راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی در هفته دولت/ فرزندخواندگی تسهیل می‌شود

43

1398/5/5

17:28


راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی در هفته دولت/ فرزندخواندگی تسهیل می‌شود

سلامت نیوز: معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت:‌ سامانه ملی فرزندخواندگی در هفته دولت افتتاح و مسیر برای فرزندخواندگی متقاضیان تسهیل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، احمد خاکی در گفتگو با آنا درباره سامانه ملی فرزندخواندگی اظهار کرد: این سامانه توسط سازمان بهزیستی شکل گرفته که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: سامانه ملی فرزندخواندگی قطعاً تحول عظیمی در سیستم فرزندخواندگی کشور ایجاد خواهد کرد.

معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت:‌ هر کسی که متقاضی فرزند است با استفاده از این سامانه از مشکلاتی که پیش از این برای فرزندخواندگی برایش پیش می‌آمد رهایی پیدا می‌کند.

خاکی درباره مزیت‌های این سامانه اظهار کرد: شفافیت، نیاز نداشتن حضوری، سریعتر انجام شدن کار، جلوگیری از پراکندگی و نوبت دهی درست از جمله مزیت‌های این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ سامانه ملی فرزندخواندگی با ثبت احوال، قوه قضاییه، پزشکی قانونی و مشاوره برای فرزندخواندگی لینک دارد.

خاکی ادامه داد:‌ اطلاعات این سامانه کاملا محرمانه و درون سازمان است و امنیت شبکه به شدت بالاست و هیچ اطلاعاتی به بیرون درز نخواهد شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که در این سامانه می توان یافت این است که اسامی کودکانی که به نوعی دچار مشکلات هستند اعلام می‌شود و کسانی که برای فرزندخواندگی ثبت نام کردند با اطلاع از وضعیت این نوع کودکان می‌توانند آنها را برای درمان و یا فرزندخواندگی قبول کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو