مکان های دیدنی سوادکوه و نقاط گردشگری این شهر زیبا

مکان های دیدنی سوادکوه و نقاط گردشگری این شهر زیبا


منبع: آرگا

155

1398/5/5

16:25


سوادکوه یکی از جاذبه های توریستی مهم و دیدنی در مازندران است یکی از مهم ترین مکان های دیدنی سوادکوه آبشار مرتفع گزو است. چشم اندازهای این منطقه به قدری زیبا و تماشایی است که توجه علاقه مندان را به خود جلب کرده است.

شمال ایران دارای جاذبه های یددنی بی شمایر است که یکی از این جاذبه های معروف و خاص منطقه دیدنی سوادکوه در شمال ایران و مازندران است که به عنوان یک منطقه گردشگری معروف شناخته می شود. یکی از مکان های دیدنی سوادکوه دریاچه شورمست است که در کنار سایر جاذبه های بکر این منطقه برای گردشگران جذاب و تماشایی است. سوادکوه یک منطقه تفریحی بی نظیر با چشم اندازهای بکر و رویایی است که تجربه سفر به این مناطق می تواند برای هر فردی دارای جذابیت های خاص خود باشد.

 

جاذبه های دیدنی سوادکوه

مکان های دیدنی سوادکوه:

آبشار گزو که یکی از مناطق تفریحی در سوادکوه است دارای ارتفاع ۷۰ متر است و در فاصله ۱۵ کیلومتری از شیرگاه واقع شده است که در توابع شهرستان سوادکوه است. از سوی دیگر جنگل های سرسبز و تنکی که در اینجا مشاهده می کنید در کنار زیبایی امامزاده سه بزرگوار گزو دارای جذابیت های زیادی است.

دریاچه شورمست که دارای چشم اندازهایی تماشایی است در فاضله ۵ کیلومتری از شهرک صنعتی شورمست پل سفید و در بالای ارتفاعات این شهر قرار دارد. در این منطقه علاوه بر وجود جاذبه های طبیعی امکانات تفریحی مناسب و مجهزی نیز وجود دارد که در کنار این جاذبه ها می توان از آن لذت برد. قایق سواری، امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین اسکی بازی از امکانات این منطقه هستند.

مکان های دیدنی سوادکوه

از دیگر جاذبه ها و مکان های دیدنی سوادکوه آبشار ورسک یا چشمه علی است که این آبشار از فراز ارتفاعات قدمگاه سرازیر می گردد. یکی از دلایل جذب تورست در این مناطق برخورداری از آب و هوای معتدل و مطبوع است که موجب شهرت آن شده است.

سد لفور، بخشی از ارتفاعات روستای لفور که دارای ارتفاعات ۷۲ متر است این سد یک سد زیبا و دیدنی است که با استفاده از سنگ ریزه ها درست شده است. غار زنگیان که در درون کوه های سوادکوه واقع شده است یک منطقه تماشایی دیگر است همچنین دهلیزهایی که در این غار مشاهده می شود ۷۲۰ متر هستند.

مکان های گردشگری سوادکوه

در منطقه جنگلی اوریم نیز می توانید از آب و هوای مناسب روستا و چشم اندازهای سرسبز آن استفاده کنید. جالب است بدانید که این منطقه یک ناحیه ییلاقی است این منطقه به دلیل برخورداری از جذابیت های بی شما در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مناطق دیدنی سوادکوه

غار کیجاک چال که در نزدیکی روستای پیت سرا قرار گرفته است دارای دیواره هایی از جنس آهک است سقف این غار بسیار بلند است و به عنوان یک شاهکار و اثر هنری طبیعت شناخته می شود. جنگل هلی دار و ارفه کوه نیز با جذابیت های خاص خود از جمله مکان های دیدنی سوادکوه به شمار می روند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو