشد و در یک جلسه نیز میزان چربی قابل تخلیه از بدن هر فرد نباید از 5 لیتر فراتر رود زیرا سبب ایجاد اختلالات همودینامیک حین عمل خواهد شد اما به طور کلی میزان چربی قابل تخلیه از بدن هر فرد به وزن، سایز و محتوای چربی بدن فرد بستگی دارد.

اگر فرد به تخلیه چربی بیشتر از سایز نقاط بدن نیاز داشته باشد پزشک در جلسات دیگری به فاصله بیشتر از 72 ساعت از عمل قبلی چربی این قسمتها را تخلیه می کند.

این فاصله زمانی به علت جریان لیدوکائین در بدن است که 72 ساعت طول می کشد.جراحان زیبایی از تکنیک های مختلفی برای کمک به بیماران خود استفاده می کنند ، از جمله لیپوساکشن، تامی تاک و جراحی لیفت بدن.

زمان عمل لیپوماتیک

در این نوع عمل تزریق مایه بی حسی به صورت اتوماتیک و هوشمند انجام می گیرد پس عمل با سرعت بیشتری انجام می شود و با تخریب سلولهای چربی تخلیه صورت می گیرد.بنابراین زمان عمل لیپوماتیک کوتاهتر شده و پزشک می تواند با حوصله و ظرافت بیشتری عمل لیپوماتیک را انجام دهد.

عمل لیپوماتیک

جراحی پیکر تراشی لیپوماتیک چقدر زمان می برد؟ 

پس از لیپوماتیک باید انتظار چه چیزی را داشته باشید:

مهم است درک کنیم که نتایج حاصل از لیپوماتیک ممکن است به طور کامل برای سه ماه پس از روش مورد نیاز برای ورم و کبودی برای فروکش کردن و برای حذف پوست برای رخ دادن، کاملاً مشهود نباشد.

انتظار می رود که 3 روز پس از جراحی, لپوساکشن جامع به اوج تورم / کبودی برسد، بعد از 2 هفته ورم و کبودی به کم ترین میزان خودش خواهد رسید و در پاسخ به سوالات شما کاربران از ورزش و تناسب اندام نمناک باید بگوییم که حدود 1 ماه طول می کشد تا بدن به حالت عادی برگردد، اثر واقعی بعد از 2 ماه بعد جراحی مشخص می شود.

سفتی کمی در این ناحیه درمان طبیعی است و ماساژ ملایم برای کوتاه کردن دوره ریکاوری به 1.5 ماه (بدون ماساژ) مفید است (بدون ماساژ) ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد تا قسمت های درمان دوباره نرم شود، نتیجه جراحی بدون ماساژ, تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت...

لباس های فشرده و تنگ (گن های مخصوص) برای 2 تا 3 ماه پوشیده خواهد شد؛ می توانید برای استحمام آنها را دراورید، بیماران معمولاً روز بعد از جراحی به فعالیت های معمول بازمی گردند، فعالیت شدید به مدت یک هفته محدود می شود، با این حال می توانند هر وقتی که دوست دارند به کار خود باز گردند.

بیماران ممکن است احساس سرگیجه مختصری را در صبح روز بعد از تخلیه چربی، تجربه نمایند که در این مواقع بیمار باید سریعاً در حالت نشسته یا درازکش قرار بگیرد.

بیمار در 24 ساعت اول پس از عمل باید بعد از ادرار کردن به آرامی بایستد و به منظور اجتناب از آسیب دیدگی جدی ناشی از افتادن، بخش تناسب اندام نمناک توصیه می کند اگر سرگیجه اتفاق افتاد، بیمار باید نشسته یا فوراً روی زمین دراز بکشد و بیمار هیچگاه نباید در حمام یا دستشویی را قفل کند تا هنگام لزوم به آنها کمک شود.

ممکن است پس از تخلیه چربی تهوع و استفراغ به علت استفاده از آنتی بیوتیک ها، لورازپام یا بی حس کننده های موضعی ایجاد شود.

ممکن است برای یک ماه یا بیشتر بعد از تخلیه چربی بی نظمی های قاعدگی رخ دهد.

دمای بدن در واکنش به ترومای ناشی از تخلیه چربی در طول 48 ساعت اول پس از عمل بالا می رود.

مراقبت های بعد از پیکر تراشی لیپوماتیک

رژیم غذایی

اگر تخلیه چربی با بی حس کننده موضعی انجام گرفته ، بیمار سریع می تواند به رژیم غذایی خود بازگردد. برای جلوگیری از اتلاف آب بدن ، آب، آب میوه یا نوشیدنی های غیر الکلی بنوشد. به مدت 48 ساعت قبل و بعد از جراحی نباید نوشیدنی های الکلی مصرف نماید.

فعالیت فیزیکی

چند ساعت اول بعد از جراحی بیمار بایداستراحت مطلق نماید .

18 ساعت رانندگی نکند.

در صورت تمایل در روز تخلیه چربی،پیاده روی کوتاهی داشته باشد.

اگر پوست در ناحیه شکم بیش از حد شل باشد بیمار باید 3 الی 5 روز از نشستن 90 درجه خودداری کند زیرا پوست شل شده چین خورده و مایعات در بین سپتوم های آن محبوس شده و به همراه سرومای تشکیل شده سبب سفتی پوست زیر شکم می شود پس بیمار برای جلوگیری از این امر در این مدت باید بیشتر دراز کشیده، راه برود یا برای نشستن لم دهد.

روز بعد از لیپوماتیک بیمار می تواند فعالیت های فیزیکی روزانه خود را آغاز کند و 2 تا 4 روز پس از درمان به ورزش یا فعالیت فیزیکی خود بازگردداما بهتر است انجام ورزش با شدت کمتری باشد.

هرچه تحرک بیمار در روزهای اول بیشتر باشد تخلیه مایعات بهتر صورت می گیرد.

مراقبت از زخم و حمام کردن

بیمار باید بریدگی ها را تمیز نگه دارد یعنی پس از شستن دستها پوست محل تخلیه چربی را ماساژ دهد و سپس بریدگی ها را به آرامی با آب و صابون شسته و بعد با حوله تمیزی خشک کند و محل برش را دوباره پانسمان نماید اما اگر از محل برش به مدت 24 ساعت مایعی خارج نشود، به پانسمان کردن و استفاده از پد احتیاج نیست. پس از گذشت 48 ساعت از عمل یک یا دوبار در روز حمام کردن توصیه می شود.

تجویز آنتی بیوتیک

پزشک به مدت یک هفته برای پوشش باکتری های گرم مثبت و گرم منفی آنتی بیوتیک تجویز می کند و بیمار باید پس از مشاهده نشانه ای از عفونت مانند تب، ترشحات بودار یا قرمزی کانونی، تورم یا درد در ناحیه درمان شده با پزشک تماس بگیرد.

داروی انتی بیوتیک

مراقبتهای بعد از پیکر تراشی لیپوماتیک

نبایدهای پیکر تراشی یا لیپوماتیک

از آیس پک یا پدهای گرمایی برای پوست ناحیه درمان شده استفاده نکنید.

بر روی محل های برش محلول های ضد عفونی کننده یددار مثل بتادین نزنید زیرا مکان های بریدگی بدون این محلول ها سریع تر و بهتر بهبود می یابند.

تا 7 روز بعد از درمان برای کاهش خطر عفونت در آب حمام، جکوزی، استخر یا دریا شنا نکنید.

لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن :

لیپوساکشن با سونوگرافی روز به روز بیشتر محبوب می شود و تکنولوژی پیشرفته ای است که با استفاده از دستگاه قدیمی عمل می کند، "سونوگرافی" به لیپوساکشن کمک کرده است تا به جراحی زیبایی پیشرفت بیشتری بدهد، بدن شما از درد زیادی عبور می کند چون فرآیند شکستن چربی بسیار وحشیانه است و امواج سونوگرافی به مایع تبدیل می شوند تا چربی را به مایع تبدیل کنند.

این روش شامل ریسک بالایی است چون انرژی مافوق صوت نه تنها چربی را تجزیه می کند، بلکه می تواند به اعصاب، ماهیچه ها و رگ های خونی بدن نیز آسیب برساند، نتیجه چندان رضایت بخش نیست.

از طرف دیگر، لیپوماتیک بسیار ملایم تر است، این دستگاه از یک ماشین به کمک هوای فشرده همراه با کانولایی استفاده می کند که 360 درجه به طور خودکار می چرخد، این حرکت اجازه می دهد تا چربی به طور خودکار در همان زمان تحریک و جدا شود.

اگر اقدامات ایمنی بالا در سراسر عمل انجام شود، بسیار ایمن و موثر است و خطراتش به حداقل می رسد، کنترل سیستم آسان است و بنابراین به جراحان اجازه می دهد تا در طول فرآیند روی کارشان به خوبی تمرکز کنند. 

 

پیکر تراشی یا لیپوماتیک چیست و چگونه انجام می شود؟ + همه چیز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو