مشکل‌دارترین و پرشکایت‌ترین فیلم معرفی شد

منبع: ایران آرت

149

1398/3/4

16:10


"گنجشک سرخ" با داشتن ۶۴ شکایت به عنوان پرشکایت‌ترین و مشکل‌دارترین فیلم از سوی هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

ایران آرت: "گنجشک سرخ" با بازی جنیفر لارنس در نقش اصلی با گرفتن درجه ۱۵ در سینماهای بریتانیا روی پرده رفت اما بسیاری از خانواده‌ها و تماشاگران معتقد بودند فیلم می‌بایست درجه ۱۸ می‌گرفت تا تماشای آن برای افراد زیر ۱۸ سال محدود شود. دلیل این گروه هم میزان خشونت عریان و خشونت جنسی موجود در "گنجشک سرخ" است که در آمریکا با درجه سختگیرانه R به نمایش درآمده بود.

از سوی دیگر، هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا در توجیه دادن درجه ۱۵ به "گنجشک سرخ" به توصیه خود به فیلمسازان استناد می‌کند. این هیات از فرانسیس لارنس کارگردان و تهیه‌کنندگان فیلم خواسته بود صحنه‌ای مشخص را به دلیل به تصویر کشیدن خشونت سادیستی و جنسی شدید حذف کند و چون این درخواست عملی شد، هیات رده‌بندی هم از درجه نه‌چندان سختگیرانه ۱۵ برای نمایش عمومی "گنجشک سرخ" استفاده کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در رده دوم مشکل‌دارترین و پرشکایت‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ در بریتانیا انیمیشن آمریکایی "پیتر خرگوشه" با ۵۰ شکایت قرار گرفت؛ فیلمی کودکانه که در آمریکا درجه PG (توصیه به همراهی والدین با کودکان) به نمایش درآمد و در دنیا ۳۵۰ میلیون دلار فروخت.

عمده شکایت‌ها از "پیتر خرگوشه" مربوط به حمله شخصیت‌های کارتونی به یکدیگر با میوه بود که به عقیده خانواده‌ها صحنه‌ای خشن است و احتمال حساس بودن برخی کودکان به میوه‌ها در آن رعایت نشده است.

دو فیلم دیگر هر کدام با داشتن ۴۵ شکایت در رده‌های بعد فهرست سالانه هیات رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا ایستادند؛ مستند "روح شمالی" درباره زندگی رپری به نام استیو آرنات و فیلم هندی "کالا". شکایت‌ها از این فیلم‌ها هم مربوط به مناسب نبودن درجه سنی تماشاگران آن بوده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو